Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset kuukautiset teillä oli ennen kuin ne loppuivat kokonaan (menopaussiin).

Vierailija
01.07.2024 |

Oliko sitä ennen pitkiä taukoja vai ns. kerrasta poikki?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suojia käytätte näissä supertulvissa? 

Laitoin pakkausmuovia lakanan ja poikkilakanan väliin.  Rikkinäiset alushousut ensin ihoa vasten, sitten väliin side, päälle toiset alushousut.  Vuoti viikkokausia kunnes sain vuotoa hillitsevää lääkettä.  Oliko se joku Primolut en muista.  Sitten loppui kuin seinään.

Kärsin noin 20-vuotiaaksi asti kivuista urheilussa, kuukautiset olivat joka toinen kierto 21 pv. joka toinen 30 pv.  Sitten poistettiin kaksoskasvain, ja vaivat loppuivat, kuukautiset säännöllistyivät.  Pidettiin jonain häpeänä siksi en puhunut kellekään, siihen aikaan.

Vierailija
22/22 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan tihentyneet ja runsastuneet ilmeisesti myoomien takia. Nyt on ferritiini 18 ja olen jonossa kohdunpoistoon. Ei tosiaan ole mitään merkkiä mistään harvenemisista ja niukentumisista, mitä olisin tässä jo toivonut. 

Suosittelen ap, että käyt gynellä ja verikokeissa, jos et jo ole käynyt. Itse odotin turhan pitkään uupumuksen kourissa. Ja aivan ehdottomasti syö rautaa! Gyneltä pyydät vähintään traneksaamihappoa. Se vähentää vuotoa. Käytä myös ibuprofeenia, vaikkei olisi kipuja. Sekin niukentaa vuotoa. Jatkuvat runsaat vuodot jättävät jälkensä. 

N53

Ihan hullun hommaa mennä enää tuossa iässä kohdunpoistoon, kuukautisesi loppuvat kohta muutenkin. Tyhjä kolo täytyy ennemmin tai myöhemmin jollain laskeumalla eikä leikkauskaan ole riskitön. Pienikin virhe niin kuljet vaipoissa loppuikäsi, arpi voi kiristää jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla