Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskekaa mulle kalorit! Paljonko yksi ohuen ohut reissumies leipä, margariinilla ja coop kinkulla sisältä?

Vierailija
01.07.2024 |

Mä en jaksa laskea. Löydän vain 100g tiedot, mutta tarvitsen leipäkohtaiset tiedot.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske itse, laiska.

Vierailija
2/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa fatsecret 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400 kcal

Vierailija
4/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laskea kun on coop-kinkkua.

Vierailija
6/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy iskältä ja äiskältä.

Vierailija
7/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske itse, laiska.

Itse toivon myöskin, että valmistajat merkitsisivät pakkauksiin nämä tiedot selvästi. Jotkut tekevät niin. Joissakin karkkipusseissa lukee 100g kalorimäärä ja sitten lukee erikseen "1 annos 90 kcal".  Taulukon alapuolella lukee vielä erikseen, että 1 annos on 8 karkkia. Tämä on hyvää kuluttajan palvelua. Aivan kamalia ovat elintarvikkeet, joiden paino on joku 672 ja sitten kerrotaan 100g kalorimäärä (kilokalorit), mutta asiakas ei pysty päättelemään  montako kaloria on aiotussa ateriassa. Olen joskus laskenut näitä päässälaskuna kaupassa, mutta en ole kauhean hyvä siinä. Muutenkin tiedon pitäisi olla helposti saatavilla. Samoin tuotteet, joissa lukee painon mukaiset kalorit, muttei tilavuuden mukaisia. En pidä nykyisistä digitaalisista keittiövaaoista. Meillä on ollut yksi hyvä vaaka, joka kesti monta vuotta. Seuraava hajosi parissa vuodessa ja alkoi ehdottaa mielettömiä tuloksia.  Samoin henkilövaaka, joka oli kallis. Ja ei, en ole lihava. Juoksevissa aineissa ja jauhoissa, ryyneissä ja muissa pitäisi lukea pakkauksessa myös kalorimäärä pr 1 dl. Ja kuinka paljon painaa 1 dl tai päinvastoin.

Vierailija
8/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse, laiska.

Itse toivon myöskin, että valmistajat merkitsisivät pakkauksiin nämä tiedot selvästi. Jotkut tekevät niin. Joissakin karkkipusseissa lukee 100g kalorimäärä ja sitten lukee erikseen "1 annos 90 kcal".  Taulukon alapuolella lukee vielä erikseen, että 1 annos on 8 karkkia. Tämä on hyvää kuluttajan palvelua. Aivan kamalia ovat elintarvikkeet, joiden paino on joku 672 ja sitten kerrotaan 100g kalorimäärä (kilokalorit), mutta asiakas ei pysty päättelemään  montako kaloria on aiotussa ateriassa. Olen joskus laskenut näitä päässälaskuna kaupassa, mutta en ole kauhean hyvä siinä. Muutenkin tiedon pitäisi olla helposti saatavilla. Samoin tuotteet, joissa lukee painon mukaiset kalorit, muttei tilavuuden mukaisia. En pidä nykyisistä digitaalisista keittiövaaoista. Meillä on ollut yksi hyvä vaaka, joka kesti monta vuotta. Seuraava hajosi

Selkeästi valmistajat tuntevat kuluttajansa.

Vierailija
9/9 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alta 100 kCal, veikkaisin.

kinkkusiivu on muutaman kCal

leipäsiivu 50 kCal

80% margariinia 1tl on reilu 30 kCal