Miksi tämä vuosien takainen asia vaivaa minua näin paljon?
Tapahtuneesta on jo useita vuosia, mutta jostain syystä se on viime aikoina palannut kirkkaana mieleeni enkä ihan täysin ymmärrä miksi. Olen myös seurustellut ennen tuota suhdetta sekä sen jälkeen. Asian yli ja ympäri on siis päästy jo kauan sitten, mutta jostain syystä se on nyt palannut kummittelemaan jostain mielen sopukoista.
Tapasimme miehen kanssa juhlissa, joiden jälkeen hän pyysi saada saattaa minut bussipysäkilleni. Kävellessämme hän kysyi numeroani ja oli kovin innokas tapaamaan uudelleen. Minäkin pidin hänestä kovasti, joten vaihdoimme numeroita. Mies soitti heti seuraavana päivänä ja sovimme treffit. Tapasimme ihanassa kahvilassa meren rannalla ja nuori minä oli käynyt Vero Modassa ostamassa uuden puseron treffejä varten. Kaikki meni kivasti ja pitkin kevättä tapailimme toisiamme, välillä kaksistaan, välillä yhteisen alamme tapahtumissa ja juhlissa. Joskus mies saattoi minut kotiin ja välillä tapasimme hänen luonaan. Seksi astui myös kuvioihin.
Miehen aloitteesta teimme yhteisiä suunnitelmia sille kesälle, kunnes eräs kaunis päivä mies vaan lakkasi vastaamasta viesteihini. Jäin näiden suunnitelmien ansiosta itse hieman pulaan taloudellisesti ja etenkin olin todella hämilläni. Sen kesän jälkeen näin miestä yhteisen alamme tapahtumissa aina välillä, mutta mies ei edes tervehtinyt minua ja teeskenteli, ettemme tunne toisiamme lainkaan, mikä oli minusta hyvin outoa. Olin itsekin toisessa suhteessa jo siinä vaiheessa, joten annoin asian vaan olla.
Muutamia vuosia tuosta eteenpäin tutustuin naiseen, joka oli tämän miehen vaimon hyvä ystävä. Tämän ystävän kautta sain tietää, että mies ja vaimonsa olivat olleet kihloissa koko meidän tapailun ajan. He olivat tavanneet toisensa uuden vuoden juhlissa ja salamarakastuneet, kun taas itse tapasin miehen kaksi kuukautta siitä kevättalvella. Tietenkin sitten somestalkkasin miehen vaimon, joka yhä edelleen jatkuvasti hehkuttaa heidän eeppistä uudesta vuodesta alkanutta rakkaustarinaansa somessaan ja onpa heillä lapsiakin useita.
Tunnen itseni hölmöksi. Olin sellainen 5 kuukauden mittainen likatahra tämän eeppisen rakkaustarinan alkutaipaleella, joka sitten heitettiin pois kuin roska, jätettiin ihmettelemään peruuntuneita tulevaisuudensuunnitelmia. Mies ei koskaan katoamistemppunsa jälkeen ole sanonut minulle sanaakaan, vaikka olemme törmänneet toisiimme useasti. Olen joskus pohtinut, tiesikö tuleva vaimo minusta, vai olinko salaisuus? Ja mitä väliä koko asialla edes on?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tuon jutun kun luin, niin selvästi huomasi että mies ei välitä susta tippaakaan. Kun tapailujen jälkeen ignooraa ja ei ole tuntevinaan, selvä juttuhan tuo on! Ei kukaan itseään kunnioittava antaisi kohdella noin tai enää haikailisi parisuhteeseen tai muuhunkaan suhteeseen kun mies ei enää tunnekaan.
Moni tulkitsee tämän niin, että jotenkin kaipaan, tai haikailen miehen perään. En siis sen kesän vastaamattoman viestin jälkeen ollut kyseiseen mieheen missään yhteydessä. Ja silloin kun vielä törmäilimme toisiimme tapahtumissa olin itsekin jo toisessa suhteessa, enkä alkanut vaatia mitään selityksiä. Pidin miehen käytöstä lähinnä hyvin outona. Ap
Kyllä jos ei mies tunnistais mua meidän yhteisten hetkien jälkeen enää, niin jättäisin.
Häpeähän tuossa nostaa itseään pintaan.
Silloin kun on väsynyt ja ehkä stressaantunut, niin ne häiritsevät asiat nousee mieleen..
Menit miehen mielen mukaan ja se sinua harmittaa ja hävettää.
Voisit ajatella, että ok, annoit mennä sen imartelun mukana.
Sitten tulikin stoppi.
Se mies teki oman mielen mukaan. Sinä peesasit ja se sinua harmittaa, koska onhan tuo ukon äijän käytös huonoa.
Se, että jonkun toiminta ja toiminta on noin sekaisin, ei tarvitse olla sin elämässäsi muuta kuin yksi kokemus. Ei sen tarvitse olla mikään mullistava asia. Se lli yksi suhde.
Suhteita on erilaisia. Motiivit, ajoitukset, ihmiset niihin vaikuttaa moni tekijä. Siinä oli suhde, josta voit oppia jotain. Se noiden erilaisten suhteiden tehtävä on, että kun kohtaat sellaisen oikeasti sinulle sopivan, niin silloin pystyt puntaroimaan.
Sinulla on kokemuksen tuomaa tuntumaa itsestäsi, että millainen on hyvä tai sen suuntainen.
Ei tuossa siis ole mitään hätää. Sinä
käsittelet asiaa. Työstät. Se välillä pukkaa ja sitten se taas jatkaa omia ratojaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin vaatinut miehen ainakin taloudellisesti tilille niistä suunnitelmista mitä teitte ja mitä menetti taloudellisesti. Sen lisäksi olisin toivottanut alimpaan helvettiin enkä vilkaissutkaan, jos sattuu olemaan jossain samassa tilaisuudessa.
Annoit miehen kävellä ylitsesi ja alitajuisesti se vaivaa sinua siksi edelleen. Muistuttaa, että tiedät arvosi ja jos tehdään sinun kanssasi suunnitelmia niin ei sitä voi noin vain kadota ilman mitään selitystä.
Annoit miehen kävellä ylitsesi ja alitajuisesti se vaivaa sinua siksi edelleen. Tuossakin voi olla totuuden siemen. Olin vaan niin nuori ja hämilläni koko asiasta silloin, en ehkä osannut käsitellä tilannetta, ehkä olisi pitänyt huutaa miehelle jossain tapahtumassa ja sanoa suorat sanat? Niin asia ei olisi jäänyt vaivaamaan.
Uskalla vaan kohdata ne tunteet. Saat olla hämmentynyt.
Siinä oli jotain hyvää -ja jotain sellaista, mitä et halua.
Mies on joku narsistikusipää ja sinä olit se nainen, joka väisti luodin. Luultavasti on pettänyt ja pettää edelleen koko ajan.
No tietenkin tuollainen kusipäinen käytös jää vaivaamaan ja raivostuttamaan! Mutta yritä ajatella että HYVÄ että tyyppi jatkoi matkaa, todella väistit luodin. Karma kampittaa tuollaiset ihmiset lopulta.
Veikkaan, että jos saisit olla ollut kärpäsenä katossa näkemässä kaiken, mitä mies puuhaa, tajuaisit että tuo mitä tiedät, on vain jäävuoren huippu ja kaikkea ikävää käytöstä on vaikka kuinka ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nainen on siis huijannut sinua. Oiskohan noin?
Häh? Mikä nainen? Miehen kumppani on kyllä tähän täysin syytön, en edes tiedä tiesikö hän.
Ja on ollut elämässäni myös panosuhteita, mutta ei niissä ole toimittu noin ja tehty yhteisiä suunnitelmia. Se ehkä vaivaa eniten, miten mies esitti parisuhdetta. Miksi ei vaan ollut rehellinen? Ap
Koska on narsisti? Koska on psykopaatti? Koska oli rakkauspommittaja? Koska on toksinen mulkku? Noiden jäljiltä tuntuu pahalta, eri tavalla kuin normaalien ihmisten jälkeen.
Hyvä kun pääsit miehestä eroon.
Tuollaiset miehet pettää aina. Löisin vaikka vetoa, että mies pettää vaimoaan vieläkin. Mitä imelämpi somehehkutus, sen varmemmin suhteessa ongelmia. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa mometkin asiat,mutta ei mitkään miesasiat, suhteet lapseen ym. Ymmärät sen kun vanhenet, et noilla panojutuilla ei ole mitään merkitystä loppuelämässä.
Jos panojutut on yhdentekeviä, niin mistä niitä lapsia oikein tupsahtelee?
Vierailija kirjoitti:
Siinä kävi varmaan niin, että lapsi ilmoitti tulostaan, jolloin mies jätti muut panot.
Tää vois olla, mun veljelle kävi näin. Ei se ollut päättänyt että "Maija" on se, jonka valitsee ja josta tulee vaimo, mutta sitten "Maija" oli raskaana. "Mia" ei koskaan saanut selitystä mitä oikein tapahtui, koska veli ei vaan kyennyt kohtaamaan tätä enää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas??
Rakas kanssasisar, kasva aikuiseksi. Sinulla ja tuolla miehellä oli panosuhde, ja olen aivan varma että itse et edes ajattelisi häntä, ellei hän olisi nyt onnellinen sen vaimonsa kanssa. Tee itsellesi palvelus, ja GET OVER IT.
Noloa settiä.
Vähän samaa mieltä. Miksi AP:n on niin vaikea hyväksyä, että oli ilmainen h**ra niljakkaalle panomiehelle? Mikä ihme saa ap:n puolustelemaan tätä miestä?
t. mies
Kuulosta, että miehelle ei ole vielä suhde siihen toiseen ollut niin vakava ja on ollut sinun kanssasi.
Ei ole uskaltanut lopettaa suhdetta, jos on ollut huonoja kokemuksia aiemmin. Jotkut ovat erotilanteessa todella syyttäviä ja takertuvia.
Se, että nyt asia on tullut mieleen, voi olla ihan että on ollut samantyylinen sää, sama muoti, kuullut tutun kappaleen, tai yksinkertaisesti elämässäsi on aikaa ja/tai tarpeeksi etäisyyttä muistella.
Säilytä hyvänä muistona :)
Itse arvelen, että eeppinen vaimo alkoi tuolloin odottaa ensimmäistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas??
Rakas kanssasisar, kasva aikuiseksi. Sinulla ja tuolla miehellä oli panosuhde, ja olen aivan varma että itse et edes ajattelisi häntä, ellei hän olisi nyt onnellinen sen vaimonsa kanssa. Tee itsellesi palvelus, ja GET OVER IT.
Noloa settiä.Vähän samaa mieltä. Miksi AP:n on niin vaikea hyväksyä, että oli ilmainen h**ra niljakkaalle panomiehelle? Mikä ihme saa ap:n puolustelemaan tätä miestä?
t. mies
Puolustelemaan tätä miestä? Niin missä? Enhän silloin edes tiennyt, mitä oli meneillään. Luulin itse olevani siinä orastavassa rakkaustarinassa päähenkilönä, mutta meitä olikin kolme ja jäin ns. rannalle. Mistä sain tietää vasta vuosia myöhemmin.
Valitettavasti en osaa lukea ajatuksia enkä hoksannut miehen kuvioita silloin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa unohtaa. Olit miehelle vaan eteentullut piriste, omassa suhteessa hänellä ehkä oli sillä hetkellä huono aika menneillään ja sinä ilmestyit hetkeksi tuomaan iloa. Jos mies voi noin vaan sut unohtaa, et todellakaan merkinnyt hänelle mitään, enempää. Jotkut miehet on kylmiä, sikoja. Tekevät ihan just kuin heitä huvittaa, eikä ne jää kaipaamaan kuten moni nainen taas niitä.
Omassa sihteessa huono hetki vaikka olivat vastarakastuneita?
Minä veikkaan että se kihlattu sai tietää ja miehen oli pakko valita, ehtona oli ettei kerta kaikkiaan mitään yhteyttä sinuun enää.
Mies pelkäsi sitoutumista, mikä oli vakisuhteessa alusta asti selvää. Halusi rillutella vielä hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa unohtaa. Olit miehelle vaan eteentullut piriste, omassa suhteessa hänellä ehkä oli sillä hetkellä huono aika menneillään ja sinä ilmestyit hetkeksi tuomaan iloa. Jos mies voi noin vaan sut unohtaa, et todellakaan merkinnyt hänelle mitään, enempää. Jotkut miehet on kylmiä, sikoja. Tekevät ihan just kuin heitä huvittaa, eikä ne jää kaipaamaan kuten moni nainen taas niitä.
Omassa sihteessa huono hetki vaikka olivat vastarakastuneita?
Minä veikkaan että se kihlattu sai tietää ja miehen oli pakko valita, ehtona oli ettei kerta kaikkiaan mitään yhteyttä sinuun enää.
Mies pelkäsi sitoutumista, mikä oli vakisuhteessa alusta asti selvää. Halusi rillutella vielä hetken.
Eli perus mies säikähti tunteitaan ja pakeni toisen naisen syliin? Eipä tuokaan oikein eeppiseltä rakkaustarinalta kuulosta.
Tapaili kahta samaan aikaan ja valitsi paremman. Ei kai siinä sen kummempaa. Ei vaan ollut miestä ilmoittamaan sinulle, ettei halua olla kanssasi, löysi paremman.
Tuon jutun kun luin, niin selvästi huomasi että mies ei välitä susta tippaakaan. Kun tapailujen jälkeen ignooraa ja ei ole tuntevinaan, selvä juttuhan tuo on! Ei kukaan itseään kunnioittava antaisi kohdella noin tai enää haikailisi parisuhteeseen tai muuhunkaan suhteeseen kun mies ei enää tunnekaan.