Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oireita teillä on migreenin aikana päänsäryn, auran, väsymyksen ja herkkyyden lisäksi?

Vierailija
30.06.2024 |

Puutumista tms ehkä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee epätodellinen olo jonka jälkeen aurat jonka jälkeen päänsärky ja toinen puoli kehosta on puutunut.

Vierailija
22/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu ja huimaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman pelko

Vierailija
24/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei migreeniä sairasteta enää nykyaikana. Buranat, Ibusalit , Asperiinit ja Panadolit ovat nujertaneet kaikki päänsäryt jo aikoja sitten

Migreeni ei ole sama kuin päänsärky. 

Vierailija
25/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo aurallista, mutta päivää ennen kohtauksen alkamista  en tee mitään muuta kuin haukottelen. Jos en tajua ottaa iltaan mennessä lääkkeitä, niin herään hirmuiseen sydämen taktiseen jyskeeseen ja paineeseen silmän takana, josta se leviää toispuoleisesti ja jos liikun tai joudun avaamaan silmät niin silloin se iskee voimalla ja oksennus lentelee, mutta kylmän viiltävä kipu ja koko pään paine ei häviä mihinkään.

Tämä sama haukottelu on minulla. Ja sydämen tykytys. Aura ja näkökentän kaventuminen pieneksi pisteeksi. Epätodellinen, ulkopuolinen olo. Päänsärky ei ole kovin kova, mutta verta tulee nenästä, huimaa, jano ja todella huono olo

Vierailija
26/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei migreeniä sairasteta enää nykyaikana. Buranat, Ibusalit , Asperiinit ja Panadolit ovat nujertaneet kaikki päänsäryt jo aikoja sitten

Haistappa kuule perseenreikäsi. Samoja lääkkeitä on ollut vuosikausia eikä ne ole mitään migreeniä nujertanut. Migreeni ei edes ole "päänsärky". Sinä voit luulla tietäväsi mitä se on, mutta et tiedä mitään.

Vierailija
27/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa mitään, koska herään siihen riipivään päänsärkyyn ja kuvottavaan oloon yleensä klo 4 aamuyöstä. Eipä ehdi ottamaan niitä estolääkkeitä ja sitten konttaan vessaan oksentamaan. Pitää olla pitkällään lopun päivää.

Vierailija
28/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei enää ole migreenissä särkyä, kun alkoi vaihdevuodet, mutta muut oireet on vielä.

Ensin tulee aura. Sellainen sirkkelin näköinen ihan pieni kirkas valo vähän sivussa näkökenttää, sitten se laajenee koko alueelle, jolloin en näe mitään muuta kuin sateenkaaren väriä ja sumeaa värinää. Sitten alkaa puhevaikeudet ja töhnäinen olo. Mutta särkyä vaan ei enää tule. Ihanaa! Aikaisemmin tässä kohdassa tuli sellainen helvetillinen särky, kuin toista silmää kaivettaisiin ulos lusikalla. Ei ollenkaan mikään varsinainen päänsärky, vaan kidutus. Ja viimeisenä tuli oksennusta koko loppupäivän. Tavallinen päänsärky on lasten leikkiä vs migreeni ja tavis lähtee ihan buranalla pois. Migreeni ei todellakaan lähde.

Vierailija
29/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja oireita täällä. Naurattaa ja suututtaa nämä, joilla ei ole diagnoosia, ja kutsuvat tavallista päänsärkyä migreeniksi. 

Tai kuvittelevat migreeniin kuuluvan aina (järkkyä) päänsärkyä.

Vierailija
30/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen ja kakkaaminen (ei ripuloiminen). Nyt mulla on lääkitys pahoinvointiin, joten vähemmän oksentamista, jos vain ehdin ottaa lääkkeen. Kakkaamisella tarkoitan sitä, että tulee kakkahätä niin kauan, kunnes mitään ei enää tule. Seuraava päivä menee sitten kakkaamatta.

Vierailija
31/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksentaminen ja kakkaaminen (ei ripuloiminen). Nyt mulla on lääkitys pahoinvointiin, joten vähemmän oksentamista, jos vain ehdin ottaa lääkkeen. Kakkaamisella tarkoitan sitä, että tulee kakkahätä niin kauan, kunnes mitään ei enää tule. Seuraava päivä menee sitten kakkaamatta.

Saako kysyä mikä lääke sulla on?

Vierailija
32/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut migreenissä sellaista, että koko näkökenttä katoaa yhtäkkiä nopeasti täysin ja korvautuu sirpaleilla kuten kaleidoskoopissa?

Kerran on tullut sellainen, mutta yleensä on vain hitaammin etenevä lievempi muoto, jossa on sahalaitaa ja näkökenttä katoaa pikkuhiljaa tipoittain.

Vierailija
33/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä mikä lääke sulla on?

Primperan, tai nyt taitaa olla joku geneerinen versio siitä.

Vierailija
34/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli ei käänny suussa. Vaikea puhua. 

Vierailija
35/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomaa mitään, koska herään siihen riipivään päänsärkyyn ja kuvottavaan oloon yleensä klo 4 aamuyöstä. Eipä ehdi ottamaan niitä estolääkkeitä ja sitten konttaan vessaan oksentamaan. Pitää olla pitkällään lopun päivää.

Aika jännä, kun itse en ole ikinä herännyt kipuun. Minulla ennakko-oireet alkavat useita päiviä ennen ja yksi niistä on, etten pysty nukkumaan yötä ennen kohtauksen alkamista. Se aina alkaa illalla ja saavuttaa huippunsa kun yritän nukkua. En tiedä viekö kipu tajun vai nukahdanko silloin kun se vähän helpottaa, mutta itselleni tuntuu, että juuri se nukkuminen parantaa. Jälkioireet toki kestää pari päivää.

Vierailija
36/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot puutuu sekä toinen puoli halvaantuu, toisin sanoen lähtee voimat. Ei välttämättä särje päätä ollenkaan. Näkökenttä aaltoilee. Joskus kun on kova päänsärky, oksenan.Välttämättä ei haittaa valot eikä äänet. Migreeni ollut noin 10 vuotiaasta asti. On hyvin erilaisia kohtauksia, riippuu mikä sen aiheuttaa.

Vierailija
37/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys alkaa rakoilla, ja purkautuu joko ärtymyksenä tai itkuisuutena.

Joka kuukautisten aikaan on kaksi päivää sellainen pääkipu, etten vielä ole nähnyt sellaista kipulääkettä nähnyt, että koskettaisi sitä yhtään. On aika villi tunne, kun kaikki muut kuukautisiin liittyvä kipu häviää, mutta päänsärky on ja pysyy. 

Vierailija
38/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi on varmaan isoin. Myös vatsa menee sekaisin. Joskus oksentaa ihan solkenaan. 

Vierailija
39/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi on varmaan ikävämpi oire kuin itse kipu. Päänsärky on luonteeltaan sellaista jäytävää ja ärsyttävää. 

Vierailija
40/58 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinkin päänsärky on pientä verrattuna kunnon migreenikipuun, joka tuntuu hirvittävältä ja jyskyttävältä puristavalta vanteelta.

Lisäksi puheeni puuroutuu koska kieli + kasvot puutuu.

Valoa en siedä yhtään, eli pakko pitää silmiä kiinni ja mennä pimeään. 

Pahoinvointi.