Mitä ne Emmi Nuorgamin vanhat mielipiteet ovat, joita pahoittelee nyt?
Uskon kyllä, että ihminen voi muuttua. Mutta mitä tarkalleen nyt pyydetään anteeksi?
Kommentit (589)
Emmillä olisi loistava tulevaisuus mainoskasvona:
Mitä sie etelänfema kko huiot? Käytä ohvia. Se on hyvä, se pitää mann et loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Kauas on vasemmisto ajautunut duunarien puolesta puhujana.
Joskus aikoinaan vasemmisto vaati äänestäjilleen työpaikkoja ja palkkaa.
Nykyään he vaativat lisää yhteiskunnan tukia sekä lisää maahmuutajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmi Nuorgam oli kirjoitusten ilmestymisaikaan Kokoomusnuorten jäsen, mikä selittää arvopohjan.
Offtopic. Mauri "Persereikä" Peltokankaalla on muuten työkokemusta kengänkiilloituskoneiden kauppiaana ja kiinteistönvälityksestä, koulutuksesta ei kerrota mitään. Oikein sopiva valinta perustuslain oikeellisuuden valvojaksi.
Arvopohjasi säteilee puhdasta kirkkautta kutsuessasi jotakin toista "persereiäksi" ja dissaat ammattiryhmiä.
Puhdashenkinen Peltokangas nimitteli persereiíksi edellisen hallituksen ministereitä. Lainaus häneltä itseltään. Kaikki ammatit ovat kunniallisia, riippuu yksilöstä miten niissä toimii, olen asioinut yhden kiinteistövälittäjän kanssa ja hän oli asiallinen ja ammattimainen ihminen. Peltokankaasta välittyy hänen toimintansa perusteella vastenmielinen ja epärehellinen kuva joka vaikuttaa hänen edustamansa puolueen julkikuvaan.
Emmi ei ole Lapista, vaan Ylöjärveltä. On keksinyt olevansa saamelainen vasta aikuisiällä.
Ainoa syy, miksi Emmi tekee aktivismia ja haalii näitä erilaisia vähemmistöstatuksia on se, että hän on riippuvainen somesydämistä ja saa niiden kautta kipeästi kaipaamaansa huomiota ja hyväksyntää. Siis vähän sama asia kuin se, että jos tekee hyväntekeväisyyttä, siitä on pakko kertoa ihmisille, jotta saisi arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Ai että täällä taas nautitaan muiden haukkumisesta. On aina yhtä ilo lukea suomalaisten aikuisten fiksuja tekstejä ja nähdä pala teidän mielenmaisemaa. Tällainen kirjoittelu ja mouhaaminen ei tee kenestäkään teistä hyvää ihmistä, vaikka ehkä hetkellisesti koettekin olevanne vähän toisen yläpuolella. Kokeilkaa vaikka miettiä joku hyvä asia tästä henkilöstä ja tuntea miltä tuntuu hengittää, kun tuntee vähän empatiaa. Tulee itselle aika paljon parempi olo, kun lopulta sun elämään vaikuttaa vaan se sun oma paha tai hyvä olo.
Moi Emmi! Tunsitko sinä tai hengenheimolaisesi hiventäkään empatiaa viime kesänä valtavan mediahöykytyksen kohteena ollutta Purraa kohtaan? Tai koskaan ketään muuta vainoamaanne väärän tietoisuuden omaavaa luokkavihollista kohtaan? Tai miten empatian täyttämiä ovat jatkuvat Purra/perskokkare/Orpo-ketjunne vauvalla? Taitaa oma lääke maistua pikkaisen katkeralta :D
Vierailija kirjoitti:
Ai että täällä taas nautitaan muiden haukkumisesta. On aina yhtä ilo lukea suomalaisten aikuisten fiksuja tekstejä ja nähdä pala teidän mielenmaisemaa. Tällainen kirjoittelu ja mouhaaminen ei tee kenestäkään teistä hyvää ihmistä, vaikka ehkä hetkellisesti koettekin olevanne vähän toisen yläpuolella. Kokeilkaa vaikka miettiä joku hyvä asia tästä henkilöstä ja tuntea miltä tuntuu hengittää, kun tuntee vähän empatiaa. Tulee itselle aika paljon parempi olo, kun lopulta sun elämään vaikuttaa vaan se sun oma paha tai hyvä olo.
Sananvastuu koskee myös Emmiä ja kaikkia muita vihervasemmistolaisia. Jos Emmi ja vihervasemmisto olisivat joskus osoittaneet armoa muita kohtaan, niin empatiaa olisi helpompi tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy, miksi Emmi tekee aktivismia ja haalii näitä erilaisia vähemmistöstatuksia on se, että hän on riippuvainen somesydämistä ja saa niiden kautta kipeästi kaipaamaansa huomiota ja hyväksyntää. Siis vähän sama asia kuin se, että jos tekee hyväntekeväisyyttä, siitä on pakko kertoa ihmisille, jotta saisi arvostusta.
Hän saa myös elantonsa aktivismilla ja moraalisaarnaamalla muiden synneistä. Ilman transsaamelaisstatusta ja intersektionaalisuuden oppien omaksumista hän ei olisi Ylen hommissä eikä saarnaisi yhdenvertaisuudesta isoa tiliä vastaan. Hänhän jopa mainitsi vastineessaan yhteydenotot yhteistyökumppaneihin, vaikka työnantajien häiriköinti ja työtilaisuuksien pilaaminen kuuluvat vasemmiston työkalupakkiin. Oliko se muuten Ylen toimittaja, joka soitteli Louhimäestä ulkomaita myöten pilaten Louhimäen työtilaisuuksia, vaikka Louhimäki ei syyllistynyt me too:hon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorgam pitäisi saada vastaamaan vihapuheistaan oikeussaliin Päivi Räsäsen tapaan. Taitaa täyttyä nimittäin kansanryhmää vastaan kiihottamisen kriteerit. Te, jotka olette somessa, voisitteko viedä asiaa eteenpäin? Huomattavaa muuten on, miten punavihreänä tunnettu Hesari ei ole uutisoinut mitään Nuorgamin rasismikohusta. Toisin oli esim. Riikka Purran kohdalla.
Sinun kaltaisellasi ihmisellä ei pitäisi olla äänestysoikeutta. Tuollaisella ymmärryksen tasolla ei pitäisi osallistua mihinkään keskusteluun.
Miksi Hesarin pitäisi ottaa kantaa johonkin somekohuun, joka koskee jotain "vaikuttajaa"? Luuletko, ettei ole isompiakin uutisjuttuja esimerkiksi siitä, mitä presidentti, ministerit ja kansanedustajat ja yritysjohtajat sanovat? Miten kukaan voi verrata jotain somevaikuttajaa toiseksi suurimman puolueen johtajaan ja valtiovarainministeriin?
Eikö sulla, Emmi, pitänyt olla nettipaasto siellä Pohjoisessa? Kyllähän merkittävän saamelaisaktivistin, verovaroilla elätettävän Yle-toimittelijan ja yhteiskunnallista vaikutuvaltaa somessa käyttelevän henkilön töräykset on perattava samalla innolla kuin pesukarhukravatit ja 88-jäätelön symboliikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan 447 Emmin muistaa ja on samoissa pöydissä istunut, kun on Emmi itse. Ensi kerralla vähän vähemmän hehkutusta niin olisi uskottavampi puolustuspuhe.
No, jos tuon haluat hehkutuksena tulkita, niin sinulla on siihen täysi vapaus.
Itse vaan olen enemmän sitä koulukuntaa, että kritiikki on fiksumpaa antaa rakentavasti, kuin alentumalla samalle haukkumisen ja kiusaamisen tasolle kuin kritiikin kohde. Eihän se kiusaaminen ja huono käytös lopu koskaan jos vaan odotetaan omaa vuoroa päästä potkimaan kylkiin sen sijaan, että näytetään mallia fiksummalla käytöksellä.
Emmi on nyt hyvä vaan ja maistaa itse sananvastuuta! Pieni nöyrtyminen tekee hyvää valtakunnan ykkösmoralistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan 447 Emmin muistaa ja on samoissa pöydissä istunut, kun on Emmi itse. Ensi kerralla vähän vähemmän hehkutusta niin olisi uskottavampi puolustuspuhe.
No, jos tuon haluat hehkutuksena tulkita, niin sinulla on siihen täysi vapaus.
Itse vaan olen enemmän sitä koulukuntaa, että kritiikki on fiksumpaa antaa rakentavasti, kuin alentumalla samalle haukkumisen ja kiusaamisen tasolle kuin kritiikin kohde. Eihän se kiusaaminen ja huono käytös lopu koskaan jos vaan odotetaan omaa vuoroa päästä potkimaan kylkiin sen sijaan, että näytetään mallia fiksummalla käytöksellä.
😄😄 Ei jumpe, niin tyypillistä pershärön tekstiä taas, voi luoja
"Tiedän jääneeni kiinni siitä että olen käyttäytynyt alhaisesti. Kuitenkin SINUN, uhrin, pitää tässä olla se kypsempi ja viisaampi ja hillittävä omat tunteesi ja reaktiosi. Et saa reagoida minuun tai käytökseeni sellaisella tavalla, jota minä en hyväksy. Annas kun yritän manipuloida sinua vetoamalla omatuntoosi ja empatiaasi."
Juu ei mene mulle läpi, mä iloitsen näissä bakkanaaleissa just sillä tavalla kuin itse haluan 😌
Pahoillaan vain siitä, että jäi kiinni.
Eikö sulla, Emmi, pitänyt olla nettipaasto siellä Pohjoisessa? Kyllähän merkittävän saamelaisaktivistin, verovaroilla elätettävän Yle-toimittelijan ja yhteiskunnallista vaikutuvaltaa somessa käyttelevän henkilön töräykset on perattava samalla innolla kuin pesukarhukravatit ja 88-jäätelön symboliikka.
Olen eri kommentoija enkä myöskään Emmi, mutta ei jokainen somettajakohu ansaitse Hesarin palstatilaa. Tai ainakin siihen tarvisi jotain uutta näkökulmaa, esimerkiksi haastattelemalla myös romaneja.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kommentoija enkä myöskään Emmi, mutta ei jokainen somettajakohu ansaitse Hesarin palstatilaa. Tai ainakin siihen tarvisi jotain uutta näkökulmaa, esimerkiksi haastattelemalla myös romaneja.
Romanien näkökulmaa ei tarvita, koska valkoinen transidenfioituva mies on antanut Emmille täydellisen synninpäästön. Valkoinen transidentifioituva mies on intersektionaalisen uhripyramidin huipulla, joten värillistettyjen näkökulmaa ei tarvita.
Toivottavasti omaan nilkkaan osuminen pakottaa myös vasemmiston näkemään, millaisen hirviön se on luonut.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti omaan nilkkaan osuminen pakottaa myös vasemmiston näkemään, millaisen hirviön se on luonut.
Woke-porukka itse on luonut nämä säännöt, joten jotkut pelaavat niillä heitä vastaan. Se on täysin ymmärrettävää. Ehkä se on jopa oikein. Mikään ei ole hienompaa, kuin lyödä woke-jengiä niiden omilla säännöillä. Ja paljastaa niiden tuplastandardit. Ja olla unohtamatta, koska nekään ei koskaan unohda.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Emmi alkaa tekemään yhteispodcastia sen kissangrillaajan kanssa? Ne vois pukeutua kuin ne Soikiapää ja Naima-aslak -tyypit mikä ei olisi mitenkään kulttuurillista omimista kun ne on kumpikin Lapista kotoisin.
*huutonaurua*
Jatkossa kannattaa ohittaa nämä nuorgamit ja haimilat. Tehneet itsestään ties kuinka moninkertaisia vähemmistöjä. Ovat tehneet tästä tekosyyn hyökätä ja mustamaalata ihmisiä somessa, jotka eivät jaa heidän aatettaan ja arvojaan. Sitten uhriudutaan somessa. Ja lopuksi hakeudutaan terapiaan, josta myös muistetaan kertoa julkisesti.
Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmisiä tulee ymmärtää, mutta nyt tuli raja vastaan. Näitä ei kannata edes yrittää ymmärtää, vaan kannattaa ohittaa, kuin näitä ei olisi olemassa.
Toivottavasti ymmärtävät painua Lapin perukoille nettiyhteyksien ulottumattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella, millainen onnenpäivä on ollut, kun Emmi on tajunnut olevansa erityisspessu "saamelainen" eikä mikään nolo tavallinen valkoinen heteronainen. Uhripisteet nousseet heti ainakin +100, eikä kukaan pysty edes kyseenalaistamaan tuota identiteettiä. Ura "tasa-arvokouluttaja-hyviksenä" tuli tuona päivänä taatuksi eikä oo tarvinnut enää turvautua lapselliseen provosoimiseen "pahiksena" saadakseen julkisuutta vaan saman provoilun voi aloittaa tehdä "hyviksenä".
Hämmentävän vähän parikymppistä Emmiä omat sukujuuret näköjään ovat kiinnostaneet, vaikka niissä mitä ilmeisimmin on kiinnostavia polkuja ja isä on Instagramista päätellen saamenpukua käyttänytkin. Itse olen selvittänyt omat juureni jo teini-iässä. Piti näköjään vain odottaa, että saamelaisuus ja vähemmistöidentiteetit tulee muotiin Helsingissä, ei mikään Lapin käpylehmämeininki ole Emmille riittävän "cool", kun ei kukaan huomaa kuinka fashion
Sinällään arvioisin että Empsukan saamelaisaktivismi on suorastaan hämmentävän ohutta: hän keskittyy ensi sijassa lähinnä läyhäämään netissä kantasuomalaisille siitä (ollessaan siis itsekin 100% geneettisesti kantis) mitä nämä joko tekevät tai eivät tee.
Jos minä haluaisin aidosti parantaa saamelaisten asemaa, niin ihan ekaksi yrittäisin vaalia _hyviä_ ja _toimivia_ yhteiskunta- ja muitakin suhteita. Miettisin esimerkiksi, millä tavoin Lapin matkailutuloista saataisiin ohjattua rahavirtoja saamelaisten tärkeinä pitämille kohteille; hakisin vaikka EU-hankerahaa tempaukselleni.
Perustaisin ja tuotteistaisin vaikka saamenkäsitöiden verkkokurssin, vähintään englanniksi, ajatuksenani levittää saamenkäsitöitä mahdollisimman laajan yleisön tietoisuuteen - eikä niin että kusisin vertaisteni muroihin natisemalla siitä, mitä vaatekappaleita kukakin saa tai ei saa käyttää.
Tutkisin mahdollisuuksia tekstittää mahdollisimman paljon Yle Areenan ohjelmia saamen eri murteille. Ja niin edelleen, ja niin edelleen.
Mutta, kaikki tuo yllä mainittu vaatii sitä, että osaisin olla vuorovaikutuksessa muitten ihmisten kanssa muutenkin kuin vain somessa ja jatkuvan negaation kautta 🤷🏻
Arvopohjasi säteilee puhdasta kirkkautta kutsuessasi jotakin toista "persereiäksi" ja dissaat ammattiryhmiä.