Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti kun monia kiinnostuksenkohteita?

Vierailija
30.06.2024 |

Miten kartoittaa ammattia itselleen, kun on monesta asiasta kiinnostunut? Itseäni kiinnostaa mm. kielet, historia, eläimet, lapset, musiikki, yhteiskunta, lääketiede, fyysisyys, luonto, muoti, uskonto, jne. Miten tästä sitten osaisi päättää mikä ura voisi olla paras minulle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittele noista joku hyvä yhdistelmä, niin erotut joukosta työmarkkinoilla.

Vierailija
2/18 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tässä fyysisyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun opettaja

Vierailija
4/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun opettaja

Tätä olenkin pitänyt mahdollisena vaihtoehtona, tosin jotkut seikat siinä vielä mietityttää.. t. ap

Vierailija
5/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa pohtia sellaista koulutusta, jolla voi aikanaan suuntautua monenlaisiin erilaisiin tehtäviin. Mulla oli aikoinaan tuo sama dilemma. Päädyin opiskelemaan psykologiaa ja olenkin tehnyt sen koulutuksen kanssa hyvinkin erilaisia töitä Suomessa ja maailmalla.

Vierailija
6/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kannattaa pohtia sellaista koulutusta, jolla voi aikanaan suuntautua monenlaisiin erilaisiin tehtäviin. Mulla oli aikoinaan tuo sama dilemma. Päädyin opiskelemaan psykologiaa ja olenkin tehnyt sen koulutuksen kanssa hyvinkin erilaisia töitä Suomessa ja maailmalla.

Hienoa että löysit sulle sopivan! Psykologia on kyllä mielenkiintoista myös, perus psykologiksi tai terapeutiks musta ei kyllä olisi, mutta haluatko kertoa lisää psykologin työmahdollisuuksista alan tietäjänä? T. Ap

Vierailija
7/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että löysit sulle sopivan! Psykologia on kyllä mielenkiintoista myös, perus psykologiksi tai terapeutiks musta ei kyllä olisi, mutta haluatko kertoa lisää psykologin työmahdollisuuksista alan tietäjänä? T. Ap

*Tai ei psykologin, mutta psykologiaa opiskelleen hups t. Ap

Vierailija
8/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yllä oleva kommentoija mutta psykologi myös ja itse koen, että vaikka monenlaisia, erilaisia töitä olenkin tehnyt niin kyllä niissä on aina se ihmisen kohtaaminen keskiössä. Siitä pitäisi saada jotain irti. Sitten taas jos ajattelee muita asiantuntijatehtäviä joihin tällä koulutuksella voi päästä niin ne ei ole varsinaisia psykologin töitä eikä niihin tätä tutkintoa välttämättä tarvitse. 

Vierailija
9/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai Suomessa? lähihoitaja, riippumatta siitä kiinnostaako sata asiaa vai nolla. kysy vaikka työkkärissä.

Vierailija
10/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajalla kyllä töitä riittää, mutta kokisin varmaan työn kuormittavuuden ja palkan siihen heijastumattomuuden itselleni vaikeaksi. Kunnioitusta lähihoitajille kyllä! T. Ap

Vierailija
11/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologia yhdistelee monia noista aiheista, uskontoa, historiaa, kieliä jne. Niin pappina kuin uskonnonopettajana voit tehdä töitä lasten ja nuorten parissa ja hyödyntää siinä musiikkia. Teologia on hyvin yleissivistävä ala jo itsessään. 

Vierailija
12/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-ala. Saa työskennellä vaihtelevasti eri aiheiden parissa. Plussana tiimityö ja tietenkin olisi hyvä olla kiinnostuista myös tekniikkaa kohtaan ja halu luovaan ja taitelliseen ilmaisuun. Riippuu toki paljon mihin työtehtäviin hakeutuu, mutta skaala on laaja ja usein monipuolisuus on toivottavaa.

Vierailija
13/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja

Vierailija
14/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on periaatteessa ihanteellinen tilanne. Jos siis kouluarvosanatkin ovat niin hyvät, että niillä pääsee opiskelemaan.

Suosittelen valitsemaan alan, johon pääset todennäköisemmin sisään, jolla on hyvä työllisyystilanne. Jos näiden lisäksi mahdollista,  hyvä palkka on plussaa.  Opiskelet ja valmistut. Jos sen jälkeen olet tyytymätön, Oopiskelet jotain muuta. 

Vierailija
15/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammatin tarvitse sisältää kaikkia mielenkiinnonkohteita. Itse työskentelen lastenvaateliikkeessä myyjänä, vaikka olen kiinnostunut myös musiikista, urheilusta, kielistä ja luonnosta. Harrastukset on sitä varten, että niissä voi totetutaa monenlaisia kiinnostuksenkohteita. 

Vierailija
16/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yllä oleva kommentoija mutta psykologi myös ja itse koen, että vaikka monenlaisia, erilaisia töitä olenkin tehnyt niin kyllä niissä on aina se ihmisen kohtaaminen keskiössä. Siitä pitäisi saada jotain irti. Sitten taas jos ajattelee muita asiantuntijatehtäviä joihin tällä koulutuksella voi päästä niin ne ei ole varsinaisia psykologin töitä eikä niihin tätä tutkintoa välttämättä tarvitse. 

Olen tuo 'alkuperäinen' psykologikirjoittaja. Kyllä tarkoitin sitä, että psykologin koulutuksella voi tehdä muutakin kuin tehtäviä, joissa ihmisten kohtaaminen on keskiössä. Ja myös juuri tuota, että koulutuksella voi päästä asiantuntijatehtäviin, joissa nimenomaisesti psykologin koulutus ei ole edellytyksenä, mutta joihin se sopii hyvin. Itse olen ollut esimerkiksi kansainvälisissä järjestöissä (YK, kansalaisjärjestöt), joiden työssä ja hankkeissa on hyödyksi ihmisten ja yhteisöjen ajattelun ja käyttäytymisen ymmärtäminen.

Vierailija
17/18 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistä olet eniten kiinnostunut harrastukseksi. Se mistä olet toiseksi eniten työksi.

Vierailija
18/18 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mistä olet eniten kiinnostunut harrastukseksi. Se mistä olet toiseksi eniten työksi.

En osaa oikein luetella mikä kiinnostaisi eniten ja toiseksi jne. kaikki kiinnostaa kuitenkin ja harrastan kaikkia jollakin tapaa vapaa-ajalla esim. lukemalla. Mietinnässä siis kokonaisvaltaisesti minkä alan valitsisi vai olisiko sitten paras joku missä mahdollisimman erilaisia työmahdollisuuksia tai sitten monta asiaa samassa, en tiedä.. t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä