Lähden käymään Espanjassa, viivyn viikon. Mitä mieltä näistä matkatavaroista
4 mekkoa, sandaalit, iso silkkihuivi, 7 alkkarit, 3 rintsikat.
Matkapullossa shampoo + hoitis, minihiuslakka, meikit, särkylääkettä, kasvojenhoitotuotteet + aurinkovoide.
Levittelin noi tuohon sängylle ja ne menis melkein mun vähän isompaan käsilaukkuun😄
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kevyt takki tai neuletakki ja pitkät housut iltoja varten, jos tulee viileämpää. Yöpuku. Uima-asu.
Kesällä ei tarvii. Keväällä tai talvella Juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukutko alasti? Joku toppi yöksi?
Arvasit oikein, nukun alasti! Ap
En koskaan nuku ilman pikkuhousuja hotellissa. Toki teet miten haluat.
Neljä hametta on mielestäni vähän. Minä ottaisin enemmän vaihdettavia vaatekertoja. Ainakin Shortsit/2xt-paita yhdistelmä ja useammat bikinit.
Eiköhän 4 mekkoa hyvin riitä 7 päivän matkalle. Ja ap sanoi, että kaupunkilomalla ei tarvita uimapukua.
Itse ottaisin varmaan toiset kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäät. Huvittaa aina lentokentillä ne, jotka raahaa isoja matkalaukkuja, ellei sitten kyse ole pitempiaikaisesta (kuukausien) oleskelusta kohteessa.
Ahaa.
Minulle olisi kauhistus kulkea samoissa vaatteissa päiväkausia tai pestä nyrkkipyykkiä hotellin kylppärissä.
Minä otan reissuille melkein aina mukaan ruumalaukun, myös lyhyille reissuille. En tykkää pitää samoja vaatteita useampana päivänä enkä todellakaan pese vaatteita reissun aikana (noh, joskus käyttänyt hotellin pesulapalvelua). Kengissä haluan nyös valinnan- ja vaihtovaraa.
En osta perinteisiä matkamuistoja, mutta saatan ostaa jotain paikallista elintarviketta tms.
Juu itsehän ne laukkusi raahaat, mikäs siinä. Onhan monien koditkin täynnä tavaraa, vaikka vähemmälläkin pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Noista laastareista ja käsideseistä, kammoista yms noi on sellaisia mitä mulla on aina käsilaukussa mukana joten en niitä tavallaan erikseen pakkaa, siksi ei ole listassa. Saahan sieltä sitten ostettua jos tarvii, mua ei häiritse apteekissa poikkeaminen, kun niitä joka kulmalla on. Vaatetta tulee ostettua kumminkin joten noi neljä mekkoa riittää hyvin. Ja on kaupunkiloma joten uintia ei tule harrastettua. Ap
Täällä yksi joka ei edes omista ainoatakaan käsilaukkua. Ei siis ole koskaan mukana mitään ylimääräistä. En ole reissuunkaan ikinä pakannut mitään ensiaputarvikkeita tai käsidesiä, enkä kyllä ole koskaan niitä tarvinnutkaan vaikka matkustelen paljon sekä koti- että ulkomailla. Eikun anteeksi kerran taisin tarvita laastaria. Sitä sai hotellin aulasta.
Ottaisin mukaan myös sukkahousut, ja matkalle päälle joku neuletakki. Koneessa (ja iltaisin paikan päälläkin) saattaa olla viileä.
Hammasjutut. Muuten lista näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista laastareista ja käsideseistä, kammoista yms noi on sellaisia mitä mulla on aina käsilaukussa mukana joten en niitä tavallaan erikseen pakkaa, siksi ei ole listassa. Saahan sieltä sitten ostettua jos tarvii, mua ei häiritse apteekissa poikkeaminen, kun niitä joka kulmalla on. Vaatetta tulee ostettua kumminkin joten noi neljä mekkoa riittää hyvin. Ja on kaupunkiloma joten uintia ei tule harrastettua. Ap
Täällä yksi joka ei edes omista ainoatakaan käsilaukkua. Ei siis ole koskaan mukana mitään ylimääräistä. En ole reissuunkaan ikinä pakannut mitään ensiaputarvikkeita tai käsidesiä, enkä kyllä ole koskaan niitä tarvinnutkaan vaikka matkustelen paljon sekä koti- että ulkomailla. Eikun anteeksi kerran taisin tarvita laastaria. Sitä sai hotellin aulasta.
Eihän käsilaukun omistaminen tarkoita sitä, että se pitäisi sulloa täyteen kaikkea ylimääräistä. Mun laukussa on pieni korttilompakko, avaimet, puhelin, nenäliina ja huulirasva.
Vierailija kirjoitti:
Shortsit? Paidat?
Miksi erikseen shortseja ja paitoja? Mekkojta oli riittävästi jo.
Ottaisin pienen nyssykän pyykkipulveria ihan varan vuoksi. Jos oikein hikoontuu vaatteet niin ne voi laittaa likoamaan ja huuhdella myöhemmin. Vie vähemmän aikaa kuin pesulassa istuminen jos ei ole kuin 1-2 vaatekappaletta.
Hotellin pesupalvelua toki voi myös käyttää mutta usein itse homma hoituu nopeammin.
Meinaat pärjätä yksillä kengillä. Mulla on aina vählntään kahdet kengät/ sandaalit, koska aina joku kenkä alkaa helteessä hangata tak käy liian pieniksi, kun jalka turpoaa. No saahan niitä uusia tietty reissussakin ostettua, jos haluaa mahdollisimman pienen laukun.
Mutta muista laastari! Taas pääsen tohon hankaavaan kenkään. Ei vie paljon tilaa, mutta yllättävän usein tarttee reissussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäät. Huvittaa aina lentokentillä ne, jotka raahaa isoja matkalaukkuja, ellei sitten kyse ole pitempiaikaisesta (kuukausien) oleskelusta kohteessa.
Ahaa.
Minulle olisi kauhistus kulkea samoissa vaatteissa päiväkausia tai pestä nyrkkipyykkiä hotellin kylppärissä.
Minä otan reissuille melkein aina mukaan ruumalaukun, myös lyhyille reissuille. En tykkää pitää samoja vaatteita useampana päivänä enkä todellakaan pese vaatteita reissun aikana (noh, joskus käyttänyt hotellin pesulapalvelua). Kengissä haluan nyös valinnan- ja vaihtovaraa.
En osta perinteisiä matkamuistoja, mutta saatan ostaa jotain paikallista elintarviketta tms.
Juu itsehän ne laukkusi raahaat, mikäs siinä. Onhan monien koditkin täynnä tavaraa, vaikka vähemmälläkin pärjä
Laadukasta laukkua ei tarvitse raahata, rullautuu kivasti siinä vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Juu itsehän ne laukkusi raahaat, mikäs siinä. Onhan monien koditk
Tämä!
Ja lisäksi taksikuski / autonkuljettaja nostaa sen autoon / autosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat pärjätä yksillä kengillä. Mulla on aina vählntään kahdet kengät/ sandaalit, koska aina joku kenkä alkaa helteessä hangata tak käy liian pieniksi, kun jalka turpoaa. No saahan niitä uusia tietty reissussakin ostettua, jos haluaa mahdollisimman pienen laukun.
Mutta muista laastari! Taas pääsen tohon hankaavaan kenkään. Ei vie paljon tilaa, mutta yllättävän usein tarttee reissussa.
Miten niin yksillä? Yhdet laukussa, toiset jalassa.
Huivista kysyneelle: huivi on erinomainen asuste, ja pitkä huivi vielä parempi. Huivi toimii päähineenä, sen voi laittaa olkapäille, vyötärölle jne. Silkki lämmittää ja viilentää aina tarvittaessa.
t. Huivipää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sinulla niitten sandaalien lisäksi toiset kengät,jotka jalassa? Itse tarvitse kahdet kengät, joista toiset lenkkarit, koska kävelen ja juoksen paljon. Toiset kengät ovat hyvä olla mukana, jos vaikka kohteessa sataa yllättäen - ei ole kiva kulkea märissä kengissä. Kerran myös Englannissa kengät hajosivat, enkä löytänyt kaupasta sopivia kenkiä (oli talvi). Pakko löytää suutari, joka suostui tekemään odottaessa korjauksen, koska ei ollut kuin yhdet kengät mukana. Sen jälkeen olen aina pitänyt mukana kahdet kengät - tarvitsin niitä tai en!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sinulla niitten sandaalien lisäksi toiset kengät,jotka jalassa? Itse tarvitse kahdet kengät, joista toiset lenkkarit, koska kävelen ja juoksen paljon. Toiset kengät ovat hyvä olla mukana, jos vaikka kohteessa sataa yllättäen - ei ole kiva kulkea märissä kengissä. Kerran myös Englannissa kengät hajosivat, e
Tietenkin, en mä paljain jaloin aikonut matkustaa 😄
Käyttääkö joku vielä hiuslakkaa???
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä hiuslakkaa???
Miksi kyselet tyhmiä?
Aurinkolasit juu, nuo muut voit ostaa kohteessa.