Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien vastuu?

Vierailija
29.06.2024 |

Miksi vanhemmat ulkoistavat nykyään kasvatus vastuun lastentarhoille,päiväkodeille,kouluille, lastensuojelulle ja valtiolle? Itse ollaan ehkä iltaisin kotona yhtä aikaa lasten kanssa, mutta ei kuitenkaan olla läsnä?

Milloin ja miksi on tultu tilanteeseen jossa vanhemmilla ei ole enää mitään vastuuta lapsistaan ja näiden tekemisistä?

Lapsi varastaa kaupasta,pahoinpitelee toisen lapsen, ryöstää vanhuksen jne ja vanhemmat levittelevät käsiään ja vierittävät vastuun muualle?

Eli suoraan sanottuna ..mikä htto teitä aikuisia ihmisiä vaivaa??

Ei aseteta rajoja, ei opeteta pienintäkään moraalikäsitystä lapselle ja ihmetellään miksi lapset tekevät mitä haluavat , täysin ymmärtämättä mikä on oikein tai väärin?? Onko oikeasti niin, että ainoa asia mitä te näille lapsillenne opetatte, on miten haetaan kelasta tuet elämiseen??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lopulta merkitystä koska luonnonvalinta? Heikoimmat yksilöt poistuvat kuoleman, vammautumisen kautta tai päätyvät vankeuteen. Mitä enemmän näitä nuoria nyt poistuu, sitä vähemmän tulevaisuudessa on eläkeläisiä jotka tuhoavat koko hyvinvointiyhteiskunnan.

Vierailija
22/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin vanhemmat sitten ovat olleet vastuussa?

Viimeksi ehkä 90 luvulla?

Kuinka kauan mielestäsi vanhemmuus kestää ?

Vanhemmuus kestää kuolemaan asti, mutta lapsen täytettyä 18 vuotta hän on omillaan ja jos lapsi on kasvatettu oikein on hän myös valmis kantamaan vastuun itsestään. Pois lukien tietysti ne vähä-älyisemmät yksilöt jotka asuvat kotona jopa 23 vuotiaiksikin asti.

Järkevä säästää rahojaan ja asuu kotona 23v asti, jos se on mahdollista. Olen itse maalta kotoisin, eikä meillä ollut paljon vaihtoehtoja. Muutin opiskelukaupunkiin 19-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus kestää kuolemaan asti, mutta lapsen täytettyä 18 vuotta hän on omillaan ja jos lapsi on kasvatettu oikein on hän myös valmis kantamaan vastuun itsestään. Pois lukien tietysti ne vähä-älyisemmät yksilöt jotka asuvat kotona jopa 23 vuotiaiksikin asti.

Järkevä säästää rahojaan ja asuu kotona 23v asti, jos se on mahdollista. Olen itse maalta kotoisin, eikä meillä ollut paljon vaihtoehtoja. Muutin opiskelukaupunkiin 19-vuotiaana.

Tämä 23 vuotiaaksi kotona loisiva oppii siis jo tuossa vaiheessa välttämään vastuuta  ja hyödyntämään muita? Perfect 👍

Vierailija
24/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä 23 vuotiaaksi kotona

Tsiisus. Ei me kaikki olla kommunisteja tässä maassa.

Vierailija
25/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ollut tiktok ja onlyfans vanhemmat. Sain kokea jo lapsena elämän joka maistui elämältä eikä kuolemalta.

Hyvin harvaa lasta on kotona vastassa pullan tuoksuinen äiti ojentamassa vastakeivottuja pullis ja sämpylöitä. On vain kelvottomia äitejä jotka huutavat makuuhuoneesta että lämmitä sieltä itselles maksalaatikkoa ja mee sitten pelaamaan, äidillä on nyt töitä.

Vierailija
26/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ollut tiktok ja onlyfans vanhemmat. Sain kokea jo lapsena elämän joka maistui elämältä eikä kuolemalta.

Hyvin harvaa lasta on kotona vastassa pullan tuoksuinen äiti ojentamassa vastakeivottuja pullis ja sämpylöitä. On vain kelvottomia äitejä jotka huutavat makuuhuoneesta että lämmitä sieltä itselles maksalaatikkoa ja mee sitten pelaamaan, äidillä on nyt töitä.

Surinamutsi?

Vierailija
27/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheemmuus on yksi asia, geenit on toinen asia. Molemmat vaikuttaa.

Vierailija
28/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaljaa..

Vierailija
29/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan äidit ovat töissä koska miehet vaativat maksamaan puolet talouden kuluista. Ei kuule ehdi leipomaan mitään pullia.

Vierailija
30/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tulee joka perjantai uuden miehen kanssa kotiin ja lauantai aamuna esittelee miehen lapselleen... Tässä on sun uus iskä 🙂

Vierailija
31/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jopa 30 vuotiaat työssäkäyvät ovat riippuvaisia vanhemmistaan. Ruinataan rahaa, pidetään isovanhempia lastenhoito automaationa jne. eli ei aikuistuta ollenkaan. Mutta sehän on kasvatuksen tulosta. Osa vanhemmista pelkää omia lapsiaan ja eivät uskalla olla vanhempia vaan ollaan kavereita ja missään nimessä lasta ei saa kieltää eikä sille saa tuottaa pettymyksiä. Kun ensimmäinen vastoinkäyminen tulee eteen niin sitten ahdistutaan ja elämä menee sekaisin.  Puhelimet on kourassa koko ajan, ei edes kävellä ulkona lastenvaunujen kanssa ilman puhelimeen tuijottamista..sairasta.

Vierailija
32/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukien hakemuskoulutus kotona on turhaa. Niitä heikennetään jo nyt niin paljon että ei lapsi tulevaisuudessa pelkästään niillä enää pärjää..

No niin, eli vihdoin kelkka alkaa kääntyä. Tämähän tukien leikkaamisessa oli juurisyy. Hieno homma, että alkaa tehota. Ehkä tämä uravaihtoehto alkaa tippua top3 suosituimpien listalta.

Vierailija
33/33 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomia perheitä! Joko äitiä tai isää sätitään. Kyllä niin on, että molemmilla vanhemmilla on sama vastuu perheestä. Lapsille rajat ja molemmilta vanhemmilta, ja niiden seuraaminen molempien vastuulla. Huonoa vastuuta on jos toinen vanhemmista laittaa rajat ja toinen lipsuu!