Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota kun mies aloittaa heti mykkäkoulun kun yrittää ottaa asian puheeksi?

Vierailija
29.06.2024 |

Pitääkö sitten vaan lähteä itse, kirjoittaa viesti tai kirje. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on se dilemma kun pitäisi erota kuten aikuiset. Miten eroat kun toinen on mykkä?

Ei ap

Eroat eroamalla. Mykkyys ei sitä estä tipan tippaa. Eroon ei tarvita minkäänlaista lupaa toiselta eikä sitä tarvitse perustella. Riittää kun sinä olet ja hoidat asian osaltasi kuin aikuinen.

Persaukisilla noin mutta jos asunto ja omaisuus pitää jakaa ei ole noin helppoa.

- Sivusta 

Nuo asiat ei ole tarpeellisia ekan 6 kk aikana eli erohakeuksen jälkeen on puoli vuotta aikaa käydä läpi omaisuuden jakamista. Tai oikeastaan sen arvon, kumpikin kun pitää omansa ja varakkaampi maksaa tasinkoa, jos on tarve ja niin sovitaan. Jos toinen omistaa talon yksin, sitä ei tarvitse jakaa millään tavalla, mutta jos ei ole avioehtoa, varakkaampi voi joutua maksamaan köyhemmälle.

Vierailija
22/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on se dilemma kun pitäisi erota kuten aikuiset. Miten eroat kun toinen on mykkä?

Ei ap

Eroat eroamalla. Mykkyys ei sitä estä tipan tippaa. Eroon ei tarvita minkäänlaista lupaa toiselta eikä sitä tarvitse perustella. Riittää kun sinä olet ja hoidat asian osaltasi kuin aikuinen.

Persaukisilla noin mutta jos asunto ja omaisuus pitää jakaa ei ole noin helppoa.

- Sivusta 

Antaa asianajajan hoitaa. Siis jos ei ole helppoa jakaa, kannattaa käyttää asiantuntijaa. Vähävarainen saa kunnan oikeusavustajan ilmaiseksi. Tai jos on rahaa, voi sen asianajajan itsekin maksaa, niin ei tarvitse riidellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan upea suhde.

Vierailija
24/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä lailla kuin muutkin: haet eroa käräjäoikeudesta, mies saa sieltä sitten kirjeen ja voi hiljaisuudessa lukea sen mykkänä.

Vierailija
25/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on passiivis-aggressiivista käytöstä ja manipulointia. Jo itsessään pätevä syy lopettaa parisuhde tuollaiseen henkilöön. 

Vierailija
26/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on passiivis-aggressiivista käytöstä ja manipulointia. Jo itsessään pätevä syy lopettaa parisuhde tuollaiseen henkilöön. 

Mykkäkoulu on passiivis-pasiivista käytöstä ja manipulointi ei onnistu.

Vierailija
27/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap

- Sivusta 

Nuo asiat ei ole tarpeellisia ekan 6 kk aikana eli erohakeuksen jälkeen on puoli vuotta aikaa käydä läpi omaisuuden jakamista. Tai oikeastaan sen arvon, kumpikin kun pitää omansa ja varakkaampi maksaa tasinkoa, jos on tarve ja niin sovitaan. Jos toinen omistaa talon yksin, sitä ei tarvitse jakaa millää

Itse tein niin, että hankin itselleni ja lapsille asunnon. Se oli sen verran läheltä, että lapset pystyi jäämään samaan päiväkotiin. Sitten hain asumistukea asuntoon. Ilmoitin päiväkotiin tilanteen, jolloin päiväkodin johtaja täytätti minulla pari lappua ja tuli päätös että olen vapautettu päiväkotimaksuista. Kaupungin oikeusaputoimistoon olin yhteydessä, sain ajan ja siellä asianajaja teki kaikki eroon ja ositukseen liittyvät paperit. Allekirjoitin vain asianajovaltakirjan ja kerroin omat näkemykseni, jotka toteutuivat 100 %:sti. Käräoikeudesta tuli lasku, sen maksoin. Muuten kaupungin palvelu oli maksutonta, koska olin silloin käytännössä lähes tuloton. Taloa en halunnut, joten sain siitä rahaa. Asianajaja auttoi myös hakemaan lapsista kohtuullisen elatusmaksun. Koska ex-puoliso ei totuudenmukaisesti kertonut minulle paljonko hänen palkkansa oli niin olisin itse tyytynyt paljon pienempään. 

Vierailija
28/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei tarvitse toisen suostumusta. Yksipuolisen eroanomuksen voi toimittaa oikeusviranomaiselle.

Vierailija
29/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap

Jos ero "kuten aikuiset" ei onnnistu, sitten pitää vain  hoitaa asia itse ja yksin.

Toistahan ei voi pakottaa puhumaan, joten jos sitä odottamaan jää saa varmasti odottaa maailman tappiiin.

Eihän silti tarvitse huutaa eikä haukkua, voi itse puhua asiallisesti eroon liittyvistä pakollisista asioista, muustahan ei tarvitsekaan.

Itse oli aikanaan vastaavassa tilanteessa, mies  lukossa kuin osteri.  No,  minä pistin tuulemaan ja kun huomasi että olen tosissani pakeni vanhempiensa luo toiselle paikkakunnalle. Kaikki järjestely jäi minulle ja kyllähän se minulle sopi.

En kyllä minkään mykän kanssa olisi alkanut sen enempää vääntää,  itselleenhän siinä kiusaa tekee.  Kerrasta poikki kun ei kerran tajua, kyllä se totuus sitten iski päin naamaa kun olin lähtenyt asunnosta (vuokra) ja muuttanut omaan kämppään.  Aloin rakentaa puhtaalta pöydältä uutta ja omaa ja nyt  on oma asunto ja elämä rullaa hienosti.

En tiedä missä hän nyt murjottaa, en ole vuosiin kuullut.  Olen kyllä visusti sitä mieltä että nainen pärjää aina kun vaan pistää tuulemaan eikä pelkää vastaan väistämättä tulevia epämukavuuksia. Niistä pääsee yli ja elämä selkenee aivan uudella tavalla.  Naiselle on luotu sisu ja kestävyys, ihan senkin takia koska se on ollut luonnon välttämättömyys; nainen kantaa lapsen, synnyttää, hoitaa ja huolehtii. Naisen on jaksettava ja jaksaa.  On oltava valmis menemään vaikka läpi harmaan kiven ja menee kun niin päättää.  Kuitenkaan ei pidä alkaa kantaa  kiusantekijän taakkaa, vaan irtautua ja jatkaa omillaan.

Puhun kokemuksesta.

Vierailija
30/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on passiivis-pasiivista käytöstä ja manipulointi ei onnistu.

Näinhän se "keskustelu" useimmiten menee. Nainen haluaa vaan puhua oman päänsä pyörälle ja vääntää kaikki, mitä eron takana on miehen syyksi.

Mykkäkoululaisen kanssa ei onnistu ja jääpi paha mieli, kun ei saa syyllisyyttä dumpattua.

Vierailija
31/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava hankki salaa itselleen asunnon ja miehen töissä ollessa muutti pois. Oli vienyt pikkuhiljaa tavaroitaan ja vaatteita ym. huomaamatonta uuteen asuntoon.  Mies oli väkivaltainen narsisti eikä ollut suostunut ilman hirveää riitaa puhumaan erosta. Kirjelappu oli pöydällä kun tuli töistä.  Joskus ei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
32/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole avioerosta kyse mutta kauhulla ajattelen kuinka palstalla laitetaan aina vain tekstiä: jätä se sika sun muuta vastaavaa kun on jonkunlaisesta ongelmamiehestä kyse. Koskaan ei yritetä kysyä miksi Jeppe sitä sun tätä ja yritetä tukea, ratkaista ongelmia ja auttaa? Miksi näin? Eikö sitä rakkautta kuitenkaan ole?

Ja minun ongelmamieheni teki kaiken paskan minkä mies ikinä saattoi eli petti, sitten tuli pahoinpitelemään mut (eihän se kolmannen pyörän kanssa hääräämään lähteminen mitenkään voi olla mun vika vai onko - joku sanoi että ajoit miehen toisen naisen syliin...) ja sitten vielä hirveä mykkäkoulu eli hyvä uusi sana tämä stone-wallaaminen... Tietysti oli jo sanonut minulle että hänellä on toinen nainen ja että sinusta en tule koskaan välittämään... Kaikki vaan paskapuhetta. Oksennus tulee siitä miten toista halutaan loukata. Mutta lopulta ne iskee jotenkin itseään omaan nilkkaansa ja saavat sitten mitä tilasivat. Turha tulla itkemään - paluuta ei voi olla vaikka tulisi kuinka monen sormuksen kanssa jättitimantilla. Ainakaan minä en ole ostettavissa. 

Ammattiauttaja vain sanoo petturisuhteesta suoraan että paska pitää ihmiset yhdessä ja jos yrittää miettiä väkivaltaan ryhtyneen miehen tilannetta suhteessa omaan niin vastaus on aina vain että mies joka lyö kerran lyö aina. Ja mykkäkoulu on sitten vielä henkistäkin väkivaltaa. Entäs jos on niin niin pahoin läpensä loukattu ja vaurioitettu mies - ja kukaan ei oikeasti välitä?

Vierailija
33/33 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttava hankki salaa itselleen asunnon ja miehen töissä ollessa muutti pois. Oli vienyt pikkuhiljaa tavaroitaan ja vaatteita ym. huomaamatonta uuteen asuntoon.  Mies oli väkivaltainen narsisti eikä ollut suostunut ilman hirveää riitaa puhumaan erosta. Kirjelappu oli pöydällä kun tuli töistä.  Joskus ei ole vaihtoehtoja. 

Löytyykö sitä pätevyyttä siihen narsistidiagnoosin tekemiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi