YLE: Provinssissa yleisöennätys, kyllä opiskelijoilla ja nuorisolla rahaa riittää
Yleisöennätys Provinssissa vaikka opsikelijoilta leikataan jne.
Yhden päivän liput 135-209€.
Kommentit (62)
Tiedän, että aloittajan pää räjähtää tästä faktasta, monet opiskelijat käyvät myös töissä. Tiedän, uskomatonta.
"Eläkkeitä maksetaan 36,7 miljardia"
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Ainahan suomiakat ovat huutaneet kuinka niillä on rahaa matkustella, kun ei ole miestä taakkana. Tottakai inkkelinaisilla on rahaa. Ei 200 euroa ole mitään. Tai ainakaan minulle, työssä käyvälle sinkkumiehelle. ~Mies26
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Ja varsinkin suurten ikäluokkien eläkeläiset eivät itse juuri maksaneet eläkkeitä ja silti he saavat historian parasta eläkettä. Vtun ahneet elättipaskat
Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta harva ulkomaalainen artisti/bändi jaksaa enää vaivautua Suomeen asti kun ennen siirtyivät tästä idän puolelle esiintymään jonne kukaan ei luonnollisesti enää mene eikä varmasti pitkään aikaan jos ollenkaan.
Paikallisena sanoisin, että suurin osa tuntemistani Provinssin kävijöistä on nykyään keski-ikäisiä 40+. Ikähaarukka on laaja, enimmäkseen kuitenkin vanhempia 40-60 v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänä kesän on ollut paremmin nuorilla töitä - töistä saa rahaa
Ei kesätöistä tuommoisia rahoja saa! Ja vaikka saisikin pitää ne säästää opintoja varten, ennen lähetettiin osa vielä kirjeessä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eli sun logiikalla, kun tangomarkkinoiden kävijämäärä on taas kerran 100 000 ihmistä, eläkkeisiin voidaan tehdä tuntuvat leikkaukset, koska eläkeläisllä kerran on varaa mennä tangomarkkinoille.
Eläkeläiset ovat rahansa ansainneet, toisin kuin nuoriso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun logiikalla, kun tangomarkkinoiden kävijämäärä on taas kerran 100 000 ihmistä, eläkkeisiin voidaan tehdä tuntuvat leikkaukset, koska eläkeläisllä kerran on varaa mennä tangomarkkinoille.
Eläkeläiset ovat rahansa ansainneet, toisin kuin nuoriso.
Eläkeläisten tarvitsi tehdä yhden henkilön työ. Nykyään yksi henkilö tekee kolmen henkilön työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mostä päättelet, että vain opiskelijat käyvät siellä? Itse olen keski-ikäinen musiikkifani ja maksoin lipun e-passilla.
Onhan se vähän noloa jos yli 30-vuotiaat käy tuollaisilla pop-festareilla. Ehkä jos joku jazz tai iskelmäfestari.
Siinä tapauksessa olen ylpeydellä nolo.
Kuka juntti tuolla enää käy? Eikö Tangomarkkinat enää riitä? Lavalla joku ilmapallo, eiku sehän onkin Jenni Vartiainen.
"Eläkeläiset ovat rahansa ansainneet, toisin kuin nuoriso. "
Niin sen 20% eläkkeestään.😄Kun on 80%:sti muiden taskuilla,voisi melkein sanoa, että eläkeläisen on syytä olla kiitollinen sille nuorisolle,joka omien provinssilippujen lisäksi vielä sen eläkeläisenkin elättää siinä sivussa.
Jätän omaan arvoonsa aloittajan opiskelijavihamielisen provon, mutta haluan palauttaa mieliin viime vuotisen persu ja provinssi keissin. Tuolloin joltain ukolta peruttiin vip-lippu hänen vihapuheiden tms vuoksi ja tästäpä persut myös tällä palstalla uhosivat, että provinssirock boikottiin, konkkaan menee. Miten kävi, loppuiko festarivieraat, loppuiko provinssirock?
Tuon rock sanan voisi jo jättää festivaalin nimensä pois kun siitä on tullut Iskelmä festivaali...kaiken maailman Antti Tuiskun ja muuta.....
Kohta siellä on varmaan koriseva pääesiintyjänä
Sano nyt vielä että mukamas opiskelijoilta pitäisi leikata etuuksia vielä enemmän ja menkööt töihin. 😅
En ymmärrä sitä kun jotkut tuntuu olevan sitä mieltä että opiskelijoiden ja työttömien pitäisi elää jotenkin erityisen kurjuudessa ilman mitään elämyksiä elämässään. "Köyhinä" kituuttaa ja syödä kaurapuuroa pelkästään sekä harrastaa vain ilmaisia juttuja elämässään. Jos joku omasta halustaan tekee näin, se on ok mutta sitä ei pidä pitää oletuksena. Ajatuksena että opiskelu ja varsinkin se paha työttömyys on itse aiheutettua.
Se riippuu ihan ihmisestä onko sitä rahaa vai ei, se ei automaattisesti riipu henkilön sosiaalisesta statuksesta.
Miksi viimeisenä illlalla tai siis yöllä alkaa klo 24 jälkeen ja loppuu klo 2.00 kun alue on ihan asutuksen keskellä. Eikö viimeinen esitys voisi loppua puoliltaöin? Ihmiset sieltä sitten töihin silmät ristissä seuraavana aamuna, kaikki eivät lomaile samaan aikaan.
Aivan turhan päivästä humputusta, kyllä ennen pärjättiin pelkillä käpylehmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänä kesän on ollut paremmin nuorilla töitä - töistä saa rahaa
Ei kesätöistä tuommoisia rahoja saa! Ja vaikka saisikin pitää ne säästää opintoja varten, ennen lähetettiin osa vielä kirjeessä kotiin.
Milloin ennen? Itse opiskelin ja tein kesätöitä 80-luvulla ja kyllä ne rahat tuli lyhentämättömänä omaan käyttöön.
Minä olen käynyt lähes kaikki festarit Suomessa ihan työssäkäyvänä, en oikein tajua mistä aloittaja on saanut päähänsä että festareilla käy vain opiskelijoita.
Onpa huvittava ketju, keksitään joku absurdi olkinukke johon itse vastaillaan, että pääsee haukkumaan jotain ihmisryhmää.