Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa häät vanhemmille?

Vierailija
29.06.2024 |

Vanhin tytär on ilmoitti että häät ovat syyskuussa. Toki tuo oli odotettavissa. Ongelma on että kenelläkään ei oikein ole rahaa. Minulla ei ole rahaa, ex-puoliso on maksanut elarit kyllä ajallaan, mutta on nyt työtön eikä hänelläkään rahavaroja ole. Miehen suku on rikasta yrittäjäsukua, mutta onko niin että morsiamen suvun oletetaan maksavat ainakin osan häämenoista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä,

MIksi alapeukkuja? Esitinkö kysymyksen huonosti muotoillen vai onko aihe sellainen josta ei saa puhua julkisesti? Herättikö pahaa mieltä?

Vierailija
22/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhteistä elämää jo eletty . Samoista kupeista juotu.  Jos häät haluaa järjestää, ensisijaisesti pari itse kustantaa juhlansa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on yhtä totta kuin raamattu. 

Näköjään suomessakin on suuria ymmärryseroja eri kansankerrosten välillä, ei edes yritetä ymmärtää tilannetta. Osa ei ole koskaan kärsinyt köyhyyttä eikä osaa kuvitella miten hankalaa arjesta selviytyminen on. Olen iloinen että tämäkin aloitus uskallettiin tehdä, meilläkään ei säästöjä ole, viimeiset hupeni lasten ajokortteihin. Onneksi vasta yksi kolmesta seurustelee, mutta rahareikiä on varmasti vielä tulossa.

Olen köyhä enkä ymmärrä miksi morsiamen suvun pitäisi maksaa häistä mitään (paitsi jonkinlainen häälahja kuten muillakin vierailla on tapana antaa, eikä sitäkään tarvitse antaa enempää kuin on varaa). Morsiuspari maksaa häät itse. Jos ei ole varaa niin pienemmät juhlat tai jos niihinkään ei kykene niin säästetään myöhemmäksi.

Vierailija
24/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä,

MIksi alapeukkuja? Esitinkö kysymyksen huonosti muotoillen vai onko aihe sellainen josta ei saa puhua julkisesti? Herättikö pahaa mieltä?

Koska aloitus on typerä. Saa puhua. Ei herättänyt. Häitä juhlivat maksavat häänsä itse tai ovat juhlimatta.

Vierailija
25/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran mitä esim. matkat hääpaikalle maksavat + häälahja omien varojen mukaan.

Vierailija
26/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ketään voi pakottaa maksamaan tyttäriensä häitä, en makasanut minäkään. Olisihan se kettumaista, jos tytär eroaa koko ajan ja olet sitten aina niiden uusienkin häiden maksaja!

Ennen vanhaan jostain syystä näin oli , mutta käsittääkseni, jos oli varakas ja tyttäret alkoi jo aikasin keräämän itselleen kapioo.

Vierailija
27/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksoimme noin 5000 e, morsiuspari loput 20 000 e. Häät oli pienet, meitä oli suunnilleen 50 juhlistamassa tätä liittoa, joten kulut pysyivät maltillisina. Käytännössä maksoimme tyttäremme hääpuvun, hunnun ja kengät sekä hääpaikan koristelun.

Nuoko pienet häät? Meillä meni kaikkeen yhteensä pari tonnia. Vieraita oli 16.

Vierailija
28/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä,

Se oli tosi typerä aloitus.

Vierailija
29/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu, että ihmisten aivoista on poistettu historian oppiminen ja aihe voi olla tottakin. 

Ehkä Yle Areenasta löytyy pari vanhaa Suomi filmiä, joka avaa asiaa. 

Vierailija
30/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään suomessakin on suuria ymmärryseroja eri kansankerrosten välillä, ei edes yritetä ymmärtää tilannetta. Osa ei ole koskaan kärsinyt köyhyyttä eikä osaa kuvitella miten hankalaa arjesta selviytyminen on. Olen iloinen että tämäkin aloitus uskallettiin tehdä, meilläkään ei säästöjä ole, viimeiset hupeni lasten ajokortteihin. Onneksi vasta yksi kolmesta seurustelee, mutta rahareikiä on varmasti vielä tulossa.

Teit sitten yhdestä lauseesta pahimman mahdollisen tulkinnan ja otit sen henkilökohtaisena loukkauksena?

Näin kun olen sinut itseni kanssa tulkitse lauseen niin että sillä viitattiin enemmän tietämättömyyteen siitä miksi ennen morsiamen vanhemmat ne häät maksoivat. 

Vierailija
31/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät maksavat vanhemmille 0 - 100 000 eiroa.

Vierailija
32/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit sitten yhdestä lauseesta pahimman mahdollisen tulkinnan ja otit sen henkilökohtaisena loukkauksena?

Näin kun olen sinut itseni kanssa tulkitse lauseen niin että sillä viitattiin enemmän tietämättömyyteen siitä miksi ennen morsiamen vanhemmat ne häät maksoivat. 

Minustakin nyt puhutaan siitä, eikä kenenkään rahavaroista.

Vanha sanonta: siitä puhe mistä puute

Vierailija
33/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö on totta ?😁

Vierailija
34/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksaa häät vanhemmille - otsikko on harhaanjohtava.

Siitä saa käsityksen että  joku haluaa maksaa vanhempiensa häät 

Vierailija
35/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiusparin lompakko määrää hääbudjetin, piste.

Nykyään hääpari saa itse päättää menevätkö naimisiin vai ei. 

Vierailija
36/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö on totta ?😁

Aplodeja. Palstalle on pesiytynyt uusi sukupolvi näiden lapsellisten provojen kanssa. 

Vierailija
37/37 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu, että ihmisten aivoista on poistettu historian oppiminen ja aihe voi olla tottakin. 

Ehkä Yle Areenasta löytyy pari vanhaa Suomi filmiä, joka avaa asiaa. 

Jäin miettimään mikä leffa se oli, jossa Tolan hahmo oli rakastunut Tilkasen hahmoon, mutta joutui menemään naimisiin Leppilammen hahmon kanssa. Se voisi hyvin saada lampun syttymään joidenkin päässä mihin tuo perustuu, että morsiamen vanhemmat maksoi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän