Lapseni kirjoitus näyttää aivan kamalalta
En voi ymmärtää. Kummallakin vanhemmalla on luettava käsiala, mutta tuon lapsen harakanvarpuset on näyttää 8-vuotiaan kirjoittamilta.
Sinällään outoa, koska lapsi on täysi-ikäinen ja todella fiksu kouluttautunut ihminen.
Kommentit (17)
Jos alaluokkien opettaja ei ole vaatinut käsialaa siistiksi, niin harvalla pojalla varsinkaan on malttia sitä oikoa enää myöhemmin.
Suomi otti liian tosissaan digiloikan.
Meillä 2005 syntynyt tyttö, jolla sama.
Kouluissa kirjoitetaan liian vähän käsin ja käsialaa harjoitellaan liian vähän.
Asentohuimaus voi tehdä huonon käsialan. Ei siis tarvitse itse edes tuntea huimausta, matkapahoinvointi on toinen oire josta vaivan tunnistaa.
Käsialaahan ei ole opetusssuunnitelmassa olöenkaan. Miksi sitä siis harjoiteltaisiin lainkaan?
Sama. Ja kolme akateemista tutkintoa.
Kaikilla ei ole varsinaisesti hyvä käsiala. Minullakaan ei ole ja ihan fiksu ihminen olen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttänyt lähinnä näppistä ja lahjakkuus jossain muualla kuin käsien hienomotoriikassa. Pojalle normisettiä.
Olen nainen eikä minullakaan ole hyvä käsiala, ei ole koskaan ollutkaan. Jos keskityn kirjoittamaan kauniisti niin jälki on hieman parempaa mutta ei kaunista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos alaluokkien opettaja ei ole vaatinut käsialaa siistiksi, niin harvalla pojalla varsinkaan on malttia sitä oikoa enää myöhemmin.
Ei se vaatimalla parane.
Vierailija kirjoitti:
Suomi otti liian tosissaan digiloikan.
Ei se tähän liity sinänsä vaikka kyllähän joillakin harjoittelu hieman saattaa auttaakin. Kaikki eivät myöskään kirjoita niin paljon käsin ehkä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsialaahan ei ole opetusssuunnitelmassa olöenkaan. Miksi sitä siis harjoiteltaisiin lainkaan?
Kotona se opetetaan nyt. Turha vanhempien valittaa.
Jos keskityn niin saan kohtuullista käsialaa aikaiseksi. Sisarellani on erittäin tasainen ja kaunis käsiala. Kumppani kirjoittaa kuin 8 vuotias, samoin anoppi.
Huomaan itse että käsiala on huonontunut. Kirjoitan kaiken työssä ja vapaa-aikanakin näppiksellä tai kännykkään. Aikaisemmin käsialani on ollut ihan hyvä ja olen pystynyt tekstaamaan hyvää jälkeä vaakasuoraan mutta nyt on vaikeuksia. Asiaa ei huomaa kun yleensä vain kirjoitteel vakio nimikirjoitustaan korkeaintaan paperiin. En kyllä piirräkään enää näin vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Jos keskityn niin saan kohtuullista käsialaa aikaiseksi. Sisarellani on erittäin tasainen ja kaunis käsiala. Kumppani kirjoittaa kuin 8 vuotias, samoin anoppi.
Entäs oma äitis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaatimalla parane.
Mun aikaan koulussa piti yhtä kaunokirjaimta kirjoittaa sivutolkulla ja uudestaan ja uudestaan. Pakostihan siinä asia meni kaaliin.
Käyttänyt lähinnä näppistä ja lahjakkuus jossain muualla kuin käsien hienomotoriikassa. Pojalle normisettiä.