Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On olleet mökit ja veneet halpoja isoille ikäluokille.

Vierailija
28.06.2024 |

Tuli kuunneltua puhelinlankoja radiosta ja kyllä kummastuttaa että miksi meidän pitää kustantaa duunaripalkalla näiden ex-duunarien elämäntapaa. Kun itse jää parinkymmenen vuoden päästä eläkkeelle ei tarvitse haaveilla samanlaisesta kohtelusta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. omalla työllä ostettuja ilman minkään valtakunnan kela tukia. Mietippä sitä. 70 luvulla lapsilisiä sai vain erillisellä hakemuksella kunnan sosiaalitoimelta ja siinä oli tulorajat. Lisäksi sen sai vain kerran vuodessa ja tuen määrä oli 100 markkaa per lapsi, eikä tuota saanut rahana vaan ostokortteina esim vaateliikkeeseen. Samaten asumistukia ei ollut lainkaan vaan tuki maksettiin toimeentulohakemuksen kautta joka haettiin itse fyysisellä käynnillä sosiaalitoimistossa ja tuota tukea sai vain kolme( 3) kuukauden ajan. Lisäksi kaikki 70 luvun mökit ovat pääsääntöisesti rakennettu itse ns suorasta tavarasta käsipelillä omina töinä. Ilman mukavuuksia järjestäin kaikki. Sanotaanko nyt näin, että sinusta ei siihen olisi ,eikä sinusta olisi ollut eläjäksi 50-70 luvun suomessa sillä olet täysin kädetön haittaisänmaallinen.

Mistä sä puhut, kyllä meidän lapset sai lapsilisät ihan normaalisti ilman mitään hakemista. Säästettiin niistä heille autokoulurahat. Ovat syntyneet 73 ja 77. 80-luvun alussa saimme kyllä myös ihan normaalia asumistukea. Mahdat muistella 40-luvun juttuja Päätalon kirjoista.

Vaikka kuulun ko ikäluokkaan, en ole valehtelija.

Vierailija
42/43 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista 80-luvulla yhdessäkään lautamökissä käyneeni. Hirsimökeissä upeilla tonteilla kylläkin. Perhetutut olivat automekaanikko ja parturi. Oli uusi omakotitalo ja ostettu mökki upealla rantatontilla. En yhtään ymmärrä miten sellainen olisi nykypäivänä mitenkään mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi