Prisman hyllyt tyhjenivät langoista, sillä ihmiset virkkaavat itselleen vaatteita
https://www.iltalehti.fi/tee-se-itse/a/3cd07844-5901-47f1-b937-b94f330e…
Virkatut asut ja asusteet ovat olleet todella suosittuja tänä keväänä, ja ihmiset ovat uudestaan innostuneet taidosta, joka oli vähän aikaa kakkossijalla neulontaan nähden, Permanto pohtii.
Novitalla trendiin havahduttiin viime vuonna. Tiktokissa etenkin nuoret ovat innostuneet jakamaan virkkaukseen liittyviä videoita. Myös vaikuttajat ovat tuoneet harrastukselle huomiota, Permanto uskoo.
Sosiaalisessa mediassa jaetaan videoita muun muassa virkatuista laukuista ja pala kerrallaan virkattavista seteistä.
Kommentit (12)
Virkatut bikinit ja pikkulaukut olivat muotia 70-luvulla ja uudelleen ysärillä, kun ysärillä tuli muotiin 60- ja 70-luku.
Minä olen virkannut paljon vaatteita. Bikinit ja uimapuku on tosi nopeat virkata. Mekkoja ja liivihameita olen tehnyt paljon.
Samaa tehtiin 90 luvulla kun ei ollut varaa vaatteisiin.
Mitä, tekeekö ihmiset itse vaatteita, tästä on tultava loppu.
Teen lankaveron.
-PURRA-
Juu, valtiolla työskentelevät naiset aina virkkaavat töissään, leppoisat työpäivät kuin on.
Mikä ihme se on. Yksilöllisyyttä korostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Teen lankaveron.
-PURRA-
Itseasiassa tuo lanka on kalliimpi kuin valmis vaate, mutta jos ihmisillä ei ole muuta tekemistä niin.
Vierailija kirjoitti:
Teen lankaveron.
-PURRA-
Kaikissa tuotteissa on jo vero. Lopeta tuo typerä jankuttaminen ääliö.
No ei sitte muuta ku nostamaan lankojen hintoja.
Höpöhöpö trolli taas. Virkkaamalla ei tehdä mitään vaatteita. Ilmoitin asiattomaksi.