Kuohuttanut esitys julki: Työpaikoille uusi järjestelmä sopia ohi työehtosopimusten
Hallitus vie eteenpäin lakia paikallisen sopimisen lisäämiseksi työpaikoilla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8ff317f7-8919-4689-a833-39f0b8093…
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan vahva EK:n trolliedustus. No, pian teidänkin palkat "neuvotellaan".
Olen heti valmis Häkämiehen paikalle 50%:n palkalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Idiootti. Vaikka sinä siihen pystyisitkin, niin mieti vaikka nuoria pikkulasten vanhempia, joilla on velkaa. Jos romutat työmarkkinat, romutat ne kaikilta, et vain itseltäsi. Ja Tessin ohi taatusti suostuu jo nyt harmaat yritykset, tervemenoa vaan sellaiseen. Voi olla muutkin asiat vähän hataralla pohjalla...
Ja tuohon ikään mennessä pitäisi olla kerättynä niin paljon tietoa ja taitoa, että tulet työllistetyksi ihan sillä tessilläkin. Minäkin tulin.
Ei meitä kiinnosta kuin se, että itse saa vaatteita ja ruokaa.
Itse haukutte työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuoden työttömänä ja lähden mielelläni töihin ja sovin palkan työnantajan kanssa. Haluan töihin joten olen valmis sopimaan palkasta. Voin tehdä työtä alle TES:n.
Nainen 55 vuotta
Idiootti. Vaikka sinä siihen pystyisitkin, niin mieti vaikka nuoria pikkulasten vanhempia, joilla on velkaa. Jos romutat työmarkkinat, romutat ne kaikilta, et vain itseltäsi. Ja Tessin ohi taatusti suostuu jo nyt harmaat yritykset, tervemenoa vaan sellaiseen. Voi olla muutkin asiat vähän hataralla pohjalla...
Ja tuohon ikään mennessä pitäisi olla kerättynä niin paljon tietoa ja taitoa, että tulet työllistetyksi ihan sillä tessilläkin. Minäkin tulin.
Itse haukutte työttömiä.
Me asutaan vuokralla ja saadaan asumistukea.
Ruotsalaiset miehet voivat olla naisten pelastus.
Suomi laiva uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei osteta yrityksiltä Suomessa jatkossa yhtään mitään, tilataan ulkomailta. Ei käytetä palveluita.
Onneksi olkoon.
Joku vois ruveta kirjoittamaan nettiin listaa suositeltavista yrityksistä, joilta voi vielä ostaa (vai kirjoitettaisiinko sitä yhteisvoimin?). Eli jotka noudattavat inhimillisiä sopimuksia ja tessiä. Täytyyhän Suomeenkin työtä jäädä - mutta inhimillisin ehdoin.
Ei kai kukaan duunari luule, että EK hyvää hyvyyttään duunarin edun vuoksi laittoi paikallisen sopimisen hallitusohjelmaan?
Ei kai kukaan usko Satosen puheita, että tämä on nyt järjestäytymättömien työntekijöiden etu?
Joku raja pitää valehtelulla olla.
Tavoite on 100% vähentää yritysten kuluja ja lisätä voittoja rikkaille.
Kukaan työtä tekevä ihminen ei voi tätä kannattaa eikä satosen valheita uskoa.
Unohtuu vain se, että koko maan talous kyykkää samalla kun duunarin talous kyykkää.
Vain idioooootti uskoo muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55 vuotta
Itse haukutte työttömiä.
Ei Orjille mitään makseta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se on kyllä yksi oikein saastainen läjä ihmizpazkaa tuo sössösatonen. Hyi helevata miten voi olla oksettava rotta.
Vesirotat on isoja. Mutta oisko tää sellainen verirotta? Tunnistaako kukaan?
Voin tehdä halvemmalla, koska asuntolaina maksettu jo. Kaikilla ikäisilläni (40v) ei Helsingissä näin ole. En tosin tiedä, koskeeko paikallinen sopiminen akateemisia aloja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan duunari luule, että EK hyvää hyvyyttään duunarin edun vuoksi laittoi paikallisen sopimisen hallitusohjelmaan?
Ei kai kukaan usko Satosen puheita, että tämä on nyt järjestäytymättömien työntekijöiden etu?
Joku raja pitää valehtelulla olla.
Tavoite on 100% vähentää yritysten kuluja ja lisätä voittoja rikkaille.
Kukaan työtä tekevä ihminen ei voi tätä kannattaa eikä satosen valheita uskoa.
Unohtuu vain se, että koko maan talous kyykkää samalla kun duunarin talous kyykkää.
Vain idioooootti uskoo muuta.
Yritykset kyykkää ekana, kun kellään ei ole varaa ostaa niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se on kyllä yksi oikein saastainen läjä ihmizpazkaa tuo sössösatonen. Hyi helevata miten voi olla oksettava rotta.
Älä siitä noin nätisti puhu!
Hienoa, katoaa meiltä yrittäjiltä asiakkaat kun palkat ajetaan entistä alemmas ja ostovoima nolliin.
Äly hoi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osteta yrityksiltä Suomessa jatkossa yhtään mitään, tilataan ulkomailta. Ei käytetä palveluita.
Onneksi olkoon.
Joku vois ruveta kirjoittamaan nettiin listaa suositeltavista yrityksistä, joilta voi vielä ostaa (vai kirjoitettaisiinko sitä yhteisvoimin?). Eli jotka noudattavat inhimillisiä sopimuksia ja tessiä. Täytyyhän Suomeenkin työtä jäädä - mutta inhimillisin ehdoin.
Nyt on menossa 3 vuoden haaste, että ei saa ostaa vaatteita, ainoastaan alusvaatteita ja sukkia ja kengät, jos menee rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta kohta.
Takaisinottovelvoite nyt on muutenkin ihan vitsi. Edellyttää sitä, että poispotkittu ei ole saanut muualta töitä ja hänen tulee olla työnhakijan työkkärissä just sillä hetkellä kun työnantaja päättää sieltä kysyä tietoa.
Työntekijältä itseltään ei tarvitse suoraan kysyä haluatko takaisin.
T. Luottamusmies
Ja usein se poispotkiminen hoidetaan niin törkeästi, ettei ainakaan hyvät työntekijät halua sinne enää koskaan...
Maailmalta on helppo katsoa vertailukohtia.
Hyväpalkkaiset maat vastaan huonopalkkaiset maat. Miten mailla menee.
Romaniassa huonot palkat Sveitsissä hyvät. jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossakin jutussa sanotaan, että hallitus on tullut palkansaajapuolta vastaan. Myytti hallituksen neuvottelukyvyttömyydestä on viimeistään nyt kumottu.
Ei kyllä kerrottu miten.
Siten, että jos ei suostu sopimaan palkkaansa pienemmäksi, voidaan myös erottaa työstä entistä helpommin. Eli joko jäät työhön aikaisempaa huonommalla palkalla tai pääset työstäsi eroon.
Tämä oli minulla käytössä jo 90-luvulla.en suostunut,otin loparit,menin uuteen duuniin heti.
Ja mulle ehdotettiin 2000-luvulla. Sanoin että irtisanokaa mut, en suostu palkanalennukseen, ja menin uuteen duuniin heti paremmalla palkalla. Jotkut yritykset ovat kyllä ihan itse ansainneet konkurssinsa.
Vierailija kirjoitti:
Maailmalta on helppo katsoa vertailukohtia.
Hyväpalkkaiset maat vastaan huonopalkkaiset maat. Miten mailla menee.
Romaniassa huonot palkat Sveitsissä hyvät. jne...
Sveitsissä nimenomaan ei ole lainkaan pienipalkkaisia. Minimipalkka jotain 4 tonnia.
Arto Satonen - 100 000 työpaikkaa ja kuinka se tehdään
Ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastus sekä suojaosan ja lapsikorotuksen poisto kannustavat ihmisiä vastaanottamaan työtä:
https://www.satonen.fi/kansantalouden-oppitunnit/kansantaloustieteen-op…
Ihmiset varautuu oikeistohallituksen toimiin säästämällä.
Irtisanomissuojan heikennykset. Ansiosidonnaisen heikennykset. Tukien leikkaukset. Ne panee säästämään pahan päivän varalle. Se on yrittäjille painajainen.
Ja sitten se sanoi, että Svenska män gillar kvinnor och tar väl hand om dem.