Tajusin, että olen mokannut happisaturaation mittauksen!!! Lääkärit kehuu arvoa hyväksi, vaikka se voi todellisuudessa olla huono, koska...
Hengitän tietoisesti syvemmin mitateasa. Jostain syystä jännitän sitä, että arvo on huono. 99% on ollut tulokseni eli arvo on loistava, mutta olisiko minun pitänyt hengittää vain tasaisesti. Alan vaistomaisesti hengittämään syvemmin ja useammin, kun saan mittarin käteen, koska jännitän tulosta.
Eli todellisuudessa tulokseni olisi huono ehkä sittenkin. Apua.
Kommentit (9)
Jos happiongelmia ois niin ei se hetken syvähengityksellä nouse erinomaiseksi.
Mulla on keuhkoahtauma ja happi usein 92 %, vaikka kuinka hengittelisin ja istuisin niin arvo nousee vain 94 max eli ei sinulla ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hypokondrian hoitoon saattaa kuitenkin toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypokondrian hoitoon saattaa kuitenkin toimia.
Niin silloin kysymyksessä ei ole todellinen happiongelma ollutkaan :D
Kuulostaa hypokondrialta. Jos happisaturaatio olisi normaalia alhaisempi niin ei nouse erinomaiseksi hetken hengittelyllä.
Sh
Niinhän siinä kuuluukin istua ja hengitellä syvään. Olet tehnyt ihan oikein.
Miksi ihmeessä käytätte rajallisia lääkäripalveluita, kun itse tietää tai mammapalsta hoitaa paremmin ja halvemmalla?
Toukokuussa siitepölyajan ollessa pahimmillaan alkoi yhtenä päivänä olo tuntua normaalia huterammalta. Mittasin happisaturaation ja se oli 87. Ventoline onneksi korjasi tilanteen. Yleisin lukema on 95, kun satunnaisesti vain testaan. Tuon mittauslaitteen ostinkin siksi, että en aina tajua, milloin olisi siihen avaavaan lääkkeeseen tukeuduttava.
T: hankalahoitoista astmaa sairastava
Höpö höpö. Kuulostat luulosairaalta. Niin siinä kuulukin istua rauhallisesti ja hengitellä syvää. Sitä paitsi jos sulla olisi happovaje niin ei se nousisi 99% milloinkaan. Ihan oikein olet tehnyt.