Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin kyllästynyt terveydenhuoltoalaan lääkärinä

Vierailija
28.06.2024 |

Ajattelinpa vähän avautua. Elämäni suurin virhe oli hakeutua tälle alalle töihin. Työntekijää kohdellaan kuin roskaa. Firmat kusettaa sen minkä ehtii, lainsäädännöstä ei välitetä, työt vaan loppuu ilmoittamalla, uhkaillaan..hyvinvointialueille kun yrittää töihin päästä suoraan niin työtehtävissä yritetään kusettaa, sovitussa ei pysytä, koko ajan muuttuu jo keskustellut työasiat..Liitolta ei saa mitään konkreettista apua, olen useaan tapaukseen jo yrittänyt saada. Lääkärit toimivat johtavissa asemissa terveyskeskuksissa ja hoitavat myös rekrytointeja ilman koulutusta tai osaamista kumpaankaan asiaan.

Sitten itse työ. Kahvitauot tai lounastauot eivät ole itsestäänselvyys vaan ne pitää erikseen muistaa varmistaa. Kuinka moni teistä tekisi töitä ilman niitä? Hoitajat laittavat ajanvarauskirjalla tupla-aikoja eli pitää hoitaa potilaita päällekkäin (ei fysiikan lakien mukaan mahdollista edes). Potilaat uhkailee, jatkuva väkivallan pelko läsnätyössä. Osa aloittaa jo ovella kätisemään, näistä tietää aina, että ovat ongelmapotilaita. Osa lääkäreitä on myös niin kauheaa porukkaa, puhuu potilaiden satuttamisesta, uhkailee/käy päälle, pervoilee potilaiden kustannuksella..Kannattaa muuten miettiä kahdesti, päästätkö alaikäistä yksin lääkäriin.

Tiedättekö, miksi porukka menee vain rahan perässä ja vaihtaa usein paikkaa? Koska olot on usein niin huonot, että millään muulla ei ole väliä. Työnantajalta ei saa arvostusta, työnantajatkaan eivät halua sitoutua. Pakkotahtista asiantuntijatyötä, jossa ei välillä ole aikaa edes lukea potilaan perussairauksia tekstistä, koska aikaa on niin vähän. Joutuu korjailemaan toisten virheitä, samalla saa itse haukut, jos tekee jonkun virheen.

Pakko yrittää pois jotenkin näistä hommista. Sille on syynsä, miksi osa vaihtaa alalta pois kaikessa hiljaisuudessa. Syynsä sille, miksi moni ei tee täyttä viikkoa.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, terveisin kollega. Se on karu todellisuus mitä me terveydenhuollossa ammattilaisina joudutaan todistamaan, moraalitonta touhua kaikin puolin. Itse en jalallanikaan aio astella pahoinvointialueille töihin, siellä tapetaan ihmisistä elämänhalu kun selkänahasta nyljetään kaikki mitä lähtee ja jos et jaksa niin sinun oma vikasi.

Vierailija
2/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on meillä hoitajillakin... lisäksi toiset hoitajat ovat meidän lähiesimiehiämme, eivät koulutetut ammattilaiset, esim ktm olisi hyvä tutkinto esimiestehtäviin, ei sairaanhoitaja/perushoitaja/lähihoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sairaanhoitaja kohtaa kaikki nuo samat, pesee kuset ja paskat ja saa 3000e. Sulle maksetaan 8000e. Jos haluat leppoisan työn niin sun täytyy ymmärtää, että siitä ei tollasia summia makseta. 

Vierailija
4/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse erikoistumisala huolella!

Vierailija
5/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, terveisin kollega. Se on karu todellisuus mitä me terveydenhuollossa ammattilaisina joudutaan todistamaan, moraalitonta touhua kaikin puolin. Itse en jalallanikaan aio astella pahoinvointialueille töihin, siellä tapetaan ihmisistä elämänhalu kun selkänahasta nyljetään kaikki mitä lähtee ja jos et jaksa niin sinun oma vikasi.

Eipä ole kovin hyvää kokemusta yksityiseltäkään tullut. Ennen tätä tein toisilla aloilla töitä ja ei koskaan ole näin huonosti kohdeltu missään. Aivan kuin kaikki työpaikan perusjutut puuttuisivat tältä alalta, eivät tiedä muun maailman menosta mitään täällä. Ja jos näistä yrittää sanoa, katsovat kuin hullua.

Vierailija
6/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihde- ja silmälääkäri kohtaa hyvin erilaista asiakaskuntaa. 

p.s. miksi sä et itse avaa omaa potilaslistaasi? Ei sinne silloin voida tuplabuukkauksia tehdä.

Vierailija
7/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osa lääkäreitä on myös niin kauheaa porukkaa, puhuu potilaiden satuttamisesta, uhkailee/käy päälle, pervoilee potilaiden kustannuksella..Kannattaa muuten miettiä kahdesti, päästätkö alaikäistä yksin lääkäriin."

Ja mammat yläpeukuttaa :D

Vierailija
8/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko nyt olevasi jotenkin eri asemassa kuin muiden alojen työntekijät? Ja mitä sinä kuvittelit sen työelämän olevan?

Teen töitä 2 viikkoa ja työnantaja maksaa minulle siitä palkan ja me ollaan sujut. He ei ole minulle yhtään sen enempää velkaa. 

Vierailija
9/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uli uli. taidat olla hoitaja, kun noin uliset.

oikeasti lääkäri tienaa mukavassa ilmastoidussa huoneessa 3 kertaa enemmän kuin raskasta ja paskaista työtä tekevä työntekijä, joten ei pitäisi ulista pikkuasioista

Vierailija
10/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuntuvan korvauksen, koska työsi on raskasta.

Vierailija
11/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole lääkäri.

Vierailija
12/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat jo olla itse potilas ja vaikea sellainen.

Olipas typerä kommentti!

Olisitko itse työssä, jos sulle vittuilisi sekä pomot että asiakkaat! Mikään ei olisi hyvin! Et saisi vapaapäiviä, vaikka

on jo luvattu, lisät tulee tai ei tule, ja vaikka itse vahtisit, ei tule. "jääppä kuule paikkaamaan, Kekko ei tullut töihin..." Varmaan jäät, palkaa saa tai ei.

Otappa ne pinkit lasit pois päästäsi. SI niin ja lisäksi asiaks saattaa ykskaks hyökätä kimppuusi  kun katsot niin omituisesti...

Vierailija
13/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, aloittajan yksi sivupersoonista on tänään lääkäri 😅

Vierailija
14/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla aloilla samanlaista.

Vierailija
15/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua juttua. Sekä vahvaa liioittelua. Monella muulla on ammatissaan varmasti vielä raskaampaa. Ole tyytyväinen yhteiskunnan antamasta arvostetusta koulutuksesta. Trolli taidat kuitenkin olla, ei lääkärit kirjoittele tällaisia valitus virsiä.

Vierailija
16/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamalaahan se on esim päiväkodissakin olla töissä

Vierailija
17/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole lääkäri.

No shit

Vierailija
18/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ihmetellyt, miten verovaroista on varaa maksaa julkisella siitä 5000-8000e/kk, kun joku kirjoittaa buranareseptejä.

Vierailija
19/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sairaanhoitaja kohtaa kaikki nuo samat, pesee kuset ja paskat ja saa 3000e. Sulle maksetaan 8000e. Jos haluat leppoisan työn niin sun täytyy ymmärtää, että siitä ei tollasia summia makseta. 

Missä 8000e? Erikoistuvat lääkärit saa esim HUS:lla noin 4000e peruspalkkaa

Vierailija
20/163 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tuplabookkauksista vielä: vedät kunnon kilarit joka kerta tuplabookkauksen tehneelle sairaanhoitajalle, niin ne loppuu. Omia puolia pitää pitää myös muilla asiantuntija-aloilla, siellä pukataan projektia ja deadlinea tasan niin kauan kun mahdollistaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän