Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisiko joku tehdä päivän hyvän työn ja auttaa minua!

Vierailija
31.01.2007 |

Inhoan itseäni BMI huitelee yli 35, enkä saa itseäni niskasta kiinni, että aloittaisin laihdutuksen. Motivaatio on täysin hukassa.

Itsetunto on nollissa ja ahdistus kaikesta on alkanut rajoittaa elämääni. Olen tällä hetkellä kotiäitinä ja yh.

Miten saisin elämääni parannettua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit itse tässä tilanteessa?

Vierailija
2/5 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko siis alkaa tekemään jo jotain tälle kaikelle. Voi miksi en voi olla sellainen ikipirteä puuhakas äiti, joka jaksaisi touhuta päivät pitkät lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen ongelmien kanssa painiskelen itsekin, joten vaikea sanoa mikä saisi sinut innostumaan laihduttamisesta, kun omakin selkäranka ihan hukassa. Ehkä tosiaan vertaistuki voisi olla paikallaan, joku jonka kanssa alkaa yhdessä samaan urakkaan. Itse kaipaisin liikuntaseuraa, et sattuisi asumaan itä-Helsingissä?

Vierailija
4/5 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku mulle sen kertoa niin tietäisin, että paljonko mulla sitä ylimääräistä on...

Vierailija
5/5 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun näin itsestäni bikinikuvia, varsinkin takaapäin otetut, missä oli hirveet selkämakkaratkin:F yäk! (160cm ja 76kg olin tuolloin) silloin söin ihan mitä sattuu, lähinnä jotain hesburger- tai grilliruokaa... meillä ei ole lapsia, joten helppo vaan lähtee aina johonkin syömään kun ei viitsinyt tehdä ruokaa.

ja karkkia söin joka päivä. karkinsyömistä olin kyllä aikaisemmin jo vähän hillinnyt, kun pää oli aina kipeä, mutta silloin tein itselleni karkkipäivän, josta pidin alkuun tosi tarkasti kiinni. nykyään syön kyllä karkkia silloin kun maistuu, mutta eipä se enää maistu kun noin kerran viikossa:)

rupesin syömään tavallista itse tehtyä ruokaa, esim. kana on hyvää, helppoa ja melko vähärasvaistakin. noudatin myös suurpiirteisesti painonvartijoiden piste-systeemiä. minulla oli alkuun käytettävissä 20p/päivä, ja suurinpiirtein pidin huolen etten ylittänyt pisteitä, mutta jos minulla illalla oli nälkä ja pisteet käytetty, niin söin kyllä silti hedelmän tai leivän, tietysti vähän katsoin mitä sen päälle pistin;)

liikunnasta saa lisäpotkua ja -hyötyä. pitää vaan löytää se oma laji, minulle se oli uinti. olin viime kesän työttömänä, ja siskon kanssa lekoteltiin rannalla päivät, ja siinä tuli uitua monta tuntiakin päivässä, 15min-1h erissä:) syksyn tullen siirryin sitten uimahalliin. uinti on siitä hyvä, että se ei ole kovin raskasta, vaikka olisi ylipainoakin, mutta se on tosi tehokasta. (ja liikunnalla saa tienattua lisäpisteitä;))

nyt, aika tarkkaan puoli vuotta myöhemmin, painan 62kg. tosin tuosta noin 7 kg on lähtenyt erittäin voimakkaan raskauspahoinvoinnin myötä. mutta heinäkuun alusta marraskuun loppuun olin noilla helpoilla ohjeilla, tavallaan mitään tekemättä, pudottanut painoani n.8kg. ei mikään huima tahti, mutta näkyvä muutos kuitenkin, ja paljon parempi olo! ja kun minulle ei mikään varsinainen laihdutuskuuri sovi, niin tämä on ollut mulle just sopiva!

ota itsestäs vaikka alusvaatteisillas kuva ja katsele sitä aina välillä, se auttaa siinä kohti kun tekis mieli tarttua suklaalevyyn. ja mulla ainakin tsemppas myös punnitus kerran viikossa ja vyötärön ympäryksen mittaaminen. kannattaa punnita vain kerran viikossa, ja aina samaan vuorokauden aikaan. itse punnitsin aamulla, sai lohdullisempia lukemia;)