Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinin lipittely yksin mummoiässä

Vierailija
27.06.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.

Mummoiässä viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitä viiniä siis lipitellä lastenlasten seurassa?

Mielestäni viinin lipittely yksin omassa rauhassa on aivan mahtavaa.

Viiniä ei pidä lipitellä, eikä siihen ole tarvetta jos elämä on rikasta. 

Vierailija
22/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että ne lapset ja lapsenlapset asuvat kaukana tai välit ovat menneet poikki jostain syystä. Minunkin sisareni asuu perheineen Aasiassa ja minua hän juoksuttanut ja arvostellut niin paljon, ettei juuri huvita puhelimeen vastata. Onneksi hänellä on omiakin ystäviä.

En toivo kenelläkään sellaista tyhjyyden kokemusta minkä lapsettomuus aiheuttaa. 

En voi kuvitellakaan elämää ilman lapsiani. 

Uskon sen ettet voi ajatella elämää ilman lapsia. Oli se sitten omasta halusta, ( kuka mistäkin syystä lapseton ) tai tahattomasti, on aika ilkeää spekuloida ja arvostella toisten ihmisten elämää. Nauti omasta elämästäsi mutta älä hiero kaikkia ajatuksiasi toisten ihmisten kasvoille. Jos ymmärrät mitä tarkoitan. <

Oletko koskaan kuunnellut/ lukenut uutisia? Kaikista ei vain ole vanhemmiksi. Jotkut eivät raskaudu millään ja jotkut sikiävät kuin hiiret. Jotkut ihmiset ovat oikeasti senkaltaisia, jotta lisääntyminen ei ole hyväksi, kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole 65 vuoteen kaivannut mitään seuralaisia ympärilleni, missä iässä alan niitä kaivata?

Mitä sinusta jää jäljelle kun sinua ei enää ole. 

Vierailija
24/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei pitäsi kenenkään syntyä. Itsekästä hankkia lapsia. Hankin itsekin lapsen ihan itsekkäistä syistä. Lapselle olisi parempi olla syntymättä.

Vierailija
25/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole 65 vuoteen kaivannut mitään seuralaisia ympärilleni, missä iässä alan niitä kaivata?

Olipa omahyväinen ajatus. Mitä ja miksi pitäisi jäädä? Mitä esim lapsettomasta äiti Teresasta jäi? Vähemmän hyvää kuin sinusta?

Vierailija
26/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lapset eivät välttämättä sinua auta tai paapo elämäsi ehtoopuolella. Entäpä jos juuri sinun lapsesi onkin se, jolle huumeet ja huono elämä maistuu? Jestas mitä yksisilmäisiä ajatuksia joillakin ihmisillä on.

Ei kai nyt sentään ap:n lapset, hänhän on huippukasvattaja.

Ei tuosta ole kyse. Mitä sinusta jää jäljelle kun sinua ei enää ole?

Suosittelen katsomaan dokumentin, Neitiaika. Valitettavasti sitä ei näe enää YLE Areenasta.

Siinä on teille lapsettomille vastaus mitä teistä jää kun teitä ei enää ole. 

Kannattaa hankkia se jostain. 

Vierailija
27/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jäädä jotakin jäljelle? Itse olen vain erittäin tyytyväinen siitä, etten ole jatkanut näitä huonoja geenejäni eteenpäin. Sydämeni särkyisi, jos jälkeläiseni joutuisi kokemaan samoja asioita mitä itse olen joutunut kokemaan tässä elämässä. Tavallaan koen, että olen suojellut lastani/ lapsiani.

Vierailija
28/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne ei pitäsi kenenkään syntyä. Itsekästä hankkia lapsia. Hankin itsekin lapsen ihan itsekkäistä syistä. Lapselle olisi parempi olla syntymättä.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Kukaan ei tiedä kuka olet. Älä kirjoita asioita joita kukaan ei voi varmentaa. 

Vierailija
29/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän yksinkertainen kun et tiedä että kaikki eivät voi saada lapsia vaikka haluaisivat. Toinen vaihtoehto on se, että olet jostain syystä kyrsiintynyt ja kettuilet muille. Toisaalta säälin sinua, koska vaikka ainoa lapseni on kuollut, niin vietän tällä hetkellä hyvää elämää, mutta sinulla ei selvästikään ole hyvät fiilikset 😁

Vierailija
30/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et trollaa, niin hanki elämä ap. Mikäli sinulla on lapsia, olet varmasti ihan helvetin raskas vanhempi. 

Vierailija
31/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jäädä jotakin jäljelle? Itse olen vain erittäin tyytyväinen siitä, etten ole jatkanut näitä huonoja geenejäni eteenpäin. Sydämeni särkyisi, jos jälkeläiseni joutuisi kokemaan samoja asioita mitä itse olen joutunut kokemaan tässä elämässä. Tavallaan koen, että olen suojellut lastani/ lapsiani.

Ei ole huonoja geenejä. On vain sopivampia ja vähemmän sopivia geenejä. 

Älä sinäkään kirjoita itsestäsi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta.

Vierailija
32/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa omahyväinen ajatus. Mitä ja miksi pitäisi jäädä? Mitä esim lapsettomasta äiti Teresasta jäi? Vähemmän hyvää kuin sinusta?

Mitä vittua yrität kysymyksellä argumentoida?

Vierailija
33/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipitä sinä vaikka pask*aa. Mun äidillä on neljä lasta, joista yksikään ei ole hänelle läheinen eikä juuri pidä yhteyttä. Siellähän on palvelutalossa muiden vanhusten ja hoitajien kanssa. Kukaan lapsi ei ole äidin tai isän jatke tai tae vanhuuden turvaksi.

Vierailija
34/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän yksinkertainen kun et tiedä että kaikki eivät voi saada lapsia vaikka haluaisivat. Toinen vaihtoehto on se, että olet jostain syystä kyrsiintynyt ja kettuilet muille. Toisaalta säälin sinua, koska vaikka ainoa lapseni on kuollut, niin vietän tällä hetkellä hyvää elämää, mutta sinulla ei selvästikään ole hyvät fiilikset 😁

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Yritä puhua asiasta teoreettisella tasolla.

Vierailija
35/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huonoja geenejä. On vain sopivampia ja vähemmän sopivia geenejä. 

Pikkuisen huono argumentti. Totta kai  jälkeläinen on koostunut niistä geeneistä joita vanhemmiltaan sai. Jos perimä on huono, on fiksua olla lisääntymättä. 

Älä sinäkään kirjoita itsestäsi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta.

Vierailija
36/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lipitä sinä vaikka pask*aa. Mun äidillä on neljä lasta, joista yksikään ei ole hänelle läheinen eikä juuri pidä yhteyttä. Siellähän on palvelutalossa muiden vanhusten ja hoitajien kanssa. Kukaan lapsi ei ole äidin tai isän jatke tai tae vanhuuden turvaksi.

Ei ole yksinäisyydestä kyse. Kyse on yhteisen elämän kokemisestaks yhteisten muistojen hankkimisesta.

Älä sinäkään puhu itsestäsi. Me kaikki tiedämme kuinka paljon erilaisia elämänkohtaloita on olemassa. 

Vierailija
37/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että ne lapset ja lapsenlapset asuvat kaukana tai välit ovat menneet poikki jostain syystä. Minunkin sisareni asuu perheineen Aasiassa ja minua hän juoksuttanut ja arvostellut niin paljon, ettei juuri huvita puhelimeen vastata. Onneksi hänellä on omiakin ystäviä.

En toivo kenelläkään sellaista tyhjyyden kokemusta minkä lapsettomuus aiheuttaa. 

En voi kuvitellakaan elämää ilman lapsiani. 

Mistä ihmeestä sitten tiedät jostain "tyhjyyden kokemuksesta" kun sulla kerran on lapsia? Eli vain kuvittelet asian olevan niin. Meitä on niin moneksi tällä pallolla, joten pitää antaa ihmisten elää omalla tavallaan, kaikki eivät edes saa lapsia ja niillekö menet tyhjyyden kokemusta höpöttämään. Olet itsekäs toope.

Vierailija
38/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et trollaa, niin hanki elämä ap. Mikäli sinulla on lapsia, olet varmasti ihan helvetin raskas vanhempi. 

Oliko tämä sinun paras perustelu jollekin? Hahaha..... yritä edes..

Vierailija
39/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksinäisyydestä kyse. Kyse on yhteisen elämän kokemisestaks yhteisten muistojen hankkimisesta.

Älä sinäkään puhu itsestäsi. Me kaikki tiedämme kuinka paljon erilaisia elämänkohtaloita on olemassa. 

Älä vaivaa päätäsi muiden elämänkohtaloilla. Kaikki eivät halua samanlaista elämää kuin sinä tai arvosta samoja asioita kuin sinä.

Vierailija
40/93 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin keskustelevani aikuisen pohtijan kanssa. No, näin sitä erehtyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme