Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kannustinloukussa vuosia eläneen miehen mukaan vain "hirveä rahapula" olisi saanut hänet töihin

Vierailija
27.06.2024 |

Vuosia yhteiskunnan tuilla elänyt eläkeläinen, 67-vuotias TP kertoo elämästään Ylen haastattelussa. Vuosia yhteiskunnan tuilla elänyt selvisi aktiivimallista kuin koira veräjästä, Yle kertoo. TP:n kannustinloukku syntyi siitä että koskaan ei ollut pula ja rahaa oli aina riittävästi, mikä esti häntä menemästä töihin.

https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-vuosia-yhteiskunnan-tuilla-elanyt-se…

https://yle.fi/a/74-20095954?origin=rss

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen liikaakin ihmisiä jotka ovat kieltöytyneet töistä kun heille on tarjottu nollatuntisopparia tai puhelinmyyntityötä. Olen sanonut heille että eikö ole parempi että on edes jokin työ kuin olla työttömänä, mutta eivät he ole kuunnelleet vaan jatkavat elämistään työttöminä.

Puhelinmyynti ei ole työtä vaan ihmisten nöyryyttämiseen pyrkivä pyramidihuijaus. 

Työ Ely-keskuksessa ei työtä vaan harrastus.

Vierailija
22/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä yllänkö itse samaan saavutukseen kuin artikkelin henkilö. Hän on siitä paremmassa asemassa, että on minua edeltävää sukupolvea, jolle elämä "marginaalissa" oli helpompaa. Nykyisin kaikkea on kiristetty ja vaikeutettu. Töitä en ole opiskelun jälkeen juurikaan tehnyt ja hyvin olen pärjännyt. Odotan keskisuurta perintöä lähivuosina, se helpottaa tilannetta oleellisesti. Vielä 15 vuotta eläkeikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän poterosta ovat tämänkin miehen kaivaneet, varoittavaksi esimerkiksi juttuun? 

Vierailija
24/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei enää nykypäivänä onnistuisi. Artikkelin 67-vuotias mies pääsi eläkkeelle juuri ennen Sipilän hallituksen aktiivimallia. 

Työnhakijoissa on yhä sellaisia jotka varmistelevat että eivät saa työpaikaa. Tyyliin nelinkertainen palkkapyyntö normaaliin tasoon verrattuna tai haastattelussa vapaa-ajan hienouden painottamista työntekoon verrattuna.

Liian harva työnantaja antaa palautetta noista ihmisperseistä työkkäriin.

Tietysti, koska

- ala on väärä

- palkka on liian pieni

- työilmapiiri on kamala

- työnantaja käyttäytyy laittomasti tai asiattomasti  tai teetättää laittomia tai vähintäänkin moraalisesti arveluttavia tai jopa maanpetoksellista työtä

- työnantaja kiristää tai syyllistyy ihmiskauppaan, parittamiseen

&nb

- Työilmapiiristä haastateltava ei tiedä mitään

- palkka on aina parempi kuin soppalasta saatu korvaus, jos ei rahallisesti niin yhteiskunnallisesti

- työkkäri harvemmin ohjaa töihin järjestäytyneeseen rikollisuuteen, vaikka se kommarista sille tuntuu

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi.

Vierailija
25/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti muotoiltu, saman asian voisi sanoa näin: perustulon päälle saatava lisäraha on tarpeetonta jos tarvetta rahalle ei ole. Miksi mennä töihin jos ei tarvitse siitä saatua lisärahaa.

On myös työnantajalle haitta jos ala on väärä työntekijälle. Molemmat kärsivät, sekä työntekijä että työnantaja.

Voikin kysyä miksi työnantaja haluaa välttämättä sellaisen työntekijän, jolle ala on väärä?

Vierailija
26/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle: "Kannustinloukulla tarkoitetaan tilannetta, jossa tuet ovat suhteessa mahdolliseen palkkaan sen suuruisia, ettei tukia saava koe taloudellisesti kannattavaksi hakeutua töihin tai vastaanottaa työtä. "

OlisI kiva tietää, minkä suuruinen palkka kokopäivätyöstä on niin pieni, ettei kannata mennä töihin tienaamaan eläkettä ja mahdollisia palkan nousuja ajan mittaan.

Vierailija
27/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei enää nykypäivänä onnistuisi. Artikkelin 67-vuotias mies pääsi eläkkeelle juuri ennen Sipilän hallituksen aktiivimallia. 

Työnhakijoissa on yhä sellaisia jotka varmistelevat että eivät saa työpaikaa. Tyyliin nelinkertainen palkkapyyntö normaaliin tasoon verrattuna tai haastattelussa vapaa-ajan hienouden painottamista työntekoon verrattuna.

Tietysti, koska

- ala on väärä

- palkka on liian pieni

- työilmapiiri on kamala

- työnantaja käyttäytyy laittomasti tai asiattomasti  tai teetättää laittomia tai vähintäänkin moraalisesti arveluttavia tai jopa maanpetoksellista työtä

- työnantaja kiristää tai s

Jos on jo ollut samassa työpaikassa ennen töissä, mutta ei halua palata samalle työnantajalle niin kyllä siitä työilmapiiristä on kokemusta.

Vierailija
28/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä yllänkö itse samaan saavutukseen kuin artikkelin henkilö. Hän on siitä paremmassa asemassa, että on minua edeltävää sukupolvea, jolle elämä "marginaalissa" oli helpompaa. Nykyisin kaikkea on kiristetty ja vaikeutettu. Töitä en ole opiskelun jälkeen juurikaan tehnyt ja hyvin olen pärjännyt. Odotan keskisuurta perintöä lähivuosina, se helpottaa tilannetta oleellisesti. Vielä 15 vuotta eläkeikään

Joo odota sinä vaan kieli pitkällä kuola valuen perintöä. Eihän perinnönjättäjä ilmeisesti merkitse sinulle yhtään mitään. Toivottavasti hän on testamentannut kaiken kodittomille kissoille tms.

Vierailija
29/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme ihmispersettä alapeukuttanut tätä jo. On korkea aika laittaa lopullinen stoppi työnteon välttelylle. Jatkossa ainoa keino välttyä on olla nostamatta korvauksia.

Vierailija
30/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika paljon näkee 1 rivin mittaista hakemuskirjettä: haen koska työkkäri pakotti. Moni laittaa pelkän lähes tyhjän cv:n. Todellakaan ei ole aikaa alkaa raportoimaan, menevät kansioon ö ja saavat myöhemmin sen automaattiviestin, kiitos kun osoitit mielenkiintoasi yritystämme kohtaan. Tällä kertaa et valitettavasti...

Vierailija
31/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse en enää koskaan ikinä halua takaisin samaan työpaikkaan, samoihin tehtäviin, samalle työnantajalle ja samojen ihmisten pariin töihin mitä olin joskus aikaisemmin enkä ole koskaan näin antanut ymmärtää edes. Itseasiassa minä varta vasten sanoin, että EN ole kiinnostunut jatkosta.

Voikin kysyä MIKSI työnantaja haluaa töihin talaisin sellaisen entisen henkilön, joka itse ei halua takaisin? Eihän se missään nimessä ole työnantajankaan etu, että henkilö ei itse halua olla heillä töissä.

Vierailija
32/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo odota sinä vaan kieli pitkällä kuola valuen perintöä. Eihän perinnönjättäjä ilmeisesti merkitse sinulle yhtään mitään. Toivottavasti hän on testamentannut kaiken kodittomille kissoille tms.

Kai niitä muitakin työpaikkoja ja ammattialoja on olemassa Suomessa kuin yksi ja ainut? 

Vierailija
33/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika paljon näkee 1 rivin mittaista hakemuskirjettä: haen koska työkkäri pakotti. Moni laittaa pelkän lähes tyhjän cv:n. Todellakaan ei ole aikaa alkaa raportoimaan, menevät kansioon ö ja saavat myöhemmin sen automaattiviestin, kiitos kun osoitit mielenkiintoasi yritystämme kohtaan. Tällä kertaa et valitettavasti...

Helsingin kaupunki nimenomaan haluaa lyhyitä hakemuksia. Eivät itse halua lukea pidempiä hakemuksia.

Vierailija
34/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi itse en enää koskaan ikinä halua takaisin samaan työpaikkaan, samoihin tehtäviin, samalle työnantajalle ja samojen ihmisten pariin töihin mitä olin joskus aikaisemmin enkä ole koskaan näin antanut ymmärtää edes. Itseasiassa minä varta vasten sanoin, että EN ole kiinnostunut jatkosta.

Voikin kysyä MIKSI työnantaja haluaa töihin talaisin sellaisen entisen henkilön, joka itse ei halua takaisin? Eihän se missään nimessä ole työnantajankaan etu, että henkilö ei itse halua olla heillä töissä.

Sinulla on joko toinen työpaikka tai liian hyvät korvaukset.

Vierailija
35/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle: "Kannustinloukulla tarkoitetaan tilannetta, jossa tuet ovat suhteessa mahdolliseen palkkaan sen suuruisia, ettei tukia saava koe taloudellisesti kannattavaksi hakeutua töihin tai vastaanottaa työtä. "

OlisI kiva tietää, minkä suuruinen palkka kokopäivätyöstä on niin pieni, ettei kannata mennä töihin tienaamaan eläkettä ja mahdollisia palkan nousuja ajan mittaan.

Valitettavasti toiset saavat tukia niin paljon, että eroa palkkatuloon on vain muutamia satasia. Onhan se kiva kölliä kotona, kun muut tekevät kokopäiväduunia suunnilleen samalla rahalla.

Vierailija
36/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, koska

- ala on väärä

- palkka on liian pieni

- työilmapiiri on kamala

- työnantaja kiristää tai s

Esim. kaasuputkihanke valtiolla. Kyllä se on ihan Venäjän nuoleskelemista.

Vierailija
37/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on elellyt perinnöllä ja tukirahoilla ja harrastanut lintuja 

Vierailija
38/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on joko toinen työpaikka tai liian hyvät korvaukset.

Niin. Kai niitä muitakin työpaikkoja on Suomessa kuin Ely-keskus ja muitakin ammattialoja kuin hallinto? Ja kai niitä muitakin esimiehiä on olemassa kuin yksi ja sama vai eikä saisi olla ja jos ei niin miksi?

Vierailija
39/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jäädä kaikki kotiin loikoilemaan? Kela maksaa 🤗

Vierailija
40/62 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingin kaupunki nimenomaan haluaa lyhyitä hakemuksia. Eivät itse halua lukea pidempiä hakemuksia."

Helsingin kaupunkin ja yliopisto ovat nyt omassa sarjassaan. Oikea elämä on vähän erilaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan