Asperger ja aloitekyky
Onko as ihmisille tyypillistä se että he eivät oma-aloitteisesti ikinä ehdota mitään? Eivät tee aloitteita tai ehdota tapaamista. Tapailukumppani on tällainen ja asperger. Väittää pitävänsä minusta ja suostuu mun ehdotuksiin ja meillä on kivaa mutta asia häiritsee.
Kommentit (34)
Aloitetta ei tehdä tai sosiaalisten taitojen puute tekee tilanteesta kiusallisen.
Voi johtua siitä tai sitten toinen haluaa tehdä asioita joiden ei ajattele kiinnostavan toista. Suostuu sitten kuitenkin toisen ehdotuksiin.
Olen vähän tuollainen, joustavampi kuin moni tuttu.
Osa ihmisistä ehdottaa asioita mutta ei sitten taivu myöntymään toisten ehdotuksiin. Aika hassua jos joku vaikka ehdottaa aina kuudelle mutta suostuu heistä vain kahden tai kolmen vastaehdotuksiin. Tapahtumien laadussa ei välttämättä ole eroa.
Päähänpinttymä sekin jos kokee että täytyy itse ehdotella monelle, vaikka ei tunne niin monta vastavuoroisesti.
Olen juuri tuollainen vaikka virallista leimaa en tutkimuxista saanut.
En ehdota ikinä mitään koska kukaan ei ikinä halua kuitenkaan olla kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetta ei tehdä tai sosiaalisten taitojen puute tekee tilanteesta kiusallisen.
Mulla on kokemusta aspergermiesten aloitteista. He vaan paukkaa tuntemattoman naisen luo ja kysyy numeroa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tyypillistä. Oma puoliso on asperger ja olen joutunut opettelemaan hänen kanssaan kommunikoimaan selkeämmin ja olemaan aloitteellisempi kuin muuten olisin. Aiempien kumppaneiden kanssa tapana oli enemmän vihjailla ja olettaa mutta hänen kanssa tiedän että se on turhaa.
Juuri tämä. Me autistit/"aspergerit" emme osaa lukea muiden ihmisten ajatuksia, ollenkaan. Jos odotat, että autisti oppii lukemaan toisten ihmisten ajatuksia, on se sama kuin odottaisit, että syntymästään saakka täysin umpikuuro oppisi kuulemaan (ilman teknisiä laitteita).
Ei tuokaan päde meihin kaikkiin kuitenkaan. Ihmisyys on ollut mun erityismielenkiinnon kohde viimeiset 10 vuotta, niin oon oppinut suht hyvin olettamaan toisten ajatuksia. Mut oonkin opiskellut ihmisiä paljon. Ja koska sosiaaliset tilanteet on mulle vaikeita, nii
Lukenut, analysoinut.. Oletkos kokeillut harjoitaa muita aivoalueitasi, kuin vasenta puoliskoa? Autismi on vähän kuin synonyymi sille, että treenaisi vain hauislihasta. Ja sitten antaisi sille diagnoosin, millä selittelisi sitä, ettei pysty menemään edes kyykkyyn
Silmiin katsomisesta, kysymisestä ja hymyilystä on hyvä aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun tapailukumppani tälläinen myös.
Aina vastaa kuin kysyn ja lähtee juttuihin mielellään. Mutta jos en ole yhteydessä, voi kulua jopa 10 päivää ettei hänestä kuulu mitään. Tai sitten jos kuuluu 10 päivän päästä niin on kuin ei mitään.
Itse siinä miettii jo että häntä ei innosta, muta mutta..
No ei kiinnosta. Olet p*llu hyllyllä, joka otetaan käyttöön kun huvittaa
"Lukenut, analysoinut.. Oletkos kokeillut harjoitaa muita aivoalueitasi, kuin vasenta puoliskoa? Autismi on vähän kuin synonyymi sille, että treenaisi vain hauislihasta. Ja sitten antaisi sille diagnoosin, millä selittelisi sitä, ettei pysty menemään edes kyykkyyn
Silmiin katsomisesta, kysymisestä ja hymyilystä on hyvä aloittaa"
Mitä ihmettä sekoilet? Et taida paljoa tietää autismista etkä minusta.
Mä osaan ihan katsoa silmiin, kysyä ja hymyillä, kiitos vaan. Oon myös hyvin empaattinen ja tunteellinen sen lisäks, että oon looginen ja analyyttinen.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa paska autistivajakit.
Ok incel.
Vierailija kirjoitti:
Onko pojulla karkit loppu?
Vierailija kirjoitti:
Autistikin saa enemmän toosaa kuin sinä.
Onkohan mun tapailukumppani tälläinen myös.
Aina vastaa kuin kysyn ja lähtee juttuihin mielellään. Mutta jos en ole yhteydessä, voi kulua jopa 10 päivää ettei hänestä kuulu mitään. Tai sitten jos kuuluu 10 päivän päästä niin on kuin ei mitään.
Itse siinä miettii jo että häntä ei innosta, muta mutta..