Mihin paksusti meikkaavat ihmiset pyrkivät?
Kun ihossa on näkyvä kerros pohjaa, contouria, poskipunaa, luomiväriä jne. Omaa ihoa ei näy.
Näyttää tosi tunkkaiselta ja järjenvastaiselta.
Enkä puhu vain nuorista. Tätä näkee ihan keski-ikäisilläkin.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen työlääksi meikin puhdistamisen pois. Lisäksi silmät hieman ärtyvät, jos on ripsiväriä ja itselle voi tulla päänsärky. Varmaan mukana tilanteeseen tottumattomuuttakin.
Yleensä siis kulmien väri sekä puuteri riittävät.
Hanki laadukkaammat meikit ja putsarit. Eikä sitä ripsiväriä tarvitse laitaa kuin ohut kerros, vaikka joku lancomen ripsari on kevyt. Ihon puhdistaminen on mielekästä tosiaankin kun on kunnon aineet, kokeile vaikka susanne kaufmann öljyputsaria, sen päälle toisena fresh soya geeli mikä on myös ihana aamulla, puhdistaa hellävaraisesti ja päälle vielä ihana raikas tuoksu.
Laadukkuus ei todellakaan takaa sitä, että ei ärsytä silmiä, jos on sellaiseen taipuvainen. Lancomen tuotteet karkottavat jo pelkällä hajullaan, viimeinen, mitä käyttäisin toisena
Joo se on ihan totta, ettei nuo luksusmerkkien tuotteet usein ole todellakaan parhaita allergiselle tai herkälle, vaikka tietyllä tapaa varmaan laadukkaita onkin. Itse olen myös moniallerginen ja herkkä, enkä voi esim. jotain Lancomea käyttää, alkaa silmät vuotamaan ja tulee punaiseksi. Mutta toisaalta mullekin on löytynyt meikkituotteet, jotka ei ärsytä, eli on niitä mahdollista löytää jos kiinnostaa. Ripsareiden suhteen tärkeintä mulle ainakin on, ettei ole hajusteita, ja että on super pysyvä ja vedenkestävä, eli yhtään ei saa päivän mittaan valua silmään sitä ripsiväriä koska mikä tahansa ärsyttää silmään jouduttuaan. Mutta pakkohan kenenkään ei ole toki meikata.
Vierailija kirjoitti:
Se totuus on kuitenkin siellä sitten kun pakkelit viemäriin pestään. Eli ei se mihinkään totuus pääse unohtumaan vaikka vähän huijaisikin meikillä :D !
Onko mielestäsi myös kauniiden vaatteiden käyttö tai imartelevan hiustyylin pitäminen huijausta? Koska ei minusta ole mitään eroa siinä, että jos meikkaa näyttääkseen kivalta, tai jos pukeutuu ja laittaa hiukset niin että näyttäisi kivalta.
Seurustelin aikoinaan erään naisen kanssa jota ei voinut suudella tuulisella säällä tai tuulettimen lähellä kun puuteria olisi lentänyt silmille niin helvetisti.
Meikkaan päivittäin koska couperosaiho kaipaa suojaa sekä peittoa. En käytä contoureja enkä luomiväriä mutta kaikkea muuta senkin edestä
Miesten huomio ei kiinnosta yhtään enemmänkin ärsyttää. Olen saanut liikaa huomiota jo murrosiästä asti ja joutunut traumatisoiviin tilanteisiin.
N48
Meikkaan lähes päivittäin, mutten paksusti.
Jos lähtisin ulos ilman meikkiä niin tuntuu siltä kuin lähtisi ulos alasti :D
Osaan meikata, ja olen hyvä ja nopea siinä joten tuo ei tuota mitään lisävaivaa ja tykkään kokeilla uusia luomivärejä, huulikiiltoja, primereita jne.
Terveisin 46-vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit on silkkaa myrkkyä. Sellaista teollista mönjää, joka aiheuttaa syöpiä. Varsinkin ulkomailta tilatut meikit on hirveää paskaa. Ei tietenkään tätä kerrota ihmisille tai koko meikkiteollisuus romahtaisi. Saa sitten ihmetellä miksi iho on niin vanhan näköinen kun kyllästetään joka päivä myrkyllä.
Aivan älytöntä liioittelua. EU:ssa on aika tarkat määräykset siitä, mitä kosmetiikka saa sisältää. Suorastaan iholle laitettuna myrkyllisiä aineita ei todellakaan saa myydä kosmetiikassa, jokainen uusi aine testataan huolella ennen kuin sitä saa käyttää kosmetiikan koostumuksissa.
Ja jos on sitä mieltä, että kaikki vieraankuuloiset kemikaalit on "myrkkyjä", niin olemassa on myös luonnonkosmetiikkaa, jossa tuotteet koostetaan esim. luonnon öljyistä ja mineraalipigmenteistä.
"EU:ssa on tarkat määräykset..." Ihan tosi? En tuohon luottaisi. Kestää vuosiavuosiavuosia ennen kuin joku haitallinen aine saadaan kiellettyä.
Ehdottaisin, että luet joskus oman kosmetiikkasi tuoteselosteet ja googlaat niitä aineosia.
No ite tykkää meikata ku haluan siten ilmaista itseäni, tykkään myös näyttää hyvältä omissa ja monien miesten silmissä, en mä sitä kiistä. Nautin siitä. Lisäksi meikkihetki on mulle meditatiivinen tila ja joka-aamuinen rituaalini. Tykkään meikata ja reilusti. Piste.
Laadukkuus ei todellakaan takaa sitä, että ei ärsytä silmiä, jos on sellaiseen taipuvainen. Lancomen tuotteet karkottavat jo pelkällä hajullaan, viimeinen, mitä käyttäisin toisena herkkäsilmäisenä kuin tuo äskeinen kommentoija. Sanotko pähkinäallergisellekin, että eihän sitä tarvitse syödä kuin ihan pieni pala? Ja soija tunnettuna allergeenina onkin varmasti nappivalinta, usein kun niitä herkkyyksiä on samalla ihmisellä useamman asian suhteen.