Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ulosotto voi viedä enemmän palkasta mitä jää käteen

Vierailija
26.06.2024 |

Katselin kaverin palkkalaskelmaa, kun ihmetteli että uo oli vienyt yli 900€ palkasta, ja käteen jäävä palkka vain 650€. Yksi pieni lapsi on. Laskurin mukaan ei edes pidä paikkansa tuollainen summa. Palkka siis n. 1900€, josta toki muut pakolliset kulut myös pois, verot ym. 

Eikä tarvi tulla mouhottamaan mitään, vaan asiallisia vastauksia kiitos. Hänellä ei ole kuin pari tonnia uo-velkaa jäljellä. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa mennä  1/3 tosin olen osa-aikatyössä mutta kuitenkin tiettyyn rajaan asti tuo tai en tiedä miten menee kun palkka tulee 2 kertaa kuussa kuten nyt olisin saanu lähemmäs 400€ 2 viikon palkkaa ja ulosotto vei siitä 1/3. että miten eroaako jos tulis palkka kerran kuussa.

2 lasta asuu vuoroviikoin mun luona mutta lapset eivät asu kirjoilla mun luona niin ulosotto ei heitä huomioi. 

Jos 1 lapsi asuu kirjoilla niin suojaosa jotain päälle 1200€ taitaa olla ja sen suojaosuuden ylittävästä palkasta menis oliko se 23 vai miten se meni en muista.

Mulla suojaosusuus olis 976€/kk kun ulosoton näkökulmasta asun yksin mutta jotenkin tuo 2 viikon välein tuleva osa-aikatyön palkka siihen vaikuttaa koska mulla menee ulosottoon vaikka 2 viikon palkka olis 200€. Saan palkan lisäksi toimeentulo,työmarkkina ja asumistukea .

Vierailija
22/24 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys ulosottoon, palkanlaskija hoitaa vain sen mikä kuuluu ulosmitata ulosottoviranomaisen määräyksestä.

Saiko hän nyt lomarahoja?

https://www.ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/tietoavelallise…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa mennä  1/3 tosin olen osa-aikatyössä mutta kuitenkin tiettyyn rajaan asti tuo tai en tiedä miten menee kun palkka tulee 2 kertaa kuussa kuten nyt olisin saanu lähemmäs 400€ 2 viikon palkkaa ja ulosotto vei siitä 1/3. että miten eroaako jos tulis palkka kerran kuussa.

2 lasta asuu vuoroviikoin mun luona mutta lapset eivät asu kirjoilla mun luona niin ulosotto ei heitä huomioi. 

Jos 1 lapsi asuu kirjoilla niin suojaosa jotain päälle 1200€ taitaa olla ja sen suojaosuuden ylittävästä palkasta menis oliko se 23 vai miten se meni en muista.

Mulla suojaosusuus olis 976€/kk kun ulosoton näkökulmasta asun yksin mutta jotenkin tuo 2 viikon välein tuleva osa-aikatyön palkka siihen vaikuttaa koska mulla menee ulosottoon vaikka 2 viikon palkka olis 200€. Saan palkan lisäksi toimeentulo,työmarkkina ja asumistukea .

Lisään että  yritän saada sosiaalisen luoton  lai sitten jos en saa niin velka järjestelyyn yritän päästä. Auto on mutta sitä en voi myydä koska tarvitsen sitä töissä käymiseen 

Vierailija
24/24 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että tonni menee veroja 1900€ palkasta? 

etkö osaa laskea? 1900€ palkka miinus verot, työeläkemaksut ja muut, käteen jäänyt 600€ ja uo vienyt 900€.