Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä VIOLA VALERIA?

31.01.2007 |

Tuollainen nimi ollaan siis ' saatu aikaiseksi' . Miestä (ja minua) kuitenkin vielä arveluttaa muutama asia tuossa nimessä....

-Onko yhtään sointuva, vai meneekö puuroksi käytössä?

-Viola? Valeria? mitä tulee mieleen näistä nimistä?

-Onko liian ' lälly' ?

-Sopiiko veljen nimeen joka on Venni Esaias?

-Onko liian samanlainen veljen nimen kanssa??

APUA!

t. ' ' EericaJadessa' '

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ekana mieleen tullut, mutta jonkin lyhyen ehkä itse laittaisin noita yhteensitomaan. Kauniita nimiä ja toki sopii tuollaisenaankin Venni Esaiaksen (vai Esaian, Esaiaan?) siskolle.

Liian samanlainen se ei ole.

Vierailija
2/8 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan ok yhdistelmä, ei mene puuroksi. Eikä ole liian samanlainen veljen nimen kanssa. Minäkin pidin ennen tuosta Viola:sta, mutta nyttemmin siinä häiritsee assosiaatio väkivaltaan (esim. englannin kielen violence ja oliko espanjaksi tai joksikin muuksi ihan pelkkä viola jotain väkivaltaan liittyvää, joku kertonee lisää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhdessa ovat kuin jonkun kukan latinankielinen nimi. Viola sopii Vennin kanssa yhteen. Venni on sellainen nimi josta olin tosi hammastynyt etta se onkin pojan. Entas Vaula tytolle?

Vierailija
4/8 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni liian samanlaiset nimet ja jotenkin tuntuu sanominen kasvojumpalta.

violasta tulee mieleen kasvisrasvalevite (vai olikohan se joku tuorejuusto..)

valeriasta tulee mieleen valeriana kasvi eli virmajuuri jote käytetään unilääkkeen tavoin

" Virmajuuria on käytetty pitkään unta antavana lääkekasvina. Kuka tahansa nukahtaa kun on ottanut virmajuurta, mutta noin yksi kymmenestä herää aamulla " virmajuurikrapulaan" - päätä särkee, väsyttää, ja olo on kuin hyvin juhlitun yön jälkeen. Tämä koska virmajuuri vahvistaa ruoansulatusta ja keuhkoja, ja jos sinulla jo on vahva ruoansulatus niin maksa ei ehdikään puhdistaa verta yön aikana; siitä johtuva likainen veri on aamuisen päänsäryn ja väsymyksen syy. Kannattaakin aloittaa virmajuuren käyttöä unta antavana yrttinä maanpäällisistä osista; jos heräät väsyneenä et ole ihan niin väsynyt kuin jos olisit ottanut juurta.

Toinen haittavaikutus on että pitkän päälle virmajuuri aiheuttaa tunneailahteluja. Saatat purskahtaa itkuun ilman näkyvää syytä, tai voit saada raivokohtauksen - lopeta virmajuuren käyttöä vähäksi aikaa. Jos unettomuus on pitkä-aikaista kannattaa miettiä sen syytä - juotko liikaa kahvia, teetä tai muuta kaffeiinipitoista juomaa? Eikö ajatukset lakkaa juoksemasta päässä? Parempi yrtti olisi silloin ehkä kauranversouute (joka on tehty kauran siemenestä maitiaisasteella) tai kuisma, teenä tai uutteena."

ei mun korvaan hirveen hyvä kaiku nimellä.

ei oo samanlainen veljen nimen kanssa mikä on hyvä. ittellä on sellanen ajatusmaailma että koska jokaisella on omanlainen persoonansa niin olkoon myös omanlaisensa nimi. (kaikki ninni, nanna, nunnu, ville, kalle kille sisarusniminä on mielestäni aikas yök. mutta se on mun mielipide)

Vierailija
5/8 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin veljen nimen kanssa, eikä ole liian samanlainen. Kuitenkin Viola ja Valeria peräkkäin samassa nimessä ehkä hieman vaikea lausua, kun on paljon samoja äänteitä. Mutta harvoinpa sitä koko nimeä lausutaan, joten ei sinänsä haittaa. Kirjoitettuna ainakin näyttää nätiltä :) Voisi selkeyttää jos väliin laittaisi jonkun lyhyen nimen (Viola Miia Valeria, Viola Enni Valeria ym. niin helpompi lausua koko nimi).

Viola on nätti nimi, kukkaset tulee mieleen, mutta myös herkästi Biolanin musta multa. Tai myös joku muu tuotemerkki, mutta voi johtua siitä, kun en ole nimeen juuri törmännyt.

Valeriasta ei tule sen kummempia mielikuvia. Valentine' s day ehkä, muttei muuta.

Vierailija
6/8 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun suuni vaan lausu sen ensiksi Viola ValeriE (valerii...) ValeriA kylläkin ok, Valerie parempi mutta VAIN minun mielestäni.

sopii isoveljen nimeen eikä ole liian samanlainen !

Vierailija
7/8 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viola ja venni sopii sisaruksille hienosti!

pojan hoitopaikassa on hoidossa tyttö nimeltä viola, ja tykästyin nimeen heti, kun aikanaan kuulin sen.

raikas mutta jotenkin ei niin tusinakamaa.

mielleyhtymä viola-tuorejuustoon (entinen hovi) ei ole voimakas, kun meillä ei juurikaan tuorejuustoja syödä. eikä se muutenkaan haittaisi, vaikka tietäisinkin sen olevan myös juuston nimi.

mutta se valeria..

viola valeria tosiaan kuullostaa jonkun kukan latinankieliseltä nimeltä..

laittakaa siihen väliin vielä joku nimi, joka ei mielellään ala v-kirjaimella, tai jos haluatte antaa ehdottomasti vain kaksi etunimeä, niin vaihtakaa se valeria johonkin toiseen..

valeria ei ole mielestäni mitenkään erityisen kaunis nimi muutenkaan.

-ennis- ja sintti rv37+0

Vierailija
8/8 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola Vanessa

Viola Valentina

Viola Veronika

Viola Veeruska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi