Lestadiolaisuudesta lähteminen
Hei!
Olen 20 vuotias nuori mies ja miettinyt 5 vuotta lähtöä lestadiolaisuudesta. Joku varmaan ajattelee, että lähde jos ei kiinnosta. Ongelmani on se, että olen on/off lesta. Alkaa ärsyttämään kahden välillä hyppiminen ja kaapissa oleminen. Tässä ei oo kyse homoudesta.
Musaa kuuntelen päivittäin salaa. Eniten ärsyttää se, että tupakointi on ok, mutta ehkäisy on syntiä. Ehkäisy tässä tapauksessa taitaa olla suurin syy mahdolliseen lähtöön liikeestä. Tämän takia on jäänyt parisuhdekin kokeilematta. Ei kiinnosta hankkia 10 lasta.Ei ole vieläkään pokkaa sanoa kenellekään mitään sosiaalisen paineen takia.
Kommentit (86)
Ap, tee parannus ja usko evankeliumi. Ja kaikki muutkin. Koskaan ei voi tietää, milloin kuolee, vaikka olisi nuori.
Elämä on lyhyt, ikuisuus ei lopu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
RUKOILE JEESUSTA. Lestadiolaiset sanovat uskovansa Jeesukseen ja ovat mielestään ainoana oikeassa. Mutta seurataanko siellä edes Jeesuksen oppeja , seuraako ihmiset niitä henk koht vai onko yhteisöstä tullut heille jumala?
----
Kyllä on heitäkin jotaka uskovat Jeesukseen. Osa ehkä on liikkeessä perinteen ja yhteisön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RUKOILE JEESUSTA. Lestadiolaiset sanovat uskovansa Jeesukseen ja ovat mielestään ainoana oikeassa. Mutta seurataanko siellä edes Jeesuksen oppeja , seuraako ihmiset niitä henk koht vai onko yhteisöstä tullut heille jumala?
----
Kyllä on heitäkin jotaka uskovat Jeesukseen. Osa ehkä on liikkeessä perinteen ja yhteisön vuoksi.
"heitäkin" ... kun ihminen pelastuu uskosta jos pelastuminen on se pointti
Olen töissä oppilaitoksessa, jos on opuskelijoina paljon lestadiolaisia. En ole KOSKAAN kuullut heidän tervehtivän toisiaan kuten lestadiolaisilla on tapana. He osallistuvat kaikkeen kuten muutkin. Joskus olen hämmästynyt, kun joku kertoo poissaolon syyksi jonkin lestadiolaisten tapahtuman. En pysty useinkaan edes tunnistamaan, kuka on mitäkin. Joskus lestadiolaisuus paljastuu siinä, kun nuori nainen kertoo omaavansa useita lapsia. Joten ap, voit olla ihan mitä tahansa itse haluat. Jos ystävät jättävät, uusia tulee.
Mene suviseuroihin ja tee parannus.