Säästätkö vanhoja vaatteita ja vietkö niitä mökille käytettäväksi siellä?
Aina ajattelee, että välttää vielä siellä käytettäväksi tai vaikka mattojen pesuun, mutta ei koskaan oikein tule käytettyä. Samoissa vanhoissa vaatteissa kuitenkin siellä olen, samat puukengät jalassa.
Kommentit (31)
Minulla on mökillä kaapillinen kaupungista tuotuja vaatteita. Olleet 20 v. Olen käyttänyt yhtä.
kyllä, ja mökiltä sitten kaatopaikalle. Joskus harvoin jaksan jotain laittaa myyntiin
Miksi jotkut haluaa olla mökillä ryysy-Iitana?
Mille mökille? Minkä ikäinen oikein olet :D
Vierailija kirjoitti:
Mille mökille? Minkä ikäinen oikein olet :D
Kesämökkiä tarkoitetaan. Jos tiedät, mikä se sellainen on
En käytä mökillä mitään vanhoja, kuluneita tai rikkinäisiä vaatteita. Yhtään sen enempää kuin missään muuallakaan. On minulla varaa ostaa vaatteita kaupasta.
Ehdottomasti käytän vanhoja vaatteita vaikkapa koirien kanssa metsässä rymytessä. Ihanaa, kun ei tarvitse varoa jokaista kynnenraapaisua tai oksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin mietin, vaikka juuri niin toimin
Miksi ihmeessä sinne mökille pitää kantaa kaikki vanhat astiat ja lumput. Eikö se mökillä oleminen ole muutenkin ihan riittävän ankeata.
Minulla on mökillä vanhat puukkarit, jotka sinne vein ostettuani uudet. Ei haittaa siellä mitään pienet kulumat ja ovat uusia peremmat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mökillä vanhat puukkarit, jotka sinne vein ostettuani uudet. Ei haittaa siellä mitään pienet kulumat ja ovat uusia peremmat.
:D röntty-Iitana mökillä, kulahteneissa vaatteissa ja vanhoisa puukengissä on ihan parasta
Vierailija kirjoitti:
Vien välillä muutaman kuluneen t-paidan tai college -housut joita käytän esim. remonttia tehdessä, ei haittaa jos likaantuu tai repeää, heitän ne rempan jälkeen pois. En viitsi hyviä vaatteita käyttää noissa hommissa.
Kyllä, vaikka anoppi on kieltänyt, koska mökillä saisi olla vain tyylikkäissä marimekoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vaikka anoppi on kieltänyt, koska mökillä saisi olla vain tyylikkäissä marimekoissa.
Anoppia pitää aina uskoa ja totella
Eilen just pakkasin muovikassiin vanhoja vaatteita ja vien UFFin laatikkoon.
Mökille siirtyvät sellaiset hylkäämäni vaatteet, joiden uskon olevan käyttökelpoisia mökkihommissa tai pitämään lämpimänä. Jotain tuunailen niin, että teepaidan leikkaan hihattomaksi topiksi tai housut lyhennän shortseiksi. Väljät ja isot paitsikat ovat ihan parasta joka mökkisäähän, joten niitä hylkään mökille useampia.
Minulla on tapana hävittää vaatteet polttamalla. En näe kovinkaan järkeväksi säilöä esimerkiksi lasten pieniksi käyneitä vaatteita vaikka ovatkin vähän käytettyjä,sillä harvemmin lapset kutistuvat. En näe myöskään järkeväksi myydä kirpputoreilla tai viedä uffin tai muun hyväntekeväis järjestön keräykseenkään koska siitä koituu itselleni pelkkiä turhia kuluja. Yleensä poltan pois aina talvikauden jälkeen talvivaatteet ja vastaavasti kesäkauden jälkeen kesävaatteet. Näin ei nurkkiin kerry mitään turhaa ja itselle tarpeetonta.
Kyllä harrastan juuri tätä, kun ei vain raaski heittää pois kuitenkaan. Puukengät on mökillä parhaat jalkineet ja niitä on vaikea korvata millään.