Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ketään sellaista luomuilijaa (eli ei esim. ajele kainaloitaan)?

Vierailija
26.06.2024 |

Periaatteessahan kaikenlainen luomuilu on muodissa ja sen kiinnostavuus on lisääntynyt viime vuosina. 60-80-luvulla se olikin hyvin normaalia.

Eli tunnettekko ketään joka ei esim. ajelisi kainaloitaan? Koska viimeksi olette nähneet edes täyden puskan naisen kainalossa? Jotenkin tuntuu, että osa nuoremmista ei olisi IKINÄ nähnyt kainalokarvoitusta naisella täydessä mitassaan?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Miksi poistaisin kainalokarvani? Tai muitakaan karvojani? Sääristä tosin poistan joskus oman mukavuuden, koska ne kutittaa tiettyjen vaatteiden kanssa.

Kainalokarvat taas ei tunnu sellaisenaan miltään. Sheivaamisesta tai muusta karvanpoistosta seuraisi epämiellyttävää oloa ja ihon kutinaa. Eikä ne edes pysyisi poissa paria päivää kauempaa.

Mä jouduin kainalot ajelemaan koska hien haju oli ihan hirveä.

Miten kainalokarvat vaikuttavat hien hajuun?

Ehkä vain peset kainalot huolellisemmin silloin, kun ajelet niistä karvat? Siksi ne eivät ajelun jälkeen haise yhtä pahalle kuin karvaisena.

Entä, jos kokeilisit sitä, että peset ne kainalot yhtä hyvin kuin sheivaamisen yhteydessä, mutta et vain sitten sheivaa?

Semmonen kaikentietäjä siellä 😂 Ehkä jokainen tietää kohdaltaan paremmin, kuin vauvislainen joka on täysin tuntematon 😂 Mitä jos kokeilisit laajentaa ymmärrystäsi, niin voisit joskus oikeasti tietääkin jotain 😉

Vierailija
62/89 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille rohkeille naisille jotka kuljette kesävaatteissa sheivaamattomina. Eli luonnollisina. Saan teistä voimaa itsekin jättää karvat ajamatta! Uskomatonta miten paljon tosiaan media on aivopessyt meitä. Että luonnollinen naisen vartalo on tabu!? Kyllähän kaikki veetit ja gilletit ovat tästä karvattomasta ajasta hyötyneet älyttömästi ja varmasti yrittävät sitä mainoksissaan meille yhä syöttää.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni iltasanomien artikkelissa törmäsin äänestykseen jossa kysyttiin : onko nainen luonnollisempi karvattomana vai karvallisena ja siinä äänet menivät aika 50:50. Eli puolet ihmisistä on oikeasti sitä mieltä, että karvaton nainen on ikäänkuin luonnollista luonnollisempi, sellainen naisen arkkityyppi. Kuin naisen kuuluu olla. Eli sileä hävystä ja mm. kainaloista. Karvallinen nainen on jotenkin luonnoton.

Vierailija
64/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa tehdä tästä aloitusta, vaikka aihe kiinnostaa hieman eli sohellus. Tunnetteko ketään joka olisi vahingossa sokeuttanut itsensä, sohimalla kädellä itseään silmään? Tai joku muu kummallinen tapahtumasarja. Pysytään turvassa.

Vierailija
65/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, joilla kainalokarvat lisäävät hienhajua?

Ajan kainalokarvat, koska kainaloista saa hajun pestyä pois paremmin, kun niissä ei ole karvoja. Hienhaju tarttuu karvoihin.

Vierailija
66/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävässä elämässä näkee harvoin kainaloita, ja veikkaan, että samanlaisia ihmisiä kuin minä on paljon: asia ei ole oleellinen ja karvani saavat yleensä kasvaa rauhassa. 

Vierailija
67/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kainalokarvat, koska kainaloista saa hajun pestyä pois paremmin, kun niissä ei ole karvoja. Hienhaju tarttuu karvoihin.

Ja varmaan kaikilla ei taaskaan ole näin, mutta itsellä hienhaju on tosi stydi, valitettavasti, samoin karvankasvu.

Vierailija
68/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sheivaa mitään. Ulkomailla tuijotetaan uimrannlla mutta Suomessa ei. Olen 59v.  En ymmärrä tuota hygieniaväitettä, pysyn hyväntuoksuisena kun käyn suihkussa 1 krt/pv Suomessa ja 2 krt/pv lämpimissä maissa.  En käytä parfyymeja. 

Vierailija
69/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tällaisen luomuilijan häissä. Täytyy kyllä sanoa, että jotenkin jäi verkkokalvoille kaihertamaan näky siitä, kun nuoren ja kauniin morsiamen mustat kainalorouhelot sojottivat kainaloista hääkakkua leikatessa.

Sitten menit vessaan runkkaamaan 

👌🏼

Vierailija
70/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, olenko siis luomuilija kun en talvella jaksa välittää karvoista. Siis jaksaako joku talvellakin ajella säännöllisesti? Kiintoisaa. Olen ajatellut että näin on lämpimämpääkin. :)

Vierailija
71/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole viiteentoista vuoteen poistanut mitään karvojani, paitsi hiuksia leikannut silloin tällöin. En miellä itseäni luomuilijaksi tai hipiksi, ei vaan kiinnosta karvanpoisto ja siihen menisi turhaan rahaakin. Muita naisia en kyllä tunne, joka antaisi karvojen kasvaa, iäkkäämpiä sukulaisia lukuunottamatta. N37

Vierailija
72/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuhan se hien haju kainalokarvoihin, jos niiden antaa hikoilla. Itse käytän LV 48 h antiperspiranttia, niin ei ole tuota ongelmaa. Käyttäkää antiperspiranttia, joka estää hikoilun, ei pelkkää deodoranttia, joka vain peittää hien hajun. :) t. kainalokarvojen omistaja

Vierailija
73/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja kainaloitani, kun ei niissä ole mitään ajeltavaa. Joskus nuorempana oli muutama hassu karva, mutta nykyään ei enää niitäkään.

Vierailija
74/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesetköhän kainalot tarpeeksi huolellisesti? Siis silloin kun karvat on pidempänä, saippuaa saa ihan rauhassa hieroa kainaloon eli ei riitä muutaman kerran pyyhkäisy. Saippuan voi myös vaahdottaa kahteen kertaan eli välissä huuhtelee. 

Itse vasta antanut kainalokarvojen kasvaa eikä hienhaju ole lisääntynyt, ehkä jopa päinvastoin. Sänkivaiheessa tuntui että kainalot haisi enemmän, mutta nyt kun karvat pidempänä niin tuntuu että hajua vähemmän. Ehkä ne karvat nyt sitten suojaa hankaukselta tms? Ja iho terveempi, kun ei jatkuvasti sheivaile.

Vierailija
75/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesetköhän kainalot tarpeeksi huolellisesti? Siis silloin kun karvat on pidempänä, saippuaa saa ihan rauhassa hieroa kainaloon eli ei riitä muutaman kerran pyyhkäisy. Saippuan voi myös vaahdottaa kahteen kertaan eli välissä huuhtelee. 

Itse vasta antanut kainalokarvojen kasvaa eikä hienhaju ole lisääntynyt, ehkä jopa päinvastoin. Sänkivaiheessa tuntui että kainalot haisi enemmän, mutta nyt kun karvat pidempänä niin tuntuu että hajua vähemmän. Ehkä ne karvat nyt sitten suojaa hankaukselta tms? Ja iho terveempi, kun ei jatkuvasti sheivaile.

Tuskin ero pesusta johtuu. Todennäköisemmin se johtuu siitä, että kun kainaloissa on karvat, niin antiperspirantti ja deodorantti eivät pääse iholle, vaan jäävät ihoa peittävään karvakerrokseen, jolloin ne eivät tee tehtäväänsä.

Vierailija
76/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuhan se hien haju kainalokarvoihin, jos niiden antaa hikoilla. Itse käytän LV 48 h antiperspiranttia, niin ei ole tuota ongelmaa. Käyttäkää antiperspiranttia, joka estää hikoilun, ei pelkkää deodoranttia, joka vain peittää hien hajun. :) t. kainalokarvojen omistaja

Antiperspirantti ei tehoa, jos se ei pääse iholle, kun iho on karvojen peitossa.

Vierailija
77/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sheivaa mitään. Ulkomailla tuijotetaan uimrannlla mutta Suomessa ei. Olen 59v.  En ymmärrä tuota hygieniaväitettä, pysyn hyväntuoksuisena kun käyn suihkussa 1 krt/pv Suomessa ja 2 krt/pv lämpimissä maissa.  En käytä parfyymeja. 

Minun pitäisi käydä suihkussa muutaman tunnin välein Suomessakin, jos en käyttäisi antiperspiranttia.

Vierailija
78/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, olenko siis luomuilija kun en talvella jaksa välittää karvoista. Siis jaksaako joku talvellakin ajella säännöllisesti? Kiintoisaa. Olen ajatellut että näin on lämpimämpääkin. :)

Mulla alkoi kainalot ärtyä dödöistä ja nyt olen antanut kainalokarvojen kasvaa, kun ne suojaa ihoa hankaukselta ja ajattelin että nyt kaikki keinot käyttöön ihon rauhoittamiseksi. Kamalasti kutisevat kainalot ei ollut mikään kiva juttu. Kotipäivinä laitan suihkun jälkeen vain rasvaa kainaloihin, näin ne kestää nykyään dödöpäivät. Ja karvoista huolimatta saan kyllä ihoon sen dödön kun ei ole mitään hillittömiä puskia kasvanut kuitenkaan.

Vierailija
79/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvatin kainalokarvat ekaa kertaa n. 2004. Aloin siis ajella niitä teininä, kun ekat haotuvat tuli. Nyt 20 vuoden ajan olen antanut karvojen kasvaa. Kun ne kasvaa makuuni liian pitkiksi, ajan taas pois. Tykkään enemmän kainaloista karvoilla kuin ilman. Nykyään kasvatan myös säärikarvat välillä pitkiksi. Sitten, kun ei enää näytä hyvältä, epiloin sääret.

Vierailija
80/89 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiallergikolle rehottavat karvat ei välttämättä ole se paras vaihtoehto vaan oireita vähentää ajoittainen siistiminen. Ainakin näin omalla kohdalla ja eron huomaa. Ei auta pesut sun muut kuin hetken jos on kovin karvainen.