Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rahalla lopulta tekee?

Vierailija
25.06.2024 |

Mietin tässä, että ruoan ja vaatteiden lisäksi en keksi mitään, mitä haluaisin, mihin tarvitsee rahaa. Ilmeisesti pitäisi haluta omakotitalon, johon sitten jemmaa kaapit täyteen jotain tavaraa, ja sitten lomalla lähdetään jonnekin turistirysään tuntemattomien ihmisten kanssa pyörimään kuin sillit purkissa "nauttimaan" "paikallisista" herkuista, joita kukaan paikallinen ei koskaan ole maistanut tai edes haluaisi, koska oikea ruoka siellä on paljon parempaa. Miten tällainen ei kiinnosta itseäni yhtään, enkä osaa myöskään ihailla niitä, jotka näin elää? On paljon mukavampia asioita, mitä elämässä voi tehdä, kun rahan sijaan hankkiikin ihmissuhteita ja verkostoja.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsö raha ja status on elämän tarkoitus. Millään muulla ei ole väliä.

Rahalla saa käytännössä sitä kaikkea muuta. Joka toisin väittää, on hölmö. Jopa se rakkaus toimii paremmin kun ei tarvi rahasta kinastella. 

Tuota "raha ei onnea tuo" -mantraa hoetaan niille hieman heikkolahjaisemmille lapsille joilla ei suurta mahdollisuutta ole menestyä.

Jos ikinä sairastut vakavasti niin mitä enemmän sinulla on rahaa, sitä parempien lääkäreiden ja hoidon luo pystyt matkustamaan. Ja sitä nopeammin yleensäkin pääset hoitoon. 

Kerro yksikin esimerkki jossa rahasta ei ole apua? 

Vierailija
82/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon sairauksia joihin ei Suomessa tarjota hoitoa koska ovat liian kalliita, mutta omalla rahalla sitä saa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset tuollaiseen turistirysään, jos sinulla EI ole rahaa. Rahalla pääset paratiisisaarelle, jossa sinulla on yksityinen uima-allas ja oma hovimestari.

Anyway. Minä tarvitsen rahaa siihen, että pystyn rakentamaan sellaisen elämän kun haluan. Minulla on ihana kesäpaikka, ja jotta saisin siitä täydellisen toimivan - kuten laajennettua mökkiä ja rakennettua kesäkeittiön ja varastotilan - niin se vaatii rahaa. 

Kenen luulet olevan siellä paratiisisaarella? Paikalliset mustat ja muut rikkaat TURISTIT. Pahvi.

Siellä ei ole kukaan muu kuin sinä, perheesi ja itse valitsemasi henkilökunta. Ei yhden ainutta muuta turistia. Siis jos sinulla on rahaa. 

Vierailija
84/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Rahaa tarvitaan arkkua varten, hautapaikan ostamiseen ja haudan hoitamiseen.

Jos on omaa maata, niin tuhkat voi ripotella omalle tontille. Jos ei ole maata, niin mereenkin voi ripotella. Tai laittaa ne johonkin yhteiseen paikkaan, mitä hautausmaalla on. Ei hautapaikan hankkiminen ole mitenkään pakollista.

Vierailija
85/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset tuollaiseen turistirysään, jos sinulla EI ole rahaa. Rahalla pääset paratiisisaarelle, jossa sinulla on yksityinen uima-allas ja oma hovimestari.

Anyway. Minä tarvitsen rahaa siihen, että pystyn rakentamaan sellaisen elämän kun haluan. Minulla on ihana kesäpaikka, ja jotta saisin siitä täydellisen toimivan - kuten laajennettua mökkiä ja rakennettua kesäkeittiön ja varastotilan - niin se vaatii rahaa. 

Kenen luulet olevan siellä paratiisisaarella? Paikalliset mustat ja muut rikkaat TURISTIT. Pahvi.

Siellä ei ole kukaan muu kuin sinä, perheesi ja itse valitsemasi henkilökunta. Ei yhden ainutta muuta turistia. Siis jos sinulla on rahaa. 

Kuulostaa muuten aivan helvetin tylsältä mestalta. Hyvä että rikkaat eristäytyy muista, luonteensa ei oikein houkuttele henkisesti terveitä ihmisiä puoleensa. Kaikella rakkaudella.

Vierailija
86/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa käytännössä sitä kaikkea muuta. Joka toisin väittää, on hölmö. Jopa se rakkaus toimii paremmin kun ei tarvi rahasta kinastella. 

Tuota "raha ei onnea tuo" -mantraa hoetaan niille hieman heikkolahjaisemmille lapsille joilla ei suurta mahdollisuutta ole menestyä.

Jos ikinä sairastut vakavasti niin mitä enemmän sinulla on rahaa, sitä parempien lääkäreiden ja hoidon luo pystyt matkustamaan. Ja sitä nopeammin yleensäkin pääset hoitoon. 

Ei minun suvussani ihmisillä ole ollut mitään sen kummempia sairauksia, joihin olisi tarvinnut rahaa sen enempää. Toki verorahoillansa kustansivat julkisen hoidon. Kaikki ovat eläneet todella pitkään, lähemmäs satavuotiaiksi naiset ja miehet sinne about 80v. Rahaa ei ollut valtavasti, vaan riittävästi onnelliseen elämään. Mutta elämän tärkeintä sisältöä eivät kyllä ostaneet, sen voin kertoa. Kun elää tasapainoista elämää (mikä on rikkaille vaikeaa, koska ovat addikteja. Monet päihderiippuvaisia tai adrenaliiniaddikteja), niin pitkään terveenä eläminen on tosiaan hankalaa. Tuntuu pahalta heidän puolestaan.

-eri

Vierailija
87/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kerrostaloasuntoa eri kaupungeissa, joissa vietän suurimman osan ajastani. Talliosake, jossa harrastelen. Vedetön ja sähkötön rintamamiestalo keskellä ei mitään kesämökkinä. Jos vien auton huoltoon, otan tilalle vuokra-auton. On varaa yöpyä hotelleissa ja syödä muutakin kuin huoltoaseman mössöjä. Terveyspalveluissa ei tarvi jonotella kunnalliselle, vaan menen yksityiselle jonottamatta. Raha tekee elämästä helpompaa.

Vierailija
88/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saat vaikka hoitoa sairauteesi, joka iskee ennemmin tai myöhemmin tai voit auttaa läheisiäsi mahdollisissa ongelmissaan.

Asenteesi on lapsellinen ja kertoo joko nuoruudesta tai tyhmyydestä.

Ei, hän vain oli hereillä kun aurinko nousi. 😘

Vierailija
89/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha = vaihtokauppa. 

Raha toimii siellä missä siitä on yhteisesti sovittu. Ihmissuhteet toimivat siellä missä niistä on yhteisesti sovittu. 

Vierailija
90/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun suvussani ihmisillä ole ollut mitään sen kummempia sairauksia, joihin olisi tarvinnut rahaa sen enempää. Toki verorahoillansa kustansivat julkisen hoidon. Kaikki ovat

Siis piti kirjoittaa, että ei ole hankalaa elää pitkään jos elää tasapainoista elämää. Kuka taas rikkaiden elämätavalla elämä katkeaa nuorena just johonkin täysin estettävissä olleeseen elämäntapasairauteen. 

Vierailija
91/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha = vaihtokauppa. 

Raha toimii siellä missä siitä on yhteisesti sovittu. Ihmissuhteet toimivat siellä missä niistä on yhteisesti sovittu. 

Mitäpä kun se raha kertyy vain pienelle eliitti porukalle? Se lakkaa toimimasta kuten sen pitäisi, eli menettää oikean arvonsa. 

Vierailija
92/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kerrostaloasuntoa eri kaupungeissa, joissa vietän suurimman osan ajastani. Talliosake, jossa harrastelen. Vedetön ja sähkötön rintamamiestalo keskellä ei mitään kesämökkinä. Jos vien auton huoltoon, otan tilalle vuokra-auton. On varaa yöpyä hotelleissa ja syödä muutakin kuin huoltoaseman mössöjä. Terveyspalveluissa ei tarvi jonotella kunnalliselle, vaan menen yksityiselle jonottamatta. Raha tekee elämästä helpompaa.

Onnittelut, elämäsi kuulostaa vankilalta.

Vierailija
93/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sillä paljoa mitään teekään. Kukaan ei voi ostaa pelastusta sielulleen. Jumalan tahdon mukainen elämä on tavoiteltavaa, muu merkityksetöntä, varsinkin rikkauksien haaliminen. 

Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Jumala vaikuttaa vassarilta. Mutta vakavasti puhuen, älkää nyt hyvät ihmiset perustako talouttanne muinaisten paimentolaisheimojen kansanperinteen mielikuvitushahmoihin.

Vierailija
94/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän parhaimmat asiat ovat ilmaisia. Ja seuraavaksi parhaat todella kalliita.

Tää sanonta kyllä pitää paikkansa. 

Rahaa on että pärjää, mutta en ole rikas. Kun on ollut enemmänkin niin en ole ainakaan onnellisempi ollut.

Minulla on krooninen masennus ja tätä ei mikään määrä rahaa, kokemuksia tai hoitoa ratkaise. Vaihtaisin köyhyyteen silmääkään räpäyttämättä jos saisin mielen joka ei tiedä mitä masennus on. 

Vierailija
95/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on että pärjää, mutta en ole rikas. Kun on ollut enemmänkin niin en ole ainakaan onnellisempi ollut.

Minulla on krooninen masennus ja tätä ei mikään määrä rahaa, kokemuksia tai hoitoa ratkaise. Vaihtaisin köyhyyteen silmääkään räpäyttämättä jos saisin mielen joka ei tiedä mitä masennus on. 

Moni ketjussa todistelle, ettei raha tee onnelliseksi, vaan aivan muut asiat. Ei tee pelkästään, mutta on riski, että köyhyys tekee onnettomaksi. Vähintäänkin kateelliseksi.

Vierailija
96/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa ostettua kivuttomamman lentomatkan. Vihaan rikkaita jotka lentelevät jeteillään ja ykkösluokassa.

Vierailija
97/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saat vaikka hoitoa sairauteesi, joka iskee ennemmin tai myöhemmin tai voit auttaa läheisiäsi mahdollisissa ongelmissaan.

Asenteesi on lapsellinen ja kertoo joko nuoruudesta tai tyhmyydestä.

Kuitenkaan Suomessa rikkaat eivät elä juuri sen vanhemmiksi kuin köyhemmät.

Vierailija
98/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on paranoidinen skitsofrenia ja joudun silti painamaan raskasta paska duunia 160h/kk, kun nykyään kaikki on niin kallista ettei Kelan tuet riittäisi yhtään mihinkään. Saan n. 2000€/kk  nettona palkkaa. Vaihtaisin vaikka kuinka vaativaan ja stressaavaan työhön 3000€ palkalla mutta eihän kukaan hullua niin hyviin töihin palkkaa. Äly ei minulla riitä korkeaan koulutukseen. Raha on erittäin tärkeä asia minulle. Teen töitä niin kauan kuin henki pihisee. M38

Vierailija
99/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ketjussa todistelle, ettei raha tee onnelliseksi, vaan aivan muut asiat. Ei tee pelkästään, mutta on riski, että köyhyys tekee onnettomaksi. Vähintäänkin kateelliseksi.

Narsistit tykkää kuvitella, että muut on aina heille kateellisia arvostellessaan. Johtunee siitä, että narsisti on patologisesti kateellinen kaikille muille, joten kuvittelee muidenkin olevan, eikä aidosti näe itsessään mitään heikkouksia tai teoissaan mitään virheitä, ikinä, joten ei voi edes prosessoida ajatusta, että kritiikki voisi olla ihan oikeutettua ja aitoa. Esimerkiksi minä en ole kateellinen jollekin hirmuvaltiaalle, kun teki hirveyksiään, vaan aidosti pidän häntä kammottavana olentona. En ole kateellinen r*iskaajille, jotka istuvat vankiloissa, vaan pidän heitä yhteiskunnan saastana. Samalla tavalla, kun kritisoin rikkaiden tekoja ja itsekästä rahan haalimista, joka johtaa muiden pahoinvointiin, se ei ole kateutta. Se on aitoa inhoa. Kiitos kun sain selittää tämän sinulle hämmentyneelle. Tuskin opit tästä mitään, mutta itselläni on aina kivaa kun pääset opettamaan.

Vierailija
100/103 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään matkustamisesta ja kun lämpimään matkustaminen vieläpä edistää terveyttäni (iho-ongelmia) niin kyllä siihen rahaa kuluu syksyn-kevättalven aikana kuluu.

Asunnon omistaminen mieleisestä paikasta on mukavampaa kuin asua vuokralla. Se on liian epävarmaa.

Lääkäriin ei tahdo päästä kuin yksityiselle. Sievoiset summat uponnut tällaisella perusterveellä siihenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä