Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Penkkipunnerrus ja oma paino

Vierailija
25.06.2024 |

Aloin käymään salilla noin 3kk sitten. Aikaisempaa liikuntataustaa mulla ei ole, eikä mitään urheilutaustaakaan.  Ensimmäisiä kertoja penkissä se pelkkä tankokin oli hirvittävän painava. Nyt saan nostettua huimat 60kg, eli omaan painoon olisi enää 10kg. Penkkiä teen aktiivisesti ku se on saliohjelmassa.  

Onko 100kg realistinen tavoite miehelle, jolla ei ole koskaan ollut lahjoja voimailuun/urheiluun? Olen 70kg itse jo tyytyväinen kun se on kehonpainoni, mutta oletettavasti suht pian se pitäisi nousta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://strengthlevel.com/

Tuolta voit tutkia. Ikäkin vaikuttaa aika paljon.

Vierailija
2/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan 140 kg penkistä ihan helposti monta kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 72,5 kg

M 170cm 80kg

Eli voimaa onb 

Vierailija
4/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa. Minulla meni 2v ennen kuin sain nostettua 60 kg ja siitä 5v kun nostin ennätykseni 90 kg. Välillä ihmettelen miten puolta pienemmät jannut nostavat enemmän.

Vierailija
5/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin eka kerran 100 kg pp 35 vuotiaana. Sen jälkeen vasta kehtasin sanoa käyväni salilla. Pomo kysyi tällöin oletko vasta aloittanut. Omapaino oli 92 kg. Ennätys on 48 v 115 kg, jonka jälkeen loukkasin käteni salin ulkopuolella. Nykyään menee 100kg 58v 97 kg. Ei ole kevyttä. Sanoisin, että massaa pitää saada - ikä ei ole este. Treenikaveri sanoi, että mitä isompi massu, niin sitä enemmän nousee. Natuna kaikki.

Vierailija
6/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostin 75kg kun ihan ensimmäistä kertaa salille uskaltauduin. noin 2 kk sain maagisen 100kg rikki, 3 vuotta meni että sain 140kg mut siihen toppas eikä enää noussut kilollakaan vaikka miten yritin reenata ja bulkata enkä aina edes saanut tuota 140kg kun joskus kokeilin. Nyt 55-vuotiaana vielä 125kg. Lyhyet kädet tynnyri rinta ja notkea selkä auttaa kyllä tässä lajissa.

Vierailija
7/7 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostin eka kerran 100 kg pp 35 vuotiaana. Sen jälkeen vasta kehtasin sanoa käyväni salilla. Pomo kysyi tällöin oletko vasta aloittanut. Omapaino oli 92 kg. Ennätys on 48 v 115 kg, jonka jälkeen loukkasin käteni salin ulkopuolella. Nykyään menee 100kg 58v 97 kg. Ei ole kevyttä. Sanoisin, että massaa pitää saada - ikä ei ole este. Treenikaveri sanoi, että mitä isompi massu, niin sitä enemmän nousee. Natuna kaikki.

Ei sitä mahalla/läskillä mitään nosteta. Kaloreita ei tarvitse kuin n. 200 kilokaloria ylimääräistä päivässä optimaaliseen lihasmassan kasvuun. Vuodessa nostin penkkisarjat 3x5x100kg -> 3x15x100kg.

Oma paino heittelee 80-90kg välillä, hoikka poika, salia takana 3v, ikä 34. Väitän että riippuu pitkälti geeneistä. Natuna. Salikertoja 1-3 viikossa. Alkoakin kuluu n. litran pullo viinaa viikossa, eli potentiaalisesti olisi voinut enemmänkin tulokset nousta.