Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti : "Jos ostat TEMUsta mitään, olet idiootti"

Vierailija
25.06.2024 |

Yli 50-vuotiaiden suomaalisten suosituin verkkokauppa.

Kommentit (338)

Vierailija
61/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, ettei muissa maissa tilata Temusta? Saksalaiset, espanjalaiset ym. tilaavat kymmeniä ellei satoja kertoja enemmän tavaraa Kiinan kaupoista, mutta jostain syystä vain suomalaisia syyllistetään Kiinasta tilaamisesta.

Suomalaiset voivat vaikuttaa vain omaan ostoskäyttämiseensä, eivät esimerkiksi espanjalaisten ostoksiin.

Siksi. 

Vierailija
62/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinan tuotteet ovat yhtä hyviä ellei parempia kuin länsimaiset. Hinta on halvempi muista syistä, esimerkiksi työntekijöiden palkka ei ole yhtä suuri.

No ei takulla ole. Ne voidaan valmistaa samassa tehtaassa kuin missä länsimaalaisten toimeksiantajien tuotteet valmistetaan, mutta niitä ei valvota millään tasolla. Nuo temun tavarat ovat täynnä myrkkyjä mm. lyijyä joka imeytyy elimistöön niitä käytettäessä. Saatikka mitä se paska tekee sitten kun se heitetään roskiin tai luontoon.Länsimaalaiset vaativat jo lainsäädännön takia tietyt kriteerit tuotteille. Tosin jos jokin on testattu Kiinassa niin en luottaisi sittenkään. Paskaa sieltä tulee ja se on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko jotkut että Kiinassa on omat tehtaat suomalaisille kivijalkaliikkeille?

Etenkin isot maahantuojat selvittävät kyllä alkuperän. Temusta tietää vain sen varmaksi että he hankkivat kaikkein halvimmista ja epämääräisimmistä tehtaista. 

Vierailija
64/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, ettei muissa maissa tilata Temusta? Saksalaiset, espanjalaiset ym. tilaavat kymmeniä ellei satoja kertoja enemmän tavaraa Kiinan kaupoista, mutta jostain syystä vain suomalaisia syyllistetään Kiinasta tilaamisesta.

Etkö yhtään lue muiden maiden medioita? Siellä vasta toimitaankin, Suomessa vasta jälkijunassa. Muualla on tulossa lainsäädäntöäkin mm. kieltämään ultrapikamuotia. 

Asun Espanjassa ja mitään toimenpiteitä ei olla tekemässä Kiinasta ostamista vastaan, asiasta ei edes keskustella. Espanjalaiset tilaavat hurjia määriä Temusta ja muista Kiinan kaupoista.

Vierailija
65/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara on aivan samaa kuin kotimaisesta halpamarketista ostettu. Hinta tosin vain murto-osa. Ymmärrän kyllä että välikättä ärsyttää kun kauppa ei käy noilla katteilla mitä pitävät. Olen tilannut sieltä muutaman tuotteen ja ollut todella tyytyväinen. Pikamuotia en harrasta mutta siellä on paljon muutakin hyödyllistä halvalla. Sinällään kuluttaja ei tee mitään väärää valitsemalla halvimman vaihtoehdon. Ainakin tilaamani tuotteet on merkitty CE- merkinnällä ihan kuin suomesta kivijalkaliikkeestä ostetutkin joten tuoteturvallisuuden pitäisi olla ok.

Vierailija
66/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättäköön itse. Samaa tavaraa myydään vähän kalliimmalla muuallakin. Sen sijaan suu auki kuvassa mollottava Iltalehden kolumnisti näyttää ihan idiootilta. Luulin ensin että kuva on joku avatar, mutta olikin sitten oikea valokuva. Tuonnäköisenä ei pitäis mennä haukkumaan muita idiootiksi. Peili käteen!

Vierailija
67/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräiden ketjujen vaatteetkin oli takavuosina ihan myös pikamuotia?

Vierailija
68/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinan tuotteet ovat yhtä hyviä ellei parempia kuin länsimaiset. Hinta on halvempi muista syistä, esimerkiksi työntekijöiden palkka ei ole yhtä suuri.

No ei takulla ole. Ne voidaan valmistaa samassa tehtaassa kuin missä länsimaalaisten toimeksiantajien tuotteet valmistetaan, mutta niitä ei valvota millään tasolla. Nuo temun tavarat ovat täynnä myrkkyjä mm. lyijyä joka imeytyy elimistöön niitä käytettäessä. Saatikka mitä se paska tekee sitten kun se heitetään roskiin tai luontoon.Länsimaalaiset vaativat jo lainsäädännön takia tietyt kriteerit tuotteille. Tosin jos jokin on testattu Kiinassa niin en luottaisi sittenkään. Paskaa sieltä tulee ja se on fakta.

Höpsis. Kaikki Kiinasta tilaamani on ollut vähintään länsimaisen tuotteen tasolla.

Vierailija
69/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilasi Temusta lapsilleen vaatteita, eikä edes pessyt ennen käyttöä. Oikein riemuidiootti. 

Vierailija
70/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Temusta paljon tosi edullisia tuotteita aina vaatteista, kengistä, laukuista kodintarvikkeisiin. Kaikki ovat olleet hyviä ja olen erittäin tyytyväinen. Kerran vertailin samanlaisia tuotteita suomalaislta kauppiailta ja pöyristyin. Jos olisin ostanut Temu-tuotteiden - 43,60€ - kaltaiset tuotteet Suomesta, olisin joutunut maksamaan niistä yli 150 egeä enemmän!

Vierailija
71/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset autotkin ovat komeampia kuin länsimaalaiset. Katsokaa vaikka Bydiä ja Xpengiä verrattuna Skodaan.

Vierailija
72/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä joku toimittelija paskalehdessä vänisee, mä ostan sieltä mistä haluan. Omat on rahani ja käytän ne mihin haluan. Toimittelija voi mun puolesta ostaa kaiken Stockalta ja silloin mä taas olen sitä mieltä, että tässä se on se idiootti.

Vierailija
73/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavara on aivan samaa kuin kotimaisesta halpamarketista ostettu. Hinta tosin vain murto-osa. Ymmärrän kyllä että välikättä ärsyttää kun kauppa ei käy noilla katteilla mitä pitävät. Olen tilannut sieltä muutaman tuotteen ja ollut todella tyytyväinen. Pikamuotia en harrasta mutta siellä on paljon muutakin hyödyllistä halvalla. Sinällään kuluttaja ei tee mitään väärää valitsemalla halvimman vaihtoehdon. Ainakin tilaamani tuotteet on merkitty CE- merkinnällä ihan kuin suomesta kivijalkaliikkeestä ostetutkin joten tuoteturvallisuuden pitäisi olla ok.

Uskot tosissasi että CE-merkintä on aito?

"Many items were not properly labeled and in several cases the CE safety marking was missing or fake"

https://www.euroconsumers.org/euroconsumers-temu-safety-tests-underpin-…

Vierailija
74/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järķyttävän surullista että ihmiset ostavat tavaraa kuin roskaa.

Fakta on se ettei ketään nykyään kiinnosta oma terveys, muiden terveys ja luonto :(

Puhumattakaan siitä että kun tota so ntaa ostaa niin tuette myös orjatyötä.

Suomalaiset hävetkää, olette pelkkiä narsisteja. Ei teitä kiinnosta kuin yksi asia, minäminäminäminä

Miksi haukut suomalaisia? Etkö itse ole suomalainen? Temu on maailmanlaajuinen ongelma.

Mikä ongelma se on? Vaatteita on kuitenkin pakko olla päällä eikä kaikilla ole varaa kalliisiin merkkivaatteisiin, jotka muuten tehdään myöskin siellä Kiinassa samoilla tehtailla.

Ja miksi Iltalehti haukkuu taas suomalaisia? Nii-in.

Paremmillakaan merkeillä ei ole enää varaa teettää vaatteita Kiinassa, niissäkin lukee nykyään usein Bangladesh.

Vierailija
75/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö firmat osta ihan samasta paikasta, esim nämä Happy flopsit? Myyvät vain sitten kaunopuhein...

Temussa on todella paljon samaa tavaraa kuin mitä suomalaisissa kaupoissakin myydään. Merkki vain on eri mutta siis tavara täysin sama muuten.

Oletko antanut tutkia niiden koostumuksen laboratoriossa? Tuote voi näyttää samalta, mutta sisältää muuta kuin "virallisemmin" maahan tuotu myynnissä oleva.

Vierailija
76/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään "toimittaja" Henelliä katsoessa saa käsityksen, että nyt ollaan taas ideologian huipulla, ilmasto-ilmasto-ilmasto.

Vierailija
77/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä joku toimittelija paskalehdessä vänisee, mä ostan sieltä mistä haluan. Omat on rahani ja käytän ne mihin haluan. Toimittelija voi mun puolesta ostaa kaiken Stockalta ja silloin mä taas olen sitä mieltä, että tässä se on se idiootti.

Lähes kaikki mitä Iltalehti haukkuu on hyviä. Vähän aikaa sitten Iltalehti haukkui tietynlaisia kenkiä ja ostinpa itse juuri sellaiset ja parempaa ei voisi olla! Aivan loistokengät hintaan nähden!

Iltalehti kuulostaakin nykyään joltain kateellisen ihmisen lapselliselta pskapuheelta. Ihan kuin joku kateellinen murkku olisi kirjoittamassa juttuja.

Vierailija
78/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö firmat osta ihan samasta paikasta, esim nämä Happy flopsit? Myyvät vain sitten kaunopuhein...

Temussa on todella paljon samaa tavaraa kuin mitä suomalaisissa kaupoissakin myydään. Merkki vain on eri mutta siis tavara täysin sama muuten.

Ai jaa. Niinhän suomalaisetkin ostivat 20 tai 30 vuotta sitten aitoja Leviksiä ja muita merkkivaatteita muutamalla markalla Tallinnan toreilta. Aivan selvästi ne olivat aitoja ja niillä kehuskeltiin tutuille.

Vierailija
79/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskot tosissasi että CE-merkintä on aito?

"Many items were not properly labeled and in several cases the CE safety marking was missing or fake"

https://www.euroconsumers.org/euroconsumers-temu-safety-tests-underpin-…

Niin katsos miksi ei olisi. Tiedän kyllä miten nuo merkinnät tuotteille hankitaan ja miten huonosti sitä valvotaan. Olen sähköalan töissä todennut ties ja vaikka millaisia kyseisen merkinnän omaavia tuotteita eurooppalaisilta "virallisilta" maahantuojilta olevan mitä sattuu joten otin selvää miten sen saa. En siis muutenkaan luottaisi tuohon merkintään tai sen antamaan takuuseen yksittäisen tuotteen laadusta. Mutta koska se tuntuu olevan joillekin kynnyskysymys niin kirjoitin siitä ja jatkoin tällä selvennyksellä kommenttiini.

Vierailija
80/338 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tilannut paljon Temusta ja Sheinista. Osa on huonolaatuista, osa ollut oikein hyvää.

Ainoa mikä mietityttää, ovat vaaralliset kemikaalit. Lähtevätkö ne pois pesussa? Ostin juuri mm matkalaukkurepun ja koiralle autoon penkkisuojan, sekä muutamia vaatteita. Jos niissä on pahija kemikaaleja, huuhtoutuvatko pois 30 asteen hienopesussa?

Mitä väliä? Sinua ei selvästikään kiinnosta oma luontomme tai vesistöt tai muukaan.