Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti : "Jos ostat TEMUsta mitään, olet idiootti"

Vierailija
25.06.2024 |

Yli 50-vuotiaiden suomaalisten suosituin verkkokauppa.

Kommentit (338)

Vierailija
261/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu juntit vihaa kommunismi vihreitä jne mitä tykkääkään laukoa tiettynä hetkenä, sitten tilataan temusta tuotteita, tiedostetaan että yritystä operoi Kiinan kommunistinen hallinto ja täten rahoittaa sitä (kommunismia). Samalla valittaa Suomessa kalliista hinnoista ja taas  tyyppi ostaa temusta krääsää. Olette te simppeliä sakkia. 

Nyt on persutkin löydetty. Onnea ja menestystä.

Vierailija
262/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on jo parin vuoden ajan ällöttänyt todella paljon kaikki pikamuoti ja muu järjetön shoppaaminen. En ikinä tilaisi Temusta, Sheinistä jne yhtään mitään, mutta en osta pikamuotia muualtakaan. Kaapit on täynnä vaatteita, joita käytän vähän vuorotellen niin ei pääse kyllästymään. Kirpparilta ostan lähes kaiken mitä vaatteita ja tavaraa tarvitsen. Yhden kodinkoneen ostin äskettäin Gigantista, mutta valitsin sen joka oli tehty Euroopassa. Pariin vuoteen en ole ostanut kaupasta kuin alusvaatteita ja sukkia. 

Kukaan ei tarvitse pikamuotia. Pikamuodin ostaminen on erittäin epäeettistä ja epäekologista mistä sitä ikinä ostaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin temusta mm. telineen postikorteille. Olisin ostanut Suomesta ja tukenut Suomalaista yrittäjyyttä, mutta haluamaani pöydälle sopivaa mallia ei ollut saatavilla missään. Kaupat voisivat panostaa tuotevalikoimien monipuolisuuteen.

Sama vaatteissa, vaikken ostakaan niitä temusta. Jos kaupat tarjoaisivat erikoisempia vaatteita niin ihmiset voisivat kiinnostuakin. Mutta ei, suomessa sisään ostetaan vain ns. koko massalle sopivia perusvaatteita. Ja esimerkiksi vaatevalikoima ylipainoisille on suomessa tasoa trikootunika kukkakuvioilla ja legginssit. Ihmiset haluaisivat varmasti jotain erikoisempaa.

Teline postikorteille onkin todella tarpeellinen. Vieläkö postikortteja on olemassa?

Vierailija
264/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs artikkeli Verkkiksellä 39.90, sama artikkeli Temulla 5.90 ja Aliexpressillä 9.90.

Arvatkaa kahdesti mistä ostin.

Luulin joskus että Suomen kaupoissa on laadukkaampia tuotteita kuin Aliexpressillä. Mutta enimmäkseen ne Suomen kauppojen tuotteet on just sitä täysin samaa kiinalaista, mitä Aliexpressistä voi itse tilata. Ainoa ero on hinta. Suomikaupassa siihen on laitettu nolla perään.

Vierailija
265/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden toimittaja ei ole käynyt edes suomen kielen alkeiskurssia!

Vierailija
266/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan Kiinakaupoista vaan semmosia juttuja joita en löydä muualta. Mieluusti en tilaisi niistä ikinä mitään, koska aina on riski, että tuote on ihan paskaa laatua tms. mutta toisinaan ei ole vaihtoehtoa.

Vierailija
267/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaista on ostaa pikamuotia, ihan sama ostaako sitä kuraa Suomesta tai suoraan Kiinasta. Mutta yhtä idioottimaista on ostaa kiinatuotteita, esim kännykkäkoteloita tai näytönsuojakalvoja kivijalkamyymälästä Suomesta kun ne samat saa suoraan Kiinasta tilattuna pilkkahintaan. Ja ihan yhtä hyviä monen vuoden kokemuksella ovat. Vain tyhmä maksaa liikaa.

Tytär osti uuden puhelimen ja panssarilasi (1 kpl)  siihen maksoi 29,90 euroa ja kännykkäkotelo 39,90 euroa. TEMUssa neljän lasin pakkaus olisi ollut alle 3 euroa. Tilasin tyttärelle nätin suojakotelon alle 4 eurolla, kun se kaupasta ostettu kotelo oli aika ruma. Ei oikein kuulemma ollut valikoimassa mieluisaa väriä ja joutui ottamaan tylsän mustan kotelon.

Vierailija
268/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu juntit vihaa kommunismi vihreitä jne mitä tykkääkään laukoa tiettynä hetkenä, sitten tilataan temusta tuotteita, tiedostetaan että yritystä operoi Kiinan kommunistinen hallinto ja täten rahoittaa sitä (kommunismia). Samalla valittaa Suomessa kalliista hinnoista ja taas  tyyppi ostaa temusta krääsää. Olette te simppeliä sakkia. 

Nyt on persutkin löydetty. Onnea ja menestystä.

Vasari tilaa niitä temusta :(

Vierailija
269/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Tai sitten ostat "kotimaista" kuten polaria jossa näyttää lukevan pohjassa "made in china" ja toinen kotimainen eli suuntohan on kiinalaisten omistamakin.***

Suunto potkii nyt suomalaiset suunnittelijat pois ja homma siirtyy kokonaan Kiinaan.

Vierailija
270/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pitäisi taas hakea Temum paketti matkahuollon noutopisteestä. Halpaa ja hyvää tavaraa.

Minulle tulee tänään Budbeen lokeroon temupaketissa pojalle uusi selkäreppu ja lisänä kumisuojus ulkoiseen kovalevyyn. Noudan paketin lähi-Lidlistä. Eipä tarvitse lähteä selkäreppuostoksille mihinkään kauppakeskukseen.

Vierailija
271/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö firmat osta ihan samasta paikasta, esim nämä Happy flopsit? Myyvät vain sitten kaunopuhein...

Temussa on todella paljon samaa tavaraa kuin mitä suomalaisissa kaupoissakin myydään. Merkki vain on eri mutta siis tavara täysin sama muuten.

Oletko antanut tutkia niiden koostumuksen laboratoriossa? Tuote voi näyttää samalta, mutta sisältää muuta kuin "virallisemmin" maahan tuotu myynnissä oleva.

Ainakin mulle on ihan sama, mitä muovia ostamassani pöytärikkasetissä on käytetty. Harjan ja rikkalapion setti maksoi 0,57 euroa salamatarjouksena. Tuolla harjaan leivänmuruja. Voi kauheaa, jos siinä nyt sitten onkin jotain myrkkymuovia! Sun mielestä pitäisi tutkituttaa labrassa. Veikkaan, että tuo tuote olisi Tokmannin laarissa ehkä 2 tai 3 euroa vähintään.

Vierailija
272/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset, hävetkää mieluummin hallitusta, jonka toimien seurauksena suomalaisilla ei ole enää varaa ostaa muualta kuin kiinasta. 

Ja pitäkää huolta tyttäristänne, ovat vapaata riistaa näemmä. 

Tuo hallitus on jo vaihtunut vuosi sitten.

Minulla kyllä rahat vähenivät/tulevat vähenemään vasta tämän nykyisen katastrofihallituksen aikana. Edellisen aikana sain velvoitetyön. Tämä hallitus poisti ikäsidonnaisuudet ansioturvasta. Ja tämä hallitus tosiaankin leikkauskiimassaan tekee järjettömiä päätöksiä polkiessaan työntekijöiden oikeuksia, Syksyllä on luvassa ennätyksellinen määrä työtaisteluita ja lakkoja muuallakin kuin hillasoilla.

Minulla on nuori aikuinen tytär. Halveksin hallitusta, joka puolustelee Rydmanin kaltaista nuorten tyttöjen vokottelijaa.

Vierailija
273/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö firmat osta ihan samasta paikasta, esim nämä Happy flopsit? Myyvät vain sitten kaunopuhein...

Temussa on todella paljon samaa tavaraa kuin mitä suomalaisissa kaupoissakin myydään. Merkki vain on eri mutta siis tavara täysin sama muuten.

Oletko antanut tutkia niiden koostumuksen laboratoriossa? Tuote voi näyttää samalta, mutta sisältää muuta kuin "virallisemmin" maahan tuotu myynnissä oleva.

Ainakin mulle on ihan sama, mitä muovia ostamassani pöytärikkasetissä on käytetty. Harjan ja rikkalapion setti maksoi 0,57 euroa salamatarjouksena. Tuolla harjaan leivänmuruja. Voi kauheaa, jos siinä nyt sitten onkin jotain myrkkymuovia! Sun mielestä pitäisi tutkituttaa labrassa. Veikkaan, että tuo tuote ol

Kuka ostaa pöytärikkalapion. Joku kiinalainen pikkulapsi on voinut kuolla tehdessään sulle jotain rikkakehveliä jolla pyyhit muruset jotka voivat olla sen lapsen viikon ruoka. Häpeä.

Vierailija
274/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiinatavarat boikottiin.

Näilläkin ostoksilla kun tuetaan Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainaan, muista se kun tilaat.

Vierailija
275/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kiinatavarat boikottiin.

Näilläkin ostoksilla kun tuetaan Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainaan, muista se kun tilaat.

Mieluumminko tuet Yhdysvaltain hyökkäyssotaa joka puolelle maailmaa?

Vierailija
276/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä mitä tavaraa aikuisten ihmisten tarvitsee jatkuvasti ostella. Kertokaa nyt joku mitä te tuolta Temusta tilaatte. Itse en keksi kotimaan kaupoistakaan mitään ostettavaa.

Olen jo toisessa ketjussa kertonut, että työttömänä olen joutunut leikkaamaan kulutustani, mutta silti tuen nuoria aikuisia lapsiani, joilla on myös rahallisesti tiukkaa. Olen ostanut Temusta useammat kengät nuorimmaiselleni, joka pitkänä nuorukaisena käyttää koon 50 kenkiä. Minulla ei useinkaan ole autoa käytettävissäni, joten kiertely suomalaisissa kauppakeskuksissa alennusten perässä olisi hankalaa, eikä marketeissa ole koskaan alennuksessa koon 50 kenkiä. Ennen tilasin kenkiä Zalandosta, mutta nyt Temusta ihan hinnan vuoksi. Paketit noudan lähikaupan pakettiautomaatista. Olen ostanut myös muille perheenjäsenille kumisaappaita, joita tarvitaan kaupungin puutarhapalstalla. Joululahjat olen ostanut Temusta, kun olen saanut ihan pikkurahalla käyttötavaraa. Yksi lapsista toivoi "lumilukkoja" kenkiinsä eli siis retkeilysäärystimiä ja ei minulla olisi ollut mahdollisuutta kierrellä retkeilyliikkeissä, joissa hintakin olisi ollut moninkertainen. USB-ladattava led-pyöränvalo oli myös yksi toive. Oli halpa, tosi kirkas ja säästää paristokulut. En usko, että laite aiheuttaa mitään tulipalovaaraa. Heräteostona ostin muun tilauksen yhteydessä leipomista harrastavalle tyttärelle teräksisen kakkulapion 0,67 euron salamatarjouksesta. Mukava kääriä sekin lahjapakettiin ja saada lisää "avattavaa" muuten niukkaan jouluun. En usko, että tuon kakkulapion satunnainen käyttö mitään myrkkyjä kerryttää. Kierrätyskeskuksessa moinen olisi ollut useamman euron käytettynä. Olen myös ostanut lapsilleni monenlaisia tietokonepiuhoja yms. sovittimia sekä kännykkäkoteloita. Kaikki paljon halvemmalla ja pienemmällä vaivalla kuin lähtemällä kodinkoneliikkeisiin bussimatkan päähän. Itselleni otin 12 kpl paketin "ihmesieniä" (1,35 euroa), joista annoin muutaman jo kotoa muuttaneillekin lapsilleni. Liimasin kesähelteillä 0,78 euroa maksavan ulkolämpömittarin makuuhuoneen ikkunan taakse. Siitä on kiva katsoa lämpötilaa silloin, kun keittiön ikkunan vanhaan mittariin paistaa suoraan aurinko. Samalla ostin 1,61 euroa maksavan digimittarin, jolla tarkistan välillä pakastimen tai jääkaapin lämpötilaa ja ihan huonelämpötilaa. Minulla ei ole ollut sisälämpömittaria ennestään. Ainakin siis tällaisia artikkeleita olen tilannut. Temu-asiakas minusta tuli juuri viime jouluna, kun piti jostain keksiä edullisia joululahjoja.

Vierailija
277/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat naamat, jotka puhuvat ihmisoikeuksista ja ilmastonmuutoksesta sitten silmät kiiluen ostavat Kiinan valtion tukemaa jätettä. Eihän se tosiaan haittaa kun kauheilla kemikaaleilla (osa täysin kielletty EU:ssa) valmistettuja kestämättömiä paskoja pitää saada - parastahan sekin, että lapsityövoimalla saatu kuluja painettua alas. Perus kitinähän tulee, "että kaikkiahan tehdään Kiinassa" - monesti onkin, mutta länsimaalaiset toimijat joutuvat ostaessaan varmistamaan, että tuotteita ei tee orjat ja ne eivät ole vaarallsia.

Eikös "Saaten taika" firma, jonka tuotteiden piti olla 100% luonnontuotteita ja pääosin suomalaisia, juuri jäänyt kiinni noista EU:ssa kielletyistä kemikaaleista?

Vierailija
278/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän krääsällä tavaraa jota pidetään kaapissa käyttämättä tai koriste-esineitä. Semmoista mitä kukaan ei oikeasti tarvitse kuten muumimukit. En osta näitä sen enempää Suomesta kuin ulkomailtakaan, ostan vaan sellaista mitä oikeasti tarvistsen ja käytän ja jossa hinta ja laatu on kohdillaan. Olen ostanut kalliilla paskaa Suomessa ja halvalla hyvää ulkomailta ja mieluummin valitsen jälkimmäisen.

Vierailija
279/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt muutamia hankintoja TEMU:sta ja homma on toiminut kiitettävästi.

Tuotteisiin olen hyvin tyytyväinen, mutta mitään tekstiilejä en ole tilannut, enkä myöskään aio tilata tuolta.

Vierailija
280/338 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mulle on ihan sama, mitä muovia ostamassani pöytärikkasetissä on käytetty. Harjan ja rikkalapion setti maksoi 0,57 euroa salamatarjouksena. Tuolla harjaan leivänmuruja. Voi kauheaa, jos siinä nyt sitten onkin jotain myrkkymuovia! Sun mielestä pitäisi tutkituttaa labrassa. Veikkaan, että tuo tuote ol

Kuka ostaa pöytärikkalapion. Joku kiinalainen pikkulapsi on voinut kuolla tehdessään sulle jotain rikkakehveliä jolla pyyhit muruset jotka voivat olla sen lapsen viikon ruoka. Häpeä.

OK, häpeän. Olenkin jo häpeämisen kokemusasiantuntija. Sen verran olen jo työttömänä saanut paskaa niskaan, että tämä menee jo rutiinilla.