Muuttaisitteko saaristoon asumaan?
Kuten somettaja Anniina Jalkanen perheineen? En jaksa linkittää mitääb, tubesta löytyy video. Täytyy kyllä sanoa, että onko järkeä??
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just muutettiin! Ollaan kolmikymppinen pariskunta. Tähän saareen on kylläkin siltoja, eli ei tarvitse kulkea losseilla mantereelle. Työt tehdään etänä kotoa.
Näyttö ja kuntotarkastus olivat talvella, eli ihan vaaleanpunaiset lasit silmillä ei taloa ostettu. Talvet ovat aika karuja myös esim. Turussa, eli ei se kaupungissa eläminen pelasta talviuupumukselta. Nyt on sentään kiva talo neukkuasunnon sijaan.
Millä tavalla karuja? Olen asunut Turussa ja siellä oli leudoimmat talvet mitä missään muualla Suomessa.
Tarkoitan, että on märkää, tuulista, liukasta ja pimeää. Johtuu nimenomaan leutoudesta, ja Turku on tässä samaa sarjaa saaristokuntien kanssa.
Itse kun olen lounaissaaristossa ja opiskeluaikana Turus
Saako tykätä kaupunkielämästä? Itse olen kolmannen polven kalliolainen Helsingistä.
Vanhenevana sinkkuna korpeen en minnekään ikinä, vaikka olisi millaiset maisemat.
En. Siel on kylmää ja pimeetä enimmäkseen.
Ihanaa elämää jos kerran viikossa joutuu heräämään ennen kuutta.
Nuorena jaksaa vielä elää askeettisesti. Vanhempana kaipaa sit mukavuuksia. Luulisi olevan työlästä eläinten ja pienten lasten kans.
Miksei, jos ei ihan pohjoisnavalle kuitenkaan. Jos on siedettävän kylmää, siitä huolimatta että tuulee.
Maisemat olisi ainakin hyvät.
Talossa vetää kuin hollitallissa ja lattiakin vino. Pakkasiakaan ei ole edes vielä ollut.
Asun saaristossa,merellä, ison osan vuodesta,suosittelen muillekin..
"Saako tykätä kaupunkielämästä?" Ei, ei saa, ihan selkeästi tuo kommentoija teilasi kaiken muun paitsi saaristolaiselämän, niinkö? Minusta hän vain kertoi mistä itse pitää ja totesi vielä että yleensä ihmistä miellyttää se oma lapsuusmaisema - kuten ilmeisesti sinuakin. Ihme kommentti sinulta, kolmannen polven kalliolainen.
Vierailija kirjoitti:
"Saako tykätä kaupunkielämästä?" Ei, ei saa, ihan selkeästi tuo kommentoija teilasi kaiken muun paitsi saaristolaiselämän, niinkö? Minusta hän vain kertoi mistä itse pitää ja totesi vielä että yleensä ihmistä miellyttää se oma lapsuusmaisema - kuten ilmeisesti sinuakin. Ihme kommentti sinulta, kolmannen polven kalliolainen.
Miksi sinä teilaat toisen kommentoijan? Eipä Jalkasia ole miellyttänyt omat lapsuusmaisemat.😂
Eri
Miksi tuo hullu vainoaa jalkasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on pakkomielteinen hullu
Vierailija kirjoitti:
Vainoaa? Uhkaileeko ja hiippailee heidän pihapiirissä? Hae apua itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Älä suosittele! Täällä on nyt sopivan rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suosittele! Täällä on nyt sopivan rauhallista.
Nii määki!
Vierailija kirjoitti:
Nuorena jaksaa vielä elää askeettisesti. Vanhempana kaipaa sit mukavuuksia. Luulisi olevan työlästä eläinten ja pienten lasten kans.
Meillä appivanhemmat käytännössä muuttivat mökille jäätyään eläkkeelle. Asuvat siellä ympäri vuoden ilman juoksevaa vettä, lämmittävät puilla, käyvät huussissa ja peseytyvät pihasaunassa. Ajavat kaupunkiasunnolle kerran kuussa pesemään pyykit, muuten viihtyvät maalla. Eli voi mennä toisinkin päin.
Itse kun olen lounaissaaristossa ja opiskeluaikana Turussakin asunut, ja itse rakastan juuri niitä leutoja, märkiä talvia. Se karuus ja harmaus on minusta mielettömän kaunista ja rauhoittava. Sen sijaan lunta ja jäätä inhoan, eli mulle mitä leudompi, sen parempi, ja sateet ja pimeä ei haittaa. Näin koen varmaan, koska olen niissä oloissa kasvanut ja ihmiset usein tykkää lapsuudenmaisemistaan.