Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitteko saaristoon asumaan?

Vierailija
25.06.2024 |

Kuten somettaja Anniina Jalkanen perheineen?  En jaksa linkittää mitääb, tubesta löytyy video.     Täytyy kyllä sanoa, että onko järkeä??

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaika saaristossa? EI, kiitos.

Vierailija
122/208 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nuo käy joka päivä saunassa? Ei alle murrosikäisiä tarvii päivittäin pestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaa siellä tuskin on. Mutta jos tilaan sinne kaljaa, milloin se on kustavissa?

Vierailija
124/208 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa, muuttaisin Espoon Suvisaaristoon. Köyhänä pitää tyytyä Helsingin Lauttasaaristoon ;)

Vierailija
125/208 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin muuttaa, yksin. Ei pelota talviaika millään muotoa, keksin tekemistä ja viihdyn yksin. Se on sitten eriasia, että viihtyisinkö siellä vuosikausia. Voisin kuvitella, että jos kauppa-asioiden hoito on ylitsepääsemätöntä, niin sitten takas pois. 

Vierailija
126/208 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään hinnasta.

Vierailija
127/208 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mainittu somettaja ei ole minulle ollenkaan tuttu, kuten eivät ole muutkaan somettajat. En seuraa.

Saaristoon muutosta olen haaveillut melkein aina. En loppuelämäkseni vaan esimerkiksi vuodeksi olemaan yksin, rauhoittumaan, tuntemaan luonnon ja meren voiman, tutustumaan itseeni, lukemaan kirjoja ja pois kaikesta tästä hälystä, melusta, valosta ja turhasta, mitä täällä mantereella ihmisten keskellä on.

Luultavasti vuosi riittäisi ainakin alkuun. En edes kuvittele voivani elää vanhuutta saaristossa.

Eritoten syksy ja talvi saaristossa kiehtoo. Karu ulkosaaristo, kylmä, tuulinen, myrskyävä meri, elämän perusasioiden äärellä oleminen. Pimeys, siis oikea aito pimeys, jota ei valosaaste riko.

Kuten joku täällä mainitsi, eläinlääkäripalveluiden pitäisi olla saavutettavissa heti, ja siinä syy, miksi en edes yritä löytää saaristosta majapaikkaa. Kun koiria ei enää ole, saaristoelämä on minulle oikeasti tavoiteltava vaihtoehto joksikin aikaa.

On hirvittävän hieno juttu, että suurin osa ihmisistä ei halua samaa kuin minä.

Vierailija
128/208 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei oikeasti enää kiinnosta.🤣

Vierailija
129/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M52 poistatti taas ketjun😂😂😂

Harmittaako kun et pääse sivukaupalla haukkumaan? Tämäkin lähtee jos et osaa käyttäytyä. Pysy totuudessa ja ole asiallinen.

No nyt on tomera täti haukkumassa.😂

Vierailija
130/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Istuisin saaristossa rantasaunalla katsomassa merta. Mitä sinä tekisit?

Vierailija
131/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Istuisin saaristossa rantasaunalla katsomassa merta. Mitä sinä tekisit?

Hakeutuisin terapiaan jos alksisin tuijotella merta päivät pitkät.

Vierailija
132/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. On todella rankkaa talviaikaan. 

Olen viettänyt kesät Turun saaristossa vauvaikäisestä lähtien ja on ihana keväästä syksyyn, mutta talvisin riittää pieni piipahdus. 

Onhan saaristo upea talven karuudessaan, mutta itselleni riittää tuolloin viikonloppu tms. arjen pyörittämiseen en siellä talviaikaan itse lähtisi. Välimatkat ovat pitkät, aina ei pääse veneellä liikkeelle (sääolosuhteet), yllättävän pitkä kelirikkoaika jne. 

Turun saaristo on ankea.

Vierailija
133/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just muutettiin! Ollaan kolmikymppinen pariskunta. Tähän saareen on kylläkin siltoja, eli ei tarvitse kulkea losseilla mantereelle. Työt tehdään etänä kotoa.

Näyttö ja kuntotarkastus olivat talvella, eli ihan vaaleanpunaiset lasit silmillä ei taloa ostettu. Talvet ovat aika karuja myös esim. Turussa, eli ei se kaupungissa eläminen pelasta talviuupumukselta. Nyt on sentään kiva talo neukkuasunnon sijaan.

Millä tavalla karuja? Olen asunut Turussa ja siellä oli leudoimmat talvet mitä missään muualla Suomessa.

Vierailija
134/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks nuo käy joka päivä saunassa? Ei alle murrosikäisiä tarvii päivittäin pestä.

Siis sinun mielestäsi joka päivä ei tarvitse peseytyä??

Vierailija
135/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että voisin muuttaa kun lapset lähtevät kotoa. Mutta sairastuin eikä minusta olekaan enää niihin olosuhteisiin ja pitkien sairaalamatkojen taakse. Tutun saaristossa vietin kaikki lapsuuden kesät.

Vierailija
136/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen kunta (Parainen? Kemiönsaari? Mikä?) on varmaan kauhuissaan, kun suomenkielinen perhe muuttaa saareen. Koulupaikka pitää tarjota niin, että koulumatka on alle 2,5 tuntia yhteensä odotteluineen. Äiti kotiopettaa nyt, mutta entä tulevaisuudessa? Joutuuko kunta tuomaan opettajan saareen vai lapsille asuntolapaikka vai hydrokopteri vai helikopteri vai taksivene vai miten? 

Kyseinen kunta on Parainen ja ottavat kyllä ilolla lapsiperheitä, koska se edesauttaa myös heille palveluiden pysymistä. Suomenkielinen lapsi oppii ruotsin ihan hyvin, jos käy päiväkodista tai ainakin koulusta sillä kielellä, ihan kuin ulkomaille muuttavien perheiden lapset oppivat paikallista kieltä, jos vaan käyttävät sitä. Avainsana tietysti on se käyttäminen, en tiedä pyrkivätkö kotiutumaan tuonne ja oppimaan käyttämään ruotsia vai ei, jonkun perus snackausruotsin nyt oppii nopeasti ja jatkuvas

Miksi pitäisi oppia ruotsin kieli? Etkö arvosta suomen kieltä, kun noin innokkaasti olet tuputtamassa rumaa ruotsia jopa pienille lapsille?

Vierailija
137/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. On todella rankkaa talviaikaan. 

Olen viettänyt kesät Turun saaristossa vauvaikäisestä lähtien ja on ihana keväästä syksyyn, mutta talvisin riittää pieni piipahdus. 

Onhan saaristo upea talven karuudessaan, mutta itselleni riittää tuolloin viikonloppu tms. arjen pyörittämiseen en siellä talviaikaan itse lähtisi. Välimatkat ovat pitkät, aina ei pääse veneellä liikkeelle (sääolosuhteet), yllättävän pitkä kelirikkoaika jne. 

Turun saaristo on ankea.

Niin on. Ei avomerta missään, pelkkää saarta toisensa jälkeen.

Vierailija
138/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi tuonne. Tuntuu ahdistavalta paikalta. Ei mitään yksityisyyttä, tuolla olet vankilassa ja kulutat elämäsi.

Vierailija
139/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun mielestäsi joka päivä ei tarvitse peseytyä??

Lapsia ei tarvitse hinkata päivittäin, eikä aikuisiakaan. Kysy ihotautilääkäreiltä.

Vierailija
140/208 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saareen. Rakastan karua kauneutta,en tuulia, tuiskua pelkää,merikin on kaunis monissa vivahteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme