Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitteko saaristoon asumaan?

Vierailija
25.06.2024 |

Kuten somettaja Anniina Jalkanen perheineen?  En jaksa linkittää mitääb, tubesta löytyy video.     Täytyy kyllä sanoa, että onko järkeä??

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Juhan vanhemmat on aina vaikuttaneet maalaisjärjellä varustetuilta tolkun ihmisiltä.

Mitähän he ajattelee tästä miniänsä ideasta?

Vierailija
62/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. On todella rankkaa talviaikaan. 

Olen viettänyt kesät Turun saaristossa vauvaikäisestä lähtien ja on ihana keväästä syksyyn, mutta talvisin riittää pieni piipahdus. 

Onhan saaristo upea talven karuudessaan, mutta itselleni riittää tuolloin viikonloppu tms. arjen pyörittämiseen en siellä talviaikaan itse lähtisi. Välimatkat ovat pitkät, aina ei pääse veneellä liikkeelle (sääolosuhteet), yllättävän pitkä kelirikkoaika jne. 

Kiehtovaa! Saapahan olla rauhassa. Eikä mitään juoppoja nistejä ym lähinaapureina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt kesät Turun saaristossa vauvaikäisestä lähtien ja on ihana keväästä syksyyn, mutta talvisin riittää pieni piipahdus. 

Onhan saaristo upea talven karuudessaan, mutta itselleni riittää tuolloin viikonloppu tms. arjen pyörittämiseen en siellä talviaikaan itse lähtisi. Välimatkat ovat pitkät, aina ei pääse veneellä liikkeelle (sääolosuhteet), yllättävän pitkä kelirikkoaika jne. 

Kiehtovaa! Saapahan olla rauhassa. Eikä mitään juoppoja nistejä ym lähinaapureina.

No eihän siellä nykyisessäkään paikassa ole. Mummola vain.

Vierailija
64/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paikka on siis pieni, muutaman asukkaan saari isossa kunnassa. Yhteysalus kulkee, mutta sen kulku ei ole aina taattu. Lähimmät palvelut löytyy suuremmasta saaresta, joka on lauttamatkan päässä mantereesta, jossa alueen kaupunki on n. 20km lauttarannasta. Eli saareen päästäkseen on lauttamatkan suurempaan saareen (näitä lauttoja kulkee usein) sekä automatka, jonka päätteeksi harvemmin liikkuvalla yhteysaluksella kulku. 

Meri vaikuttaa saaren ilmastoon ja talvet voivat olla vähälumisia, joka tarkoittaa pimeyttä. Lisäksi meren ympäröimänä on tuulista ja pukeutua saa lämpimämmin, kuin maissa. 

Alue on voimakkaasti ruotsinkielinen ja piirit on pienet. 

Nuo matkat saattavat kuulostaa siltä, että saareen on yhteys. Todellisuudessa matkoihin menee paljon aikaa. Kelirikon, aluksen vian, lakon vuoksi pienempi kotisaareen menevä lauttayhteys voi olla pois käytöstä. Omaa, merikelpoista venettä voi käyttää osan vuodesta. Seutu on kaunista mutta haastavaa läpivuoden asumiseen. Eteen voi tulla tilanne, ettet pääse kotisaareen tai sieltä pois hetkeen. 

Lapsille ei ole kavereita saaressa, he elävät siellä eristyksessä ikäisistään. Lähimmässä isossa saaressa on ainakin ruotsinkielinen koulu, muutama kauppa, alko, apteekki. Talviaikaan en tiedä onko tällä hetkellä toimivia ravintoloita. Kesällä on paljon turisteja, ravintolat auki. Kaupungista löytyy suomenkielinen koulu ja enemmän palveluita. 

Vierailija
65/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Pitäisi vain löytää sieltä mies.

Vierailija
66/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä niitä on, jos et oo kronkeli. 

Vierailija
67/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti tullut aika paljon palautetta koska nyt Anniina sitten paasaa ja paasaa storyissä siitä suunnitelmastaan.

Seuraajia on hävinnyt tämän päivänä aikana 1100.

Vierailija
68/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin.

Japani, Indonesia, Iso-Britannia ja Uusi-Seelanti ovat saaristoja

Vierailija
69/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristossa näkee auringon laskut ja nousut, kaupungissa en niitä näe. 

Vierailija
70/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Vierailija
71/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä välillä haaveilen siitä, että muuttaisin saareen tai Lappiin kauas kaikesta ja muista, mutta ei se lopulta ole realistista. Mun haaveissa ei varmaankaan ole edes arkea, vaan jotain utopiaa. Tälleen ihmisenä, joka haluaa asua lähellä perhettään ja ystäviään ja on myös perheellistymässä, niin en näe todellisena vaihtoehtona muuttaa saareen. En halua myöskään ajokorttia ja autoa. Lopulta mulla tulisi varmaan tylsää ja arjesta liian raskasta. Saaristossa on ihana käydä kesällä. Itsekin asun meren äärellä Helsingissä ja kyllähän täälläkin pääsee käymään saarissa. 

Vierailija
72/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristotontit ovat huomenna merenpohjaa.

Vierailija
73/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin.

Japani, Indonesia, Iso-Britannia ja Uusi-Seelanti ovat saaristoja

Minä voisin muuttaa Helsingin Lauttasaareen, Lehtisaareen, Kuusisaareen tai Espoon Suvisaaristoon. Katajanokkakin on saari, sitä ei moni tule ajatelleeksi. Ykkösvalintani olisi kuitenkin Suomenlinna.

Vierailija
74/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaristossa näkee auringon laskut ja nousut, kaupungissa en niitä näe. 

Hyvin näkee, jos ei asu alimmassa kerroksessa suoraan naapuritalon roskista vastapäätä.

Vierailija
75/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siellä on Ruåttalaisia peräkammarinpoikia. Pelottaa.

Vierailija
76/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, en hommanut edes mökkiä saaresta. Mutta muuttaisin jos sinne olisi silta.

Vierailija
77/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic: vinkkejä tällaisen etsimiseen, mistä kannattaisi etsiä?

Vierailija
78/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan paikalliseen ravitsemusliikkeeseen reippaalla mielellä tutustumaan 😄, kuka poikamies nyt kieltäytyy innokkaiden naisten kanssa juttelemisesta. Tai juttelet ihan missä vaan arkitilanteessa sopivaksi katsomallesi ihmiselle jostain ihan tavallisesta. Esim säästä. Maalla kun ei ole niin kiire, niin pikku jutustelua on helppo harjoittaa joka tilanteessa ja se on jopa suotavaa. 

Vierailija
79/208 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan paikalliseen ravitsemusliikkeeseen reippaalla mielellä tutustumaan 😄, kuka poikamies nyt kieltäytyy innokkaiden naisten kanssa juttelemisesta. Tai juttelet ihan missä vaan arkitilanteessa sopivaksi katsomallesi ihmiselle jostain ihan tavallisesta. Esim säästä. Maalla kun ei ole niin kiire, niin pikku jutustelua on helppo harjoittaa joka tilanteessa ja se on jopa suotavaa. 

Tuntuu että kaikki tapaamani ovat kyllä aina naimisissa tai 100 v leskiä. Täytyy jatkaa ilmeisesti tutkailua.

Vierailija
80/208 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuu pois sieltä kiven alta.   Itse olen viidennen polven stadilainen, enkä muuta täältä kantakaupungista edes pakottamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän