Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Eks se nyt perkele oo jo muuttanu, ketä kiinnostaa!
Joka vvvvvtun laatikon pakkaaminen pitää raportoida!
Olen miettinyt samaa jotain salaavat...
Vierailija kirjoitti:
Pian saamme tietää, mikä muuttofirma sponsoroi muuton.😁
t. se happamien marjojen kettu
Mua huvittaa miten se nyt on ruvennut koko ajan korostamaan, miten KAVERI tulee hoitamaan eläimiä, KAVERIT auttavat muutossa jne. Takuuvarmasti ne on ihan vaan appikset kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herran jumala jos lyö vaikka kirveellä jalkaansa, kuinka pääsee lääkäriin lähtemään vaikka talvella? Tai lapselta puhkeaa umpisuoli yöllä?
Helikopteri, jos ei muuta. Oikeasti ihan vaan se arjen pyöritys on paljon suurempi ongelma kuin mahdolliset yksittäiset hätätapaukset.
No eikä :D Kyllähän normaalielämän saa sujumaan jos niin haluaa. Kyllä mä nuo hätätilanteet näen aika suurena riskinä kun on monta lasta ja paljon eläimiä. Paljon mahdollisuuksia että jotain sattuu ja apu ei ole samalla tavalla saatavilla kuin maissa. Toki jokainen ottaa ne riskit jotka valitsee.
Jahas, appivanhemmillakin omia unelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, appivanhemmillakin omia unelmia.
Joops, eipä ois arvannunna.
Siis hevoset jää tuonne kenen lie hoiviin? Vai jääkö kenenkään.
mä en kyllä henk koht pystys kuvitellakaan että jättäisin hevoset pihaan että joku vaan niitä joskus pari kertaa päivässä kävis katsomassa!
Ei se nyt riitä että anoppi ja appi katsoo välillä et kaikki ok. Toivottavasti sinne on palkattu joku asiantunteva ihminen hoitamaan eläimet.
Viimeisimmästä päivityksestä on pääteltävissä, että ko pariskunta ei ikinä edes omistanut tuota Mäntyharjun tilaa, vaan se on appivanhempien.
Ei järjen häivää tuossa touhussa.
YouTube videoiden katselukerrat näyttäneet nousseen edellisen muuttovlogin aikaisiin lukemiin. Katsojat kyllästyneet ja nyt piti tehdä jotain, millä saa taas ihmiset kiinnostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmästä päivityksestä on pääteltävissä, että ko pariskunta ei ikinä edes omistanut tuota Mäntyharjun tilaa, vaan se on appivanhempien.
Mitä siinä oli, en hengaa iigeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä oli, en hengaa iigeessä.
Lörpöttelyä siitä miten appivanhemmillakin on suunnitelmia asumisen suhteen ja samaan hengenvetoon sitten jaarittelua siitä että ei vielä tiedetä miten tilalle käy. Ei edes sano ettei tiedä myyvätkö he itse oman osansa tilasta vaan että myydäänkö se. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa miten se nyt on ruvennut koko ajan korostamaan, miten KAVERI tulee hoitamaan eläimiä, KAVERIT auttavat muutossa jne. Takuuvarmasti ne on ihan vaan appikset kuitenkin.
Instan perusteella on kaveri ja miehensä muuttoreissulla mukana. Nämä olivat myös siinä videolla kun kävivät saaristossa taloa katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instan perusteella on kaveri ja miehensä muuttoreissulla mukana. Nämä olivat myös siinä videolla kun kävivät saaristossa taloa katsomassa.
Eli ainne jäi elikot appiksille.
Seurasin heitä enemmän silloin, kun muuttivat tilalle. Ajattelin silloin, että kyseessä on todella syrjäinen paikka Itä-Somessa ja asuvat suuriin piirtein keskellä ei mitään. Lisäksi sai sen mielikuvan, että elävät aika vaatimattomasti vanhan ajan tyyliin, kun kertoivat peseytyvänsä kantovedellä ja hengailivat videoilla jotkut entisaikaiset vaatteet päällä.
Tuli itselle myöhemmin akka yllätyksenä, kun ymmärsin heidän asuvan Mäntyharjulla ja ilmeisen lähellä palveluita ja (appi)vanhempien naapurissa. Vieläpä ilmeisesti samaiset appivanhemmat kuskaavat lapsia paljon kerhoihin.
En arvostele heidän muuttoa, jokainen tekee mitä parhaaksi näkee. Mutta tuli ehkä se fiilis, että heillä on vähän naiivi käsitys ulkosaaristossa elämisestä. Ja se fiilis, että "kun ovat Mäntyharjulla pärjänneet, niin pärjäävät ulkosaaristossakin." Jollakin uudemmalla videolla Anniina toi esiin siihen tyyliin ettei halua sitten jumittaa vain saaressa. Siis jos ulkosaaristoon muutaa, niin elämä on nimenomaan siellä jumitamista. Ei siellä lapset voi mitään säännöllisesti harrastaa, kun kesälläkin yhteyksiä on vain muutama päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi saari idea tuli?
Harlineilta. Heillä on keltainen hirsitalo saaressa.
Eks se nyt perkele oo jo muuttanu, ketä kiinnostaa!