Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
341/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa, että se Mäntyharjun tila jää. On ollut kiva seurata, miten pusikoituneesta tilasta on tullut eläväinen ja mitä kaikkea ovat sinne ideoineet. Mielellään olisin seurannut myös vintin remonttia. 

Samaa tulossa uudessa paikassa, remonttia ja tuunausta! Jee!

Jotenkin olen katsojana kiintynyt juuri tuohon Mäntyharjun tilaan. En välttämättä jaksa uutta edes seurata. Olisin toivonut, että olisivat oikeasti näyttäneet, miten maalle voi kotiutua ja miten isommatkin lapset siellä pärjäävät. Nyt tulee levoton, paremman perässä säntäilemisen fiilis. Minne seuraavaksi?

Kaikista parasta on ettei tartte seurata jos ei kiinnosta. Minua kiinnostaa kaikki uusi, tuo sisältöä elämään kun ei jurnuta samassa paikassa koko elämää vaan näkee ja kokee!

Vierailija
342/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on ihmiset ennen pärjänneet kun nyt 100 vuotta myöhemmin saarella asuvat on niin kovin eristyksissä, vaikka on kaikki herkut, pelit ja vehkeet saatavilla kulkemiseen, on ystäviä ja perhettä paljon.

- Mitä ystäviä heillä siellä on? Kaksi kertaa käyneet

- Mitä perhettä heillä siellä on?

- Miten ne herkut liittyy eristykseen?

- Miten ne pelit auttaa kulkemiseen?

Ja siellä ei asu kuin kaksi muuta ihmistä, vaikka kuinka sata vuotta sitten on voinut joku muukin olla.

Niin sillä yhdellä sadoista saarista ei asu. Siihen juuri littyy nuo pelit ja vehkeet joilla pääsee kulkemaan. Onhan sitä päästy ennenkin kulkemaan nykyään vielä helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua tuossa kaikkein eniten tökkii tuo lasten eristäminen ikätovereistaan.

Se lienee lasten vanhempien asia. Älä sinä siitä kanna huolta!

Keskity sinä vain omiin asioihisi, äläkä muita komentele!

Ei kuulu sulle mitä Jalkaset tekee

Öööööö......heidän elintasonsa riippuu siitä, että meitä kiinnostaa.  Ota pääsi pepustasi tai mene muualle märisemään.

Jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, ole hiljaa.

Sinä se osaat aina kommentoida niin kauniisti.  Miksi ihmeessä roikut täällä pilaamassa päiväsi?

Vierailija
344/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt nelisen vuotta asunut saaressa, yhteyslautta kulkee tänne 7-8/päivässä. Talommekin on aikalailla samanikäinen ja kokoinen kuin Jalkasilla. Samassa saaristossa olemme. 

Voisin kertoa kaikenlaista, mitä tässä on tullut vastaan, mutta ketju on täynnä ihme riitelyä ja jankuttamista joidenkin oman ajan viihdykkeeksi, niin antaa olla. Har de bra och lycka till.

Vierailija
345/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anniina on monesti videoillaan sanonut että talvet on eläinten ja tilan kanssa rankkaa ja masentavaa aikaa kun kaikki asiat vaikeutuu. Puhui myös siitä että kun heille tuli taloon vesi ja hankkivat esim kunnollisen pyykkikoneen että se kantovesi aika kyllä opetti paljon mutta että ei näin monen lapsen kanssa enää haluaisi elää niin alkeellista elämää kun pyykkiä on jatkuvasti varsinkin vauvan/taaperon kanssa.

Tulee mieleen yksi sukulainen joka lasten kanssa muutti jatkuvasti ympäriinsä, milloin minkäkin uuden unelman perässä. Lapset ei saaneet oikein mistään pysyviä kavereita ja kun teininä taas muuttivat uuteen paikkaan, ajautuivat huonoon seuraan kun pakko oli saada muiden hyväksyntä ettei tule uutena koulussa kiusatuksi. Se on oikeasti lapsille enemmän tai vähemmän vaikeaa, vaikka kovasti uskotellaan että lapset sopeutuu nopeasti mutta totuus on että mitä isommat lapset joutuu muuttamaan, sitä hankalampi on löytää nuorena se oma pai

Harvoilla lapsilla kaverit säilyy aina aikuisuuteen saakka. 

Vierailija
346/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina on monesti videoillaan sanonut että talvet on eläinten ja tilan kanssa rankkaa ja masentavaa aikaa kun kaikki asiat vaikeutuu. Puhui myös siitä että kun heille tuli taloon vesi ja hankkivat esim kunnollisen pyykkikoneen että se kantovesi aika kyllä opetti paljon mutta että ei näin monen lapsen kanssa enää haluaisi elää niin alkeellista elämää kun pyykkiä on jatkuvasti varsinkin vauvan/taaperon kanssa.

Tulee mieleen yksi sukulainen joka lasten kanssa muutti jatkuvasti ympäriinsä, milloin minkäkin uuden unelman perässä. Lapset ei saaneet oikein mistään pysyviä kavereita ja kun teininä taas muuttivat uuteen paikkaan, ajautuivat huonoon seuraan kun pakko oli saada muiden hyväksyntä ettei tule uutena koulussa kiusatuksi. Se on oikeasti lapsille enemmän tai vähemmän vaikeaa, vaikka kovasti uskotellaan että lapset sopeutuu nopeasti mutta totuus on että mitä isommat lapset joutuu muuttama

Harvoilla lapsilla kaverit säilyy aina aikuisuuteen saakka. 

Ja lapsethan ovat kotikoulussa joten sekin kiusaamisargumentti meni siinä.

Vierailija
347/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa, että se Mäntyharjun tila jää. On ollut kiva seurata, miten pusikoituneesta tilasta on tullut eläväinen ja mitä kaikkea ovat sinne ideoineet. Mielellään olisin seurannut myös vintin remonttia. 

Jotenkin olen katsojana kiintynyt juuri tuohon Mäntyharjun tilaan. En välttämättä jaksa uutta edes seurata. Olisin toivonut, että olisivat oikeasti näyttäneet, miten maalle voi kotiutua ja miten isommatkin lapset siellä pärjäävät. Nyt tulee levoton, paremman perässä säntäilemisen fiilis. Minne seuraavaksi?

Kaikista parasta on ettei tartte seurata jos ei kiinnosta. Minua kiinnostaa kaikki uusi, tuo sisältöä elämään kun ei jurnuta samassa paikassa koko elä

Nuorena voi näkeä ja kokea, ei muuttaa jatkuvasti lasten kanssa.  Lasten itsenäistyttyä voikin lyödä täysin läskiksi.

Vierailija
348/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muutto on näemmä suunniteltu niin, että he pakkaa itsensä ja tavaransa ja siirtyy toteuttamaan Anniinan unelmaa.

Lapset, hevoset, lehmät, possu jne jää sinne isovanhemmille.

Jotka hoitaa sitten Mäntyharjun tilan myymisen, muuttosiivouksen jne.

Tai lunastavat sen itselleen jotta poeka saa rahaa.

Äläkä viitsi valehdella. 

Vierailija
349/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eristyksissä.

Ja sinä siis meinaat vakavissasi, että tämä lähihoitaja opettaa heitä kotona koko peruskoulun ajan?

Vierailija
350/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt nelisen vuotta asunut saaressa, yhteyslautta kulkee tänne 7-8/päivässä. Talommekin on aikalailla samanikäinen ja kokoinen kuin Jalkasilla. Samassa saaristossa olemme. 

Voisin kertoa kaikenlaista, mitä tässä on tullut vastaan, mutta ketju on täynnä ihme riitelyä ja jankuttamista joidenkin oman ajan viihdykkeeksi, niin antaa olla. Har de bra och lycka till.

Miksi kirjoitat ruotsiksi, kun et osaa ruotsia? Kuulostat ihan palstahäiriköltä (joka täällä parhaillaan riehuu), joka aina alkaa suoltaa vieraita kieliä (joita ei osaa) ja poistuu dramaattisesti, kun ei pärjää keskustelussa.

Vierailija
351/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi. Olisin mielelläni lukenut kokemuksistasi.

Vierailija
352/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi. Olisin mielelläni lukenut kokemuksistasi.

No ainahan voit höpöttää niitä peilin edessä itsellesi.

Vierailija
353/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla minkälaista on ollut mutta ymmärtäähän sen ettei kiinnosta kertoa kun tänne on pesiytynyt tyhmiä kyselevä jankkaaja joka pilaa jokaisen asiallisen aloituksen aiheesta. 

Vierailija
354/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla minkälaista on ollut mutta ymmärtäähän sen ettei kiinnosta kertoa kun tänne on pesiytynyt tyhmiä kyselevä jankkaaja joka pilaa jokaisen asiallisen aloituksen aiheesta. 

No mutta kuten sanottu, voit siirtyä jankuttamaan noita ns. kokemuksiasi ihan itsellesi, turhaan sinä täällä niitä keksit ja sitten itsellesi kommentoit. Eikö sinun pitänyt poistua?

Vierailija
355/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saaren vakkariasukkaista kumpikaan ei ala vokotella Juhaa tai Anniinaa.

Vierailija
356/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parasta on ettei tartte seurata jos ei kiinnosta. Minua kiinnostaa kaikki uusi, tuo sisältöä

Nuorena voi näkeä ja kokea, ei muuttaa jatkuvasti lasten kanssa.  Lasten itsenäistyttyä voikin lyödä täysin läskiksi.

Sinun mielestäsi ehkä, mutta sinun mielipide ei ole laki.

Vierailija
357/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat ruotsiksi, kun et osaa ruotsia? Kuulostat ihan palstahäiriköltä (joka täällä parhaillaan riehuu), joka aina alkaa suoltaa vieraita kieliä (joita ei osaa) ja poistuu dramaattisesti, kun ei pärjää keskustelussa.

Måjn. Olen kyllä ihan ruotsinkielinen. Täällä asuessa on hyvä osata ruotsia.

Vierailija
358/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Måjn. Olen kyllä ihan ruotsinkielinen. Täällä asuessa on hyvä osata ruotsia.

Et osaa silti ihan perusverbiä edes taivuttaa? Huvittavaa, kun tää sama kuvio toistuu sun kanssa joka ketjussa. Joku merkillinen tarve esittää asuvansa jossain ja merkillinen tarve luritella kielillä, joita ei osaa. Skandit sentään sulta nyt löytyy!

Vierailija
359/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muuttaa ulkomaille...Muutetaan/asutaan/ työskennellään eri maissa, hyvinkin erilaisissa olosuhteissa. 

Hehän muuttavat vain toiselle puolelle maata; mikä siinä nyt on niin ihmeellistä?

Vierailija
360/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eristyksissä.

Ja sinä siis meinaat vakavissasi, että tämä lähihoitaja opettaa heitä kotona koko peruskoulun ajan?

En minä mitään meinaa, Anniina tekee mitä haluaa opetuksen suhteen ei kuulu sinulle.

Ketju on lukittu.