Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Juha palvelee Anniinaa ja ottaa aina välissä niitä tekotaiteellisia kuvia Anniinasta.
Tulee kyllä tunne että alkaa todellisuudentaju hämärtyä heiltä siellä kuplassa.
Onko Anniina ns kotitalousihminen, että tekee ruuat mm omista juureksista yms. Ja tekee ruuat alusta loppuun itse, vai ostaako valmisruokia kaupasta.
Onko iso kattila porisemassa hellalla keittoa josta syödään monta päivää kera jälkiruoaksi räiskäleitä mansikkahillolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko Anniina ns kotitalousihminen, että tekee ruuat mm omista juureksista yms. Ja tekee ruuat alusta loppuun itse, vai ostaako valmisruokia kaupasta.
Onko iso kattila porisemassa hellalla keittoa josta syödään monta päivää kera jälkiruoaksi räiskäleitä mansikkahillolla.
Ei osaa kokata eikä kasvata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, luulisi että siellä Mäntyharjulla olisi/ olisivat kasvattanut/ - neet perunat porkkanat, sipulit, salaatit itse, kun kotona on/ oli kaiket päivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, luulisi että siellä Mäntyharjulla olisi/ olisivat kasvattanut/ - neet perunat porkkanat, sipulit, salaatit itse, kun kotona on/ oli kaiket päivät
Anoppi laittoi kyllä hänelle kasvimaan ja perunamaan ja mansikoita. Ja taisi se anoppi myös korjata sadonkin. Anniina sitten kyllä söi mansikat anopinkin pihasta.
Tää on tämmönen enempi lepattaja tää Anniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis tosiaan saanut edullisesti ruokaa eläimille, etenkin possuille, itse kasvattamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis tosiaan saanut edullisesti ruokaa eläimille, etenkin possuille, itse kasvattamalla.
No kyllähän kasviksia, marjoja ja hedelmiä itsellekin kannattaisi kasvattaa.
Kun kerran smoothieita tykkäävät juoda ja kasvisruokaa laittaa niin esimerkiki lehtikaalia ja kesäkurpitsaa voisi kasvattaa.
omppupuut, marjapensaat jne tuottaa myös hyvin satoa ha on terveellistä
Vierailija kirjoitti:
Jotain ihmeellistä kasviruokasotkua syövät. Sääliksi käy lapsia.
Monel koulun pihassakin on viljelylaatikoita, jotta lapset oppii mistä ruoka tulee, biologiasta jne.
Kotikoulussa olisi loistava tilaisuus tehdä lapIlle esimerkiksi omat kasvimaat.
Ja ihmettelen muuten sitäkin, että eikö hän opeta lapsille käsitöitä ollenkaan! Siis edes ihan perusasioita. Virkkaamista jne.
Ja onko nuo lapset uimakoulussa edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten suut pannaan, kun kelirikkona ei pääse saarelta mihinkään?
Ei hän haluakaan sieltä mihinkään...
Näiden naapurit haettiin helikopterilla Nauvoon asioille, viikkojen eristyksissä olon jälkeen. Ja kyseessä vanhukset. Jalkasilla iso perhe.
Mistä tällainen tieto on peräisin?
Varmaan Nauvosta päin
Huoh, siitähän oli jo aikoja sitten se lehtijuttu kuvineen ja haastatteluineen. Netistä löytyy myös, itse en ehdi nyt kaivella.
Minusta on mahdotonta pitää laadukasta kotikoulua töiden, instan, tilanhoidon, alkeellisten kotitöiden, vauvan/ pienen lapsen ja eläinten hoidon lisäksi!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mahdotonta pitää laadukasta kotikoulua töiden, instan, tilanhoidon, alkeellisten kotitöiden, vauvan/ pienen lapsen ja eläinten hoidon lisäksi!
No lähinnä se ongelma on se että ei mene oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ollenkaan, eikä kunnioita ajatusta siitä, että ne lapset eivät ole hänen jatkeensa.
Lapset lukee ja maalaa, koska Anniina tykkää lukea ja maalata.
Näin se kotikoulu jää todella yksipuoliseksi plus ne lasten vahvuudet jotka olisi lukemisen ja maalaamisen ulkopuolella jää kokonaan löytämättä.
Plus sitten jää oppimatta esimerkiksi tosiaan ihan käsityöt, kielet, urheilu jne. Koko aikana he on käyneet esimerkiksi luontopolulla tasan kerran ja sekin Mikkelin keskustassa.
Ja onko nuo lapset edes opetettu uimaan? Tai luistelemaan? Pesäpallo? Muut joukkuepelit?
Uiminen olisi kyllä hyödyllinen taito kun asuu veden ympäröimänä
Viis kaikesta muusta, mutta muuttojäbät oli komeita!! Älkää seuratko epäolennaisia naisia vaan katsokaa noita selkiä ja kaapin kantoa ja käsivarsia ja ja ja :D Muuttomiehet!
Vierailija kirjoitti:
Uiminen olisi kyllä hyödyllinen taito kun asuu veden ympäröimänä
Olis ehdottoman tärkeä! Itse saaressa asuneena opin uimaan alle kouluikäisenä ja 8 vuotiaana olin jo tosi hyvä uimari. Pakko olla, meri on arvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa kuulen ihmisestä. Videon perusteella mies näyttää vähän Marco Bjurströmiltä, ratsastajalta. Nainen promoaa miehenkin elämää ja fotogeeninen mies pääsee videolle.
Hahhah, se ratsastaja on kylläkin Marko Björs :) eikä kyllä Juha ole lähelläkään Marko Björsin näköä :D
Saaressa ei tarvitse osata uida! Riittää, että osaa kellua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa kuulen ihmisestä. Videon perusteella mies näyttää vähän Marco Bjurströmiltä, ratsastajalta. Nainen promoaa miehenkin elämää ja fotogeeninen mies pääsee videolle.
Hahhah, se ratsastaja on kylläkin Marko Björs :) eikä kyllä Juha ole lähelläkään Marko Björsin näköä :D
Juha on vanhentunut kovasti. Harmaantunut ja kasvot pöhöttää.
Marko Björs on kaunis. Ei edes komea vaan kaunis.
Heillä näytti olevan suuri kattila siinä uunin kulmalla; siihen vaan iso nakkikeitto tarjolle koko sakille! Perunaa nakkia juureksia!
Luottaako Juha enemmän/ liikaa Anniinaan kuin Anniina itseensä. " kyllä Anniina tietää mitä haluaa". Anniinan päähänpistoko oli muuttaa saaaareeen!