Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko pariskunta taitaa itsekin olla yllättynyt heidän muuttoaan koskevien kommenttien määrästä ja ennenkaikkea siitä KATEUSPIIKISTÄ.Taitaa suurin osa kommentoijista tuntea vain pelkkää kateutta.
Minä olen koko ikäni jo täällä saaristossa asunut, en tiedä miksi kadehtisin. Kommentoin, koska viime aikainen "ah, rakastan saariston lapsia ja myrskyluodon maijaa, haluan muuttaa saaristoon" trendi tekee sen, että.tänne muutellaan nimenomaan hyvin tuusunpunaiset lasit silmillä ja sitten yllätytään, kun elo onkin aika erilaista kun on ajateltu.
Mitä sitten? En ole kyllä tuosta trendistä kuullutkaan, mutta jos joku jolla on varaa ja mahdollisuus muuttaa vaikka hevontuuttiin tekee sen ja toteaa ettei ollutkaan heitä varten, niin mitä sitten??? Antakaa toisten elää ja olla. Kuulostaa joko idiootilta tai kateelliselta olla kommentoimassa koko ajan toisten tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko pariskunta taitaa itsekin olla yllättynyt heidän muuttoaan koskevien kommenttien määrästä ja ennenkaikkea siitä KATEUSPIIKISTÄ.Taitaa suurin osa kommentoijista tuntea vain pelkkää kateutta.
En tunnista yhtään kateellista kommenttia täällä.
Mutta Anniina tai sen kaverit taitaa käydä ketjuissa heiluttelemassa kateuskorttia. Joten usko jo Anniina, kukaan ei ole sulle kateellinen noin hullusta päätöksestä.
Mitä hullua on saareen muuttamisessa? Tuhannet tekee jo niin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä tuota Jalkasten touhua. Anniina kyselee storyssa hevostraileria. Jos on muuttamassa tuollaisen sirkuksen, eläimet, lapset, koneet, koko huushollin tiettömän taipaleen taakse, niin luulisi että muutto olisi hieman paremmin suunniteltu. Tuntuu että vähän yllärinä tulee niille itselleenkin. Juhan väsää vielä jotain laiduntakin vaikka parin viikon päästä pitäisi olla muutettu. Vai jättääkö ne nuo elukat isovanhemmille hoidettavaksi alkuun?
No ne hevoset jää ihan selkeästi taas anoppilan vastuulle, koska muutto itsestään alkaa ensi viikolla.
Varmaan lapsetkin tuupataan myös heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Anniina tai sen kaverit taitaa käydä ketjuissa heiluttelemassa kateuskorttia. Joten usko jo Anniina, kukaan ei ole sulle kateellinen noin hullusta päätöksestä.Mitä hullua on saareen muuttamisessa? Tuhannet tekee jo niin.
Ketkä???
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuolta saarelta lähtee perheriidan sattuessa? Tuollahan tulee mökkihöperöksikin, ei mitään huvituksia.
Kaikki ei kaipaa huvituksia ja jatkuvaa karnevaalia.
Anniina käy jatkuvasti kahviloissa, ravintoloissa, kauneushoitoloissa ja kirppareilla ja hotellilomilla jne... Plus on kaksi talvikautta valittanut kärsivänsä kaamosmasennuksesta ja talvikauden pimeydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Anniina tai sen kaverit taitaa käydä ketjuissa heiluttelemassa kateuskorttia. Joten usko jo Anniina, kukaan ei ole sulle kateellinen noin hullusta päätöksestä.Mitä hullua on saareen muuttamisessa? Tuhannet tekee jo niin.
Ketkä???
Lähde?
Ei onneksi tuhannet.
Joku muuttaa Thaimaahan, joku tykkää asua matkailuautossa 12 kk /vuodessa, joku asuu "mummonmökissä"- kuka mitenkin. Ihmiset ovat erilaisia/ -tykkäävät erilaisista asioista. Hyvä niin!
Vierailija kirjoitti:
Joku muuttaa Thaimaahan, joku tykkää asua matkailuautossa 12 kk /vuodessa, joku asuu "mummonmökissä"- kuka mitenkin. Ihmiset ovat erilaisia/ -tykkäävät erilaisista asioista. Hyvä niin!
Heillä on kolme lasta. Joista eivät kanna vastuuta.
Tuo muutto on näemmä suunniteltu niin, että he pakkaa itsensä ja tavaransa ja siirtyy toteuttamaan Anniinan unelmaa.
Lapset, hevoset, lehmät, possu jne jää sinne isovanhemmille.
Jotka hoitaa sitten Mäntyharjun tilan myymisen, muuttosiivouksen jne.
Tai lunastavat sen itselleen jotta poeka saa rahaa.
Minä olen vähän erakkoluonne ja luulen, että viihtyisin tuollaisessa saaressa ympärivuotisesti. Se, mistä en pitäisi, olisi Itämeren huono tila ja sinilevä. (Itse vieläpä veneillen ja eläimiä pitäen tuota tilaa huonontaisin.) Ja luultavasti en pitäisi kesäisin turisteista. Hieman myös pelkäisin Itämeren poliittista tilannetta.
Mutta veisinkö koko perheeni toteuttamaan erakkounelmaani? Tuskin. Etenkin, jos samalla erottaisin lapset heille tärkeistä isovanhemmista, joiden kanssa ovat olleet päivittäin tekemisissä.
Pelkästään jo yksi hevonen juo monta kymmentä litraa vettä päivässä ja nykyään eläinsuojelulaissa on myös määrätty, että hevosilla pitää olla jatkuvasti sulaa vettä saatavilla, mitenkähän lie siis meinaavat tämänkin toteuttaa... Jos kaivostakin kannetaan vettä hevosille ja muille eläimille niin eihän siinä kerkeä enää mitään muuta tekemäänkään
Kyllä minua tuossa kaikkein eniten tökkii tuo lasten eristäminen ikätovereistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän erakkoluonne ja luulen, että viihtyisin tuollaisessa saaressa ympärivuotisesti. Se, mistä en pitäisi, olisi Itämeren huono tila ja sinilevä. (Itse vieläpä veneillen ja eläimiä pitäen tuota tilaa huonontaisin.) Ja luultavasti en pitäisi kesäisin turisteista. Hieman myös pelkäisin Itämeren poliittista tilannetta.
Mutta veisinkö koko perheeni toteuttamaan erakkounelmaani? Tuskin. Etenkin, jos samalla erottaisin lapset heille tärkeistä isovanhemmista, joiden kanssa ovat olleet päivittäin tekemisissä.
Nykyään asutaan ympäri maailmaa.Ei ne isovanhemmat tällöinkään asustele samassa pihapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua tuossa kaikkein eniten tökkii tuo lasten eristäminen ikätovereistaan.
Tämä. Ja se että äiti pitää kotikoulua vaikka itselläänkin on matala koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Se lienee lasten vanhempien asia. Älä sinä siitä kanna huolta!
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri Apussa -22 olleen jutun moderneista myrskyluotolaisista. Oli haastateltu ihmisiä, jotka asuvat Turun saaristossa ympärivuotisesti. Ja juuri tuollaisella pienemmällä saarella, jolla asukkaita 18. Haastatelluissa oli 2 lapsiperhettä. Eli ei ole mitenkään mahdotonta, että tuollakin saarella, jolle ovat muuttanassa, olisi muitakin lapsia.
(Avun jutun perheiden lapset kyllä kävivät oikeaa koulua, vaikkakin koulumatka oli haastava.)
Haastavinta haastattelun mukaan oli tuoda saarelle karjan rehut. Kyseessä oli iso navetta.
Luin myös tämän jutun, ihan kiinnostavaa. Mutta täytyy sen verran kommentoida, että vaikka tämän jutun Salavaisten saareen ei ole kiinteää maantieyhteyttä niin se on kuitenkin aika lähellä mm. Velkuan Teersaloa, joka on autotien päässä. Eli vaikka saareen ei olekaan kiinteää maantieyhtettä, niin merimatka yhteysaluksella on aika lyhyt. Ja tuolla veneily on aika suojaista, kun on saaria ympärillä. Mutta Jalkaset taas muuttavat ulkosaaristoon, joka on jo huomattavasti hankalampien yhteyksien päässä ja merenkäyntikin on kovempaa, kun ei ole niin suojaista. Ja jos tällä Salavaisten saarella on 18 ihmistä niin sanoisin, että se on jo aika paljon. Jos Jalkasten saarella on ympärivuotisia asukkaita, niin voisin veikata, että niitä on ihan maksimissaan muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä???
Lähde?
Saaristossa elävät... käy katsomassa, siinä on sulle lähde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lienee lasten vanhempien asia. Älä sinä siitä kanna huolta!
Keskity sinä vain omiin asioihisi, äläkä muita komentele!
Ei kuulu sulle mitä Jalkaset tekee
Ei oikein sovi yhteen kukkaisajattelu ja Lidlin halpisvaatteet, jotka teetetty orjatyövoimalla. Rahan takia sitä myy vaikka mummonsa.
Kaikki ei kaipaa huvituksia ja jatkuvaa karnevaalia.