Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
2461/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä ja täälläkin pyöri susi pari talvea sitten. Ja meidän omalla takapihallamme oli ilves viime talvena.

En olisi uskonut vielä 10 vuotta sitten.

Sama, ja karhun jälkiä myös.  Sipoon metsistä varmaan tulivat.  

Vierailija
2462/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekäköhän Anniinan mielestä voi ja kookosöljy on terveellistä rasvaa?    Mistähän hän  tällaista sai päähänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttaisivat kaivoveden laadun ja onko talossa radonsuojaus?  Kallioperä tuottaa radonia.       

Vierailija
2464/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

13 metriä sekunnissa🤣 se ei ole vielä tuuli eikä mikään, yli 20 metriä pohjoisesta jo tuntuu

Vierailija
2465/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkule, kun en löydä tuon saaren nimeä, mihin muuttavat.

Vierailija
2466/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvsor

Vierailija
2467/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

13 metriä sekunnissa🤣 se ei ole vielä tuuli eikä mikään, yli 20 metriä pohjoisesta jo tuntuu

Ei edes merenrannalla tunnu?🤣

Vierailija
2468/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääköhän toinen saarelle lasten ja koirien/kissojen kanssa ja toinen lähtee hakemaan eläimiä Mäntyharjulta. Varmaan eläinten kuljettaminen vaatii useamman matkan ja jos lautta ei kulje nii välttämättä ei pääse samana päivänä takaisin. 

Mielestäni ihan kiinnostavaa seurata heidän elämää saarella. Seurasin alkuun heitä kun muuttivat maalle kaupungista. Videot on myös hyvin kuvattuja ja editoituja.

Vierailija
2469/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä ja täälläkin pyöri susi pari talvea sitten. Ja meidän omalla takapihallamme oli ilves viime talvena.

Eihän tuossa mitään ihmeellistä, kun kaupungista löytyy helposti ravintoa kaikenlaisille elämille. Mitä enemmän rakennetaan tai kaadetaan metsiä, sitä enemmän tulee eläimiä tonteille. 

Vierailija
2470/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on citykaneja, hanheja, rottia ... Hyvin on ruokaa petoeläimille. 

Vierailija
2471/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään ihmeellistä, kun kaupungista löytyy helposti ravintoa kaikenlaisille elämille. Mitä enemmän rakennetaan tai kaadetaan metsiä, sitä enemmän tulee eläimiä tonteille. 

Ne tulee tänne Sipoon metsistä.

Vierailija
2472/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin supikoirasta tai ketusta rabiesta. Raivotautinen eläin voi käydä lapsen kimppuun. Susi voi oikeasti viedä eläimen, jopa pienen lapsen. Näin Espoossa suden alkuillasta. Jokotteli menemään. Äitini näki hautausmaalla. Ja meri huolettaa. Itse olin neljävuotias, kun vuoden ikäinen sisarukseni kaatui järvenpohjaan. Jäi makaamaan. Kun tajusin, ettei nouse, nostin yskivän sisarukseni ylös. Äiti laittoi mökissä ruokaa!!! Itse en ikinä antaisi neljä vuotiaalle tollasta vastuuta. Ja tietysti punkitkin. Vaaroja on ja huolia, mutta kun on extra! tarkka, on turvallista👍

Vierailija
2473/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääköhän toinen saarelle lasten ja koirien/kissojen kanssa ja toinen lähtee hakemaan eläimiä Mäntyharjulta. Varmaan eläinten kuljettaminen vaatii useamman matkan ja jos lautta ei kulje nii välttämättä ei pääse samana päivänä takaisin. 

Mielestäni ihan kiinnostavaa seurata heidän elämää saarella. Seurasin alkuun heitä kun muuttivat maalle kaupungista. Videot on myös hyvin kuvattuja ja editoituja.

Seurasin myös pitkään, mutta muuttui tylsäksi, kun samat teemat ja rutiinit toistui. Tietysti elämä on sellaista eläinten kanssa. Turhan usein tuli sisustusasiaa tai tyyliin "muutetaan huoneen järjestys." Nyt tulee mielenkiintoista sisältöä, kun joutuvat remppaamaan jotain muinaisjäännettä. 

Vierailija
2474/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on Anniinan pakkomielle, että koko perheen pitää olla yhdessä 24/7.

Tää on kyllä nyt suuressa ristiriidassa sen kanssa, miten täällä on väitetty lasten suunnilleen asuvan mummolassa

LAPSEN. Ei lasten. Sulla on heikkoa tuo lukutaito. Ja se mummola oli siinä samassa narussa, tontin kulmalla.

No eipä tästä pitkää aikaa ole, kun luin, että tottakai anoppi haki lapseT luokseen, että saivat pakata.

Vierailija
2475/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurasin myös pitkään, mutta muuttui tylsäksi, kun samat teemat ja rutiinit toistui. Tietysti elämä on sellaista eläinten kanssa. Turhan usein tuli sisustusasiaa tai tyyliin "muutetaan huoneen järjestys." Nyt tulee mielenkiintoista sisältöä, kun joutuvat remppaamaan jotain muinaisjäännettä. 

No musta ne sisustusjutut oli parhaita. Niitä syvällisiä Olen kehittnyt niin paljon -horinoita en jaksa kuunnella yhtään.

Alkoi mennä vähän turhan hörhöksi kotisynnytyksineen ja kotikouluineen. Siihen asti oli suht normaali sentään.

Vierailija
2476/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyllä todella ilkeitä ihmisiä :D

Vierailija
2477/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin supikoirasta tai ketusta rabiesta. Raivotautinen eläin voi käydä lapsen kimppuun. Susi voi oikeasti viedä eläimen, jopa pienen lapsen. Näin Espoossa suden alkuillasta. Jokotteli menemään. Äitini näki hautausmaalla. Ja meri huolettaa. Itse olin neljävuotias, kun vuoden ikäinen sisarukseni kaatui järvenpohjaan. Jäi makaamaan. Kun tajusin, ettei nouse, nostin yskivän sisarukseni ylös. Äiti laittoi mökissä ruokaa!!! Itse en ikinä antaisi neljä vuotiaalle tollasta vastuuta. Ja tietysti punkitkin. Vaaroja on ja huolia, mutta kun on extra! tarkka, on turvallista👍

Muutimme Helsinkiin ja koirani saivat saman tien ketulta kapin. En usko että ne on yhtä kapisia muualla.

Hirveä tauti!

Vierailija
2478/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pienemmillä kannattaisi olla pelastusliivit aina tuolla ulkona. Varsinkin nuo kalliot oikeasti hirvittää.

Vierailija
2479/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekevät helposti uusia ystäviä. Sehän on hienoa jos kesäpaikan asukkaiden lapsista tai lapsenlapsista löytyisi uusia ystäviä. Voi niitä mantereellakin nähdä, jos eivät talvisin tule edes käymään. Itse tapasin parhaan ystäväni aikoinaan Puuhamaassa. Vanhemamt vaihtoivat numeroita, jonka kautta tapaamisia järjestettiin aina välillä. Myöhemmin muutettiin samalle paikkakunnalle asumaan. Varmaan ihan toiveesta ei näyttänyt mitään muista lapsista jos ei ole lupaa tai eivät halua julkisesti videolle.

Vierailija
2480/9211 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tekevät helposti uusia ystäviä. Sehän on hienoa jos kesäpaikan asukkaiden lapsista tai lapsenlapsista löytyisi uusia ystäviä. Voi niitä mantereellakin nähdä, jos eivät talvisin tule edes käymään. Itse tapasin parhaan ystäväni aikoinaan Puuhamaassa. Vanhemamt vaihtoivat numeroita, jonka kautta tapaamisia järjestettiin aina välillä. Myöhemmin muutettiin samalle paikkakunnalle asumaan. Varmaan ihan toiveesta ei näyttänyt mitään muista lapsista jos ei ole lupaa tai eivät halua julkisesti videolle.

Ei ystäviä tehdä.

Ketju on lukittu.