Mitä teette jos ootte mökki vieraina ja ruokaa tarjotaan vain 2 krt päivä?
Eli vähän kuppainen aamupala ja sillä pitäisi pärjätä tuonne iltaviiteen, jolloin on tarjolla lähinnä makkaraa. Tultiin tänne aattona ja oli mukana omaakin ruokaa, mutta ne syötiin silloin jo. Kauppaakaan ei ole ajomatkan päässä tässä, mihin voisi ajella.
Kommentit (58)
Nyt on jo tiistai. Lähtekää himaan sieltä lokkeilemasta.
Kyllä sieltä Porvoostakin pääsee pois.
Mulla on aina suklaata/keksejä kassissa, jos olen jossain yötä.
Paitsi, etten vierailla mökeillä ikinä yöpyisi.
Oma sänky paras sänky. Toiseksi paras löytyy hotellista.
Nyrkkisääntö vierailijoille: kolmantena päivänä alkaa sekä vieras että kala haista. Joten ap, luiki kotiisi. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vien ruokaa aina niin, että sitä on vähintään omalle perheelle joka aterialle. Yleensä isäntäväelläkin on ruokaa ja yhdistellään ruokia aterioille. Kun ruoka-aika alkaa lähestyä sanon "voisin alkaa tehdä ruokaa, jos sopii? Laitetaanko vaikka noita kanoja ja perunoita ja salaattia?". Yleensä isäntäväki sitten siinä vaiheessa sanoo, että meillä on noita makkaroita, laita ne lisäksi. Hyvin sujuu.
Minusta kyllä emännän pitäisi saada olla emäntä eli hän päättää, milloin ja mitä syödään. Toki asioista voi keskustella, mutta ehkä itse pahoittaisin mieleni, jos joku muualkaisi kantaa meidän mökillä ruokaa pöytään. Toki jos joku ehdottaa, että laitetaanko pöytään myös tämä salaatti ja kana, mitkä tuotiin, niin eihän siinä mitään.
Voi kauheeta :(
Minä tein vieraille hyvän ruuan, kun heidän piti vain käydä kylässä. No päättivät omassa päässään jäädä sitten kahdeksi yöksi. En tietenkään ollut varannut ruokaa heille kuin yhdeksi päiväksi. Matkaa kauppaan on 50 kilometriä. Puolisoni ajelutti vieraat 2. päivänä sinne ruokakauppaan. Eivät ostaneet sieltä mitään. Ihan turisteina vaan ihastelivat syrjäseudun maisemia ja viheltelivät. Muka eivät ymmärtäneet minkä takia sinne kauppaan heidät kuskattiin.
2. päivänä tarjosin sitten ainoastaan grillimakkaraa ja perunasalaattia.
3. päivänä pyörittelin vain silmiäni, ja mielessäni ajatus, että mitäs nuo täällä vielä tekee.
Korkkaisin halkopinossa olevan kossun ja vetäisin itkupotku raivarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vien ruokaa aina niin, että sitä on vähintään omalle perheelle joka aterialle. Yleensä isäntäväelläkin on ruokaa ja yhdistellään ruokia aterioille. Kun ruoka-aika alkaa lähestyä sanon "voisin alkaa tehdä ruokaa, jos sopii? Laitetaanko vaikka noita kanoja ja perunoita ja salaattia?". Yleensä isäntäväki sitten siinä vaiheessa sanoo, että meillä on noita makkaroita, laita ne lisäksi. Hyvin sujuu.
Minusta kyllä emännän pitäisi saada olla emäntä eli hän päättää, milloin ja mitä syödään. Toki asioista voi keskustella, mutta ehkä itse pahoittaisin mieleni, jos joku muualkaisi kantaa meidän mökillä ruokaa pöytään. Toki jos joku ehdottaa, että laitetaanko pöytään myös tämä salaatti ja kana, mitkä tuotiin, niin eihän siinä mitään.
Mä en voisi teinieni kanssa vierailla "syödään 2x päivässä" - mökillä. Syödään 5x päivässä ja teinien annokset on myös valtavat. Epäkohteliasta tai ei niin kyllä grillaisin meille vaikka itsetuotus makkaraa lounaaksi, jos lounas ei kuulu isäntäväen ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntö vierailijoille: kolmantena päivänä alkaa sekä vieras että kala haista. Joten ap, luiki kotiisi. Heti.
Tämä lienee jokin afrikkalainen sananlasku, mutta niin totta! Olen usein tätä miettinyt.
Mulle ei ole ongelma vaikka ruokaa olisi kerran päivässä. Ja itse toivoisin että vieraat osaisi sanoa, vaikka itse toki koettaisikin tarjota useammin kuin itse kaipaisi. Jos sittenkin on nihkeetä niin se on varmaan aika lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi teinieni kanssa vierailla "syödään
Tuollaista revohkaa ei kyllä kukaan toivo vieraikseen.
ei mökille koskaan kutsuta ketään. kutsumattomat majoittuvat omaan telttaansa tai kuusen juureen, syövät omia eväitä ja ovat häiritsemättä isäntäväkeä. saunaa saavat käyttää kunhan tekevät itse polttopuut, ja huusissa saa myös käydä, ettei tule kalsaripyykkiä. meidän ukko ei edes puhu vieraille, ja minä taas onnittelen naispuolisia raskaudesta, tai mainitsen, että kuinka ovatkin lihonneet kovasti. meidän vieraat yleensä juo kaffit ja sitten ovatkin jo lähdössä. ihme sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi teinieni kanssa vierailla "syödään
Se onkin sun omalla vastuullasi teiniesi ruokahuolto.
Minä sanoin, että aamupäivällä on puuro, iltapäivällä perunat ja muuta, jos on. Hyvin viihtyivät, eivät tiskanneet, saunaa lämmittäneet, vettä kantaneet viikkoon. Ihan mukavaa oli, koska minimoin hommani.
Ootte ollut siellä ap jo aika pitkään?? Juhannus meni jo
Meidän vakkarivieraat tuovat aina hirmuisen määrän ruokaa, ja kun itsekin on varattu ruokaa yli oman tarpeen, niin sitten vieraiden lähtiessä yleensä jaetaan jääkaapin sisältöä. Vähempikin ruoka riittäisi.
Kerran tuli kova myrsky ja silloin piti olla saaressa kaksi päivää ylimääräistä, niin oli aika vähissä ruoka. Käytiin perunapellosta perunoita ja pestiin ne ja laitettiin uuniin. Kyllä maistuivat herkullisilta, kun oli nälkä. Siis ihan sellaisenaan syötiin. Tuore maistuu hyvältä.
Jäädään henkiin. Ruokaa, jne tärkeämpää on seura.
Minä en edes syö aamupalaa,jos se minusta olisi kiinni, aamulla on tarjolla vain kahvia vaikka miten olis muilla nälkä.