Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jos ootte mökki vieraina ja ruokaa tarjotaan vain 2 krt päivä?

Vierailija
25.06.2024 |

Eli vähän kuppainen aamupala ja sillä pitäisi pärjätä tuonne iltaviiteen, jolloin on tarjolla lähinnä makkaraa. Tultiin tänne aattona ja oli mukana omaakin ruokaa, mutta ne syötiin silloin jo. Kauppaakaan ei ole ajomatkan päässä tässä, mihin voisi ajella.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taatusti on ajomatkan päässä kauppa.

Vierailija
2/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kotiin. Ei oo kiva olla nälässä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilisin itseni kotiin

Vierailija
4/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yleensä se on hyvä vinkki vieraalle, että olisi aika lähteä kotiinpäin, kun ruoka alkaa loppua. Aika vähän evästä toitte, jos se jo ekana päivänä loppui ja vielä vaan haluaisitte siellä norkoilla.

Vierailija
5/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin hyvin aamupalalla ja iltapäiväruoalla.

Vierailija
6/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostitte ruokaa vain yhdeksi päiväksi?

Vierailija
7/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, onko leipää vai lähdenkö käymään kaupassa?

Vierailija
8/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin nälkälakkoon

Vierailija
9/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toin vastaavassa tilanteessa oman lounaan. Kysyttiin etukäteen mikä on isäntäväen ruokarytmi ja sovellettiin oma siihen.

Vierailija
10/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs veitte liian vähän ruokaa, että loppui heti. Pienenä vinkkinä isäntäväeltä ruuan suhteen, että voisitte lähteä jo. Mä oon itte paikassa,josta kauppaan 40km. Saatan lähteä ostamaan yhden leivän ja vähän jotain muuta. Koska kalaankaan ei huvita, hyttysiä tuhat ja miljoona. Ja eilenkään ei nykäisyn nykäisyä.

Vierailija
11/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista voi sopia ajoissa ja suoraan. Jos menen toisen mökille sovin ennakkoon ruokailut ja miten usein. Ostan ruokaa mukaani mieluummin liikaa kuin liian vähän. Jos et ap osaa, niin Marttaliiton sivuilta voi laskea laskurilla annosmäärät henkeä kohden ja kertoa ne sitten mökillä vietettyjen päivien määrällä.

MInä teen myös toisen mökillä ruokaa. Ne keititövuorot sovitaan mökin omistajan kanssa jo etukäteen. Sanon suoraan, että syön kahdesti päivässä aterian. Oletuksena, että minä maksan sitten ne lounaat.

Olkoot kauppa missä tahansa, niin lähtisin ajamaan nyt sinne ihan ekaksi. Et voi lokkeilla toisen mökillä tuolla tavoin.

Vierailija
12/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien ruokaa aina niin, että sitä on vähintään omalle perheelle joka aterialle. Yleensä isäntäväelläkin on ruokaa ja yhdistellään ruokia aterioille. Kun ruoka-aika alkaa lähestyä sanon "voisin alkaa tehdä ruokaa, jos sopii? Laitetaanko vaikka noita kanoja ja perunoita ja salaattia?". Yleensä isäntäväki sitten siinä vaiheessa sanoo, että meillä on noita makkaroita, laita ne lisäksi. Hyvin sujuu.

Vierailija
13/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta isäntäväki vihjaa, että voisitte jo lähteä. Lukekaa rivien välistä.

Vierailija
14/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan tuonut mukana ruokaa, ostanut itselle ja omalle porukalle kaikenlaista evästä (koska ei ole harvinaista, että tehdään iso aamiainen ja sitten vasta myöhään iltapäivällä päivän toinen ateria ja pieni iltapala), ja varmaan lopulta lähdettäisiin kotiin. Tuo kuulostaa vähän surkealta mitä ap kuvasi. Itse haluan huolehtia vieraistani hyvin, mikä tarkoittaa, että ei tarvi kenenkään olla nälässä.

Vierailija
15/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kauppaan tai kotiin. Ihmisillä on erilaisia tapoja ja aikoja syödä. Ehkä he ovat vähävaraisia, kaupasta saa lisää ruokaa kaikille.

Vierailija
16/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan järsimään hirsiä kuin rotta, kyllä se tilanne yleensä siitä isäntäväelle valkenee

Vierailija
17/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyt sieltä lorvimasta.

Vierailija
18/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien ruokaa aina niin, että sitä on vähintään omalle perheelle joka aterialle. Yleensä isäntäväelläkin on ruokaa ja yhdistellään ruokia aterioille. Kun ruoka-aika alkaa lähestyä sanon "voisin alkaa tehdä ruokaa, jos sopii? Laitetaanko vaikka noita kanoja ja perunoita ja salaattia?". Yleensä isäntäväki sitten siinä vaiheessa sanoo, että meillä on noita makkaroita, laita ne lisäksi. Hyvin sujuu.

Minusta kyllä emännän pitäisi saada olla emäntä eli hän päättää, milloin ja mitä syödään. Toki asioista voi keskustella, mutta ehkä itse pahoittaisin mieleni, jos joku muualkaisi kantaa meidän mökillä ruokaa pöytään. Toki jos joku ehdottaa, että laitetaanko pöytään myös tämä salaatti ja kana, mitkä tuotiin, niin eihän siinä mitään.

Vierailija
19/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikanaan kaveri, jonka luona kävin, koska lapsemme olivat ystäviä. He söivät paljon vähemmän kuin me ja erilaista ruokaa kuin me. Esim. Hän käytti 400 gr jauhelihaa yhdeksän hengen ateriaan. Lisäksi hän käytti punalaputettua, joka oli seissyt omassa jääkaapissa päivätolkulla.

kerran ajoimme suoraan lähimmälle mäkkärille lähtömme jälkeen. Sen jälkeen opin: vein viikonlopuksi kaikki ruoat mukanani. Leivät ja maidot tms tuli heiltä.

Vierailija
20/58 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta päivää kun ajattelitte vierailla,ruokaa pitäisi viedä sen suhteen saman verran. Meillä ainakin on tapana käydä porukalla yhdessä kaupassa,kaikki ruokakulut puoliksi,jokainen ostaa omat herkut ja juomat. Toki jos pullapitkon menee kaikille tarjolle,senkin kulut puoliksi, sama se kuka sitä syö tai ei syö. Itse ainakin juon paljon kahvia,niin ostan myös kahvipaketin josta saa kaikki juoda. Jos nuukaillaan,siitä saakin kärsiä. Itsekkään en mene täysin passattavaksi. Eilen kannoin saunalle puulaatikon täyteen,kannoin vedet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme