Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaetaan kokemuksia kouluttamattomista koirista!

Vierailija
25.06.2024 |

Tykkään koirista ja niitä on paljon lähipiirissä.

Erään kerran lähdin kävelylle tuttavan ja koiransa kanssa.

Sitä säntäilyn ja vetämisen määrää. Kun vastaan tuli muita koiria, tämä koira alkoi haukkua ja pyrki vastaantulevan koiran luokse. Tämä tuttu vaan veti koiran puskaan ja piteli kaikilla voimilla, jonka jälkeen palkitsi koiran namilla. 

Oli todella sietämätön matka. Ei ollut niin läheinen tyyppi, että olisin asiasta sanonut (olis ehkä pitänyt).

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap toki miten itse olisit toiminut tilanteessa toisin jos olisit ollut tuon koiran omistaja?

Ainakaan en olisi palkinnut koiraa rähjäämisestä ja vetämisestä. Koiran vetäessä olisin nykäissyt kevyesti niin, että koira tajuaa lopettaa vetämisen. Ja palkinnut koiraa siitä, kun hoksaa olla vetämättä 

Palkitsetko itse koiran siitä, ettei kuuntele sua ja rähjää vastaan tuleville?

Ap

Mä olen taluttanut useita vetäviä koiria, eikä yksikään ole reagoinut mitenkään jos niitä nykäisee hihnasta, tuskin edes tuntevat kun muutenkin höyryävät menemään puolitukehtuneina pantoihinsa/valjaisiinsa. Siitä on ollut jonkin verran apua, että hihnan kiristyessä pysähtyy paikalleen eikä liiku ennen kuin hihna on taas löysä. Tämä on kyllä taluttajalle tosi rasittavaa, koska parhaimmi

Riippuu toki koirasta. Tässä koirassa olisi valtavasti potentiaalia, mutta ei ymmärrä mitä siltä odotetaan. Tärkein asia taitaa kuitenkin olla se, että palkitaan toivotusta käytöksestä, silloinkin kun sitä ei koiralta odoteta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla