Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduin 13 kg enkä ole silti tyytyväinen

Vierailija
24.06.2024 |

13 kg on melko paljon läskiä. Silti peilistä katsoo ruma ihminen. On liian leveä vyötärö, iso pömpöttävä mahamakkara ja liian lättänä pylly. Elämä on päivittäistä ruoan kyttäämistä ja itsensä trimmaamista tai sen suunnittelua ehtiikö varmasti lenkille ajoissa. Ei tämä normaalipainoisen elämä ole mitään erityistä siis. Ulkonäköön keskittyminen on tuottanut vain enemmän tuskaa. Nyt huomaan vielä paremmin missä vika.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas aikuinen liikkuu liian vähän, varoittaa WHO

Vähän liikkuvien määrä on noussut viidellä prosenttiyksiköllä vuodesta 2010.

Vierailija
2/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Pelkkä laihduttaminen ei auta mitään, jos kehonkoostumus on sitten laihaläski. Kannattaa mennä mieluummin salille kuin lenkille niin voit saada kivemman kropan. Ja vaihda se perus kotiruoka terveellisempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se onkin työlästä. Kun olet liikkunut pari vuotta säännöllisesti, se alkaa olla riittävän vakiintunut rutiini eikä sitä tarvitse enää suunnitella. Jos lenkillä käyminen on tylsää ja siksi työlästä, kannattaa vaihtaa se johonkin mielekkäämpään liikuntaan. Vaihtelu myös virkistää, kävisitkö välillä vaikka pyöräilemässä, salilla (ulkokuntosalilla nyt), pelaamassa padelia, uimassa tms? 

Vierailija
4/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisiko panostaa elämässä muihin asioihin kuin siihen ulkonäköön? Jos syöt nykyään terveellisesti ja liikut säännöllisesti niin onhan silloin jo tapahtunut edistystä josta voit olla ylpeä.

Ulkonäkö muuttuu ja rapistuu jokaisella, en usko että kukaan (nainen) on ulkonäköönsä 100% tyytyväinen koskaan, korkeintaan jälkikäteen valokuvia katsellessa ajattelee että olisipa pitänyt olla.

Vierailija
5/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Alkaa kehonkuvahäiriö pikkuhiljaa hiipiä tai onko sulla huono itsetunto? Sinänsä ulkonäöllisistä syistä laihduttaminen on aina aika kestämätön ratkaisu. Hyvä kimmokehan se on, mutta jos edelleen ajattelet vain ulkonäköä etkä näe hyötyjä oloon ja terveyteen, pääkopalle kannattaisi myös tehdä jotain. Urheilun kannattaisi olla sellaist, josta pidät ja ruokavalionkin sellainen, jolla nautit elämästä. 13 kg on paljon. Elätkö edelleen miinuskaloreilla? Ehkä kannattaisi alkaa siirtyä ns. ylläpitoruokavalioon eli sellaiseen, joka ei ole kituuttelua. Välillä voi syödä herkkuja ja sitä terveellistä ruokaa kannatta syödä riittävästi.

Vierailija
6/6 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut noin 25kg ja löllöä löytyy. En laihduttanut ulkonäön vuoksi vaan terveyteni, joka oli vielä ja on edelleen hyvä, ehkäistäkseni sairauksien puhkeamista.

Nyt kun taas jaksan, liikun enemmän kun aiemmin vain löhösin sohvalla. Olen menossa ostamaan kuntosalijäsenyyttä ja aion käydä siellä 2-3krt/vko ja matkan 3 km kuljen fillarilla. Mulle tehtiin ennen loukkaantumista kuntosaliohjelma ja noudattaen sitä nyt, saan itseni 'tiiviimpään' muotoon.

En kyttää syömisiäni, olen vain pienentänyt annoskokojani ja jättänyt herkuttelun muutamaan kertaan viikossa. Alkoholia kului ennen laidutusta paljon, koska olin masentunut, nyt alkoholia menee satunnaisesti. Turhat kalorit siis pois, säännöllinen syöminen pienemmällä annoskoolla ja kaikenlainen liikunta ovat mun menestykseni salaisuus. Sillä tiellä voi jatkaa myös tavoitepainoon pääsemisen jälkeen.