Tykkäätkö kesäkeitosta?
Kommentit (29)
Minä teen kesällä venäläistä okroshkaa kefirillä ja savustetulla kalkkunalla paikalliselta savustamolta, ei että kun herkkua!
Tykkään.
Moni tuttuni ei tykkää, mutta itse kyllä tykkään.
Pidän kovasti. Laitan värikkäitä vihanneksia, kuten porkkanaa, herneitä ja lehtikaalia. Niitähän voi laittaa mitä haluaa. Perunoita tietenkin. Liemeen puolikas vahvaa Koskenlaskijaa. Ei maitoa.
En. Siitä puuttuu liha eli olennaisin osa ruoassa.
Söisin kyllä, oli herkkua pienenä mulla. Ei ole tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kovasti. Laitan värikkäitä vihanneksia, kuten porkkanaa, herneitä ja lehtikaalia. Niitähän voi laittaa mitä haluaa. Perunoita tietenkin. Liemeen puolikas vahvaa Koskenlaskijaa. Ei maitoa.
Kiitti vinkistä, täytyykin kokeilla tuota koskenlaskijaa.
Ai siitä kiduutuskeinosta, millä kiusattiin lapsia 90-luvun peruskoulussa? 🤮
Kyllä hyvintehty kesäkeitto maistuu. Sopivan suolainen liemi ja tuoreita herneitä, perunaa, kukkakaalta, uutta porkkanaa, pinaattia. Maitoon tehtiin meillä ja koskenlaskijaa mukaan, nam. Pitääkin joku päivä keitellä, kiitos muistutuksesta.
Tykkään siinä tapauksessa, että kurkkii hieman helman alle.
Haju ja maku on kutakuinkin sama.
Harvoin tulee tehtyä, mutta pidän kyllä. On se yksi kesäkauden herkuista.
Hyvin tehtynä on hyvää, tuoreet vihannekset ja sopivan suolainen liemi. On oikeastaan ihan herkkua.
Pahojakin versioita olen saanut, mauttomassa maidossa lilluvista pakastevihanneksista en tykkää.
En, harva asia on kuvottavampaa kuin lämmin maito 🤢
Hyi en. Siinä ei ole mitään makua, kun kaikki ne kasvikset on tosi mietoja. Enkä oikein maidosta tai kermastakaan tykkää liemessä.
Tykkän yhdestä: nokkoskeitosta. Lapsellinen into "kostaa" nokkosille.
En tunne muita kesäkeittoja enkä varsinkaan mitään virallista sen nimistä.
Kansakoulusta jäi ikuinen kammo. Sehän näyttääkin oksennukselta. Kalakeitto oli silloin samanveroinen, mutta sittemmin olen syönyt hyvääkin kalakeittoa.
Kyllä, mutta en mistään jauholiemistä.