Katkera koska sinkkuna pärjään huonosti taloudellisesti
Harmittaa että miksi minä olen niin paljon huonommassa asemassa ihan vain sen vuoksi että ei ole parisuhdetta.
Kaiken maksan yksin, vastaan kaikesta yksin ja kukaan ei auta. Ärsyttää kun muut ovat hyväosaisia parisuhteen vuoksi!
N38
Kommentit (35)
Enemmän mulla on jäänyt sinkkuna rahaa käyttöön. Parisuhteessa menee paljon enemmän! Tienaan 9.000€ / kk ja ei olis rahareikiä, jos yksin asuisi. Vaatimattomampi asuntokin kelpaisi.
Monet pärjää ihan hyvin yksin, älä ruikuta ja keksi selityksi
38 vuotias nainen alkaa olemaan jo sen ikäinen että kysyntää ei todellakaan paljoa ole. Pari vuotta ehkä aikaa, mutta sitten se on siinä. Time out! Slut! Loppu! Ketään ei kiinnosta!
Älä valita. Hanki lisätyö, jos et pärjää. Eihän sulla ole mitään muuta kuin aikaa perheettömänä. Vaikka olisit yötä päivää töissä.
Pitäisi palauttaa vanhapiika/poikavero takaisin. Kalliiksi käy tuollainen sinkuttaminen. Tekisivät sitten edes töitä senkin edestä, kun parisuhde ja lisääntyminen ei nappaa.
Nainen saa vaatia mieheltä taloudellista panosta mikäli synnyttää ja kasvattaa hänen lapsensa. Niin on luonto tarkoittanut että nainen antaa kehostaan ja mies resursseistaan.
Nainen hakee luonnostaan varakasta miestä.
sulla on koko päivä ittelles. kuka mulle maksaa lapsista vai onko jotenkin eri asia ?
Ja naiset ei ole muka rahan perässä. Tuo aloittaja on oikea kultakimpale jollekin miehelle :D
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään mainiosti akateemisena sinkkunaisena. On oma velaton kaksio kaupungin parhailla paikoilla, on rahaa pankkitileillä ja sijoituksissa ja yksityisessä eläkevakuutuksessa. On varaa joka vuosi matkustella ympäri maailmaa. Australia seuraava kohde. Uskon, että parisuhteessa ei menisi näin hyvin taloudellisesti ja mies luultavasti nillittäisi matkoistani ja pyrkisi määräilemään omien rahojeni käytöstä. Näin ainakin monessa tuntemassani perheessä on tilanne.
Kuitenkin se tärkein puuttuu. Vahvan miehen syli johon käpertyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään mainiosti akateemisena sinkkunaisena. On oma velaton kaksio kaupungin parhailla paikoilla, on rahaa pankkitileillä ja sijoituksissa ja yksityisessä eläkevakuutuksessa. On varaa joka vuosi matkustella ympäri maailmaa. Australia seuraava kohde. Uskon, että parisuhteessa ei menisi näin hyvin taloudellisesti ja mies luultavasti nillittäisi matkoistani ja pyrkisi määräilemään omien rahojeni käytöstä. Näin ainakin monessa tuntemassani perheessä on tilanne.
Niin olet joku vanha harppu. Nuorilla akateemisilla naisilla ei todellakaan ole varaa muuhun kuin vuokra kaksioon hyvältä paikalta tai lainat tappiin vetämällä saa jonkun lähiöpommin. Mutta hyvä sulle kun synnyit parempina aikoina.
Tai olet pappa betalar -perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet hyvässä, rakastavassa parisuhteessa 7 vuotta. Meillä on erilliset kodit ja omat rahat.
Miksi tehdä elämästä ankea pakkokolhoosi, jossa riidellään kotitöistä ja sisustuksesta? Rahan takia? Mietihän uudelleen. Rahalla ei saa onnea.
Sama. Toki olemme asuneet omissa talouksissamme jo lähes 20 vuotta. Ehkä sitten eläkkeellä muutamme yhteen, saa nähdä. Oma tupa, oma lupa. Ja yhdessä vietetty aika on juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheillä yhtä tiukkaa mutta lapsettomat pariskunnat kyllä etuoikeutetussa asemassa.
Pitäisi kyllä verotuksella rankaista enemmän lapsettomia pariskuntia. Esim talouskohtainen tuloverotus ja jokainen lapsi pienentäisi tätä verotusta.
Eivät lapsettomat pariskunnat ole mitenkään etuoikeutettuja. Itsehän ne lapsiperheet ovat sen lapsiperhe-elämän valinneet. Ja ei, he eivät ole hankkineet niitä lapsia yhteiskunnan vuoksi, vaan ihan oman itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on me sinkkuäidit
Tarkoitat "yh-äidit". Sinkku = single = yksi ihminen. Jos sulla on lapsia, et ole sinkku.
Mä oon sinkku ja elätettävänä 3 lasta. Maksan yksin asuntolainat ja lasten menot. Koko ajan rahasta tiukkaa. Muakin otti päähän huono miesvalintani ja surkuttelin kohtaloani. Katkerakin olen ollut. Sitten totesin, että on kamalampiakin kohtaloita, kuten sotaa ja vaikeita sairauksia. Sisuunnuin. Käytän luovuuttani selvitäkseni taloudellisesti, mutta nyt jopa nautin siitä. Tunnen ylpeyttä siitä, että pystyn tähän. Yritän keskittyä siihen, että mulla on ihanat lapset, oma koti ja olen terve ja vahva.
Niin olet joku vanha harppu. Nuorilla akateemisilla naisilla ei todellakaan ole varaa muuhun kuin vuokra kaksioon hyvältä paikalta tai lainat tappiin vetämällä saa jonkun lähiöpommin. Mutta hyvä sulle kun synnyit parempina aikoina.