Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikassa asuvat suomimammat/perheet

31.01.2007 |

Miehelleni on tarjottu projektinvetoa amerikasta (vuodeksi nyt alkuunsa ainakin) ja olemme melkein valmiita lähtemään omalta osalta, kunhan vaan sopimukseen päästään.

Eli nyt kysyisin teiltä apua jotka sielä asuvat siis miehen työn vuoksi mitä asioita tulisi ottaa huomioon kun sopimusta väännetään.

Asunto ja auto (miehelle tietty, entä minulle ja lapsille? julkisia kun ei kyseisessä kaupungissa ole), vakuutukset koko perheelle tulee nyt ainakin itselle mieleen,mutta mitä muuta?

Asuminen kun sielä on huomattavasti kallimpaa (päiväkodit, koulut,lääkärit ym:t) kun täällä.

Ja onko joku ottanut au-pairiä suomesta matkaan mukaan? Kuinka kallista se on ja mistä pitäisi ruveta hankkimaan?

Meillä on kolme lasta kaikki alle kouluikäisiä ja apua tarvitsisin arjen puuhien kanssa.

Odottelen neuvojanne!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oli kyllä toimiva ratkaisu meidän kolmen lapsen perheelle. Asumme seudulla missä ei muita suomalaisia. Kun lapset saivat kielitaidon ja saimme paikallisia ystäviä mm. lasten pre-schoolin (kirkolla olevan) kautta. Valitsimme aupairin suomessa ennen lähtöä ja hän tuli meitä kuukauden perässä. Eihän aupairin kanssa elo ihan ongelmatontakaan ole. Esim. autokysymys on hiukka hankala. Me ei ostettu aupairille omaa autoa, mutta välillä se olisi ollut tarpeen. Meillä oli sopimus, että työaja ulkopuolella aupairilla on pääasiassa auto käytössään. Se tarkoitti sitä, että neljän jälkeen mä olin kiinni kotona kunnes mies palas töistä, välillä myöhäänkin. Mutta pääosin aupairista oli suuri ilo ja hyöty koko perheelle. Lapsille muutos on kuitenkin iso juttu. Oli ihanaa, että oli yksi ylimääräinen syli lisää. Turvallinen sellainen, kun vielä puhui omaa kieltä.

Mikäli alueella asuu paljon suomalaisia en ole varma aupairin välttämättömyydestä. Suomi-yhteisöt ovat tosi turvallisia ulkomailla ja apua kyllä saa sitten muilta suomalaisilta.

Kirkkojen pre-school -toiminta on ainakin meilläpäin tosi hyvää ja paljon edullisempaa kuin päiväkotien. KOlme päivää viikossa klo 9-14 maksaa 250 dollaria kuussa, 2 päivää 190 dollaria kuussa.

Yllättävä rahanmeno meillä oli hammaslääkärilkulut, joista vakuutus maksoi vain puolet. Juurihoidosta, joka oli pakko tehdä, jouduin itse maksamaan yli 2000 dollaria. Sähkölaskut ovat myös yllättäneet. Talon lämmitys/ilmastointi maksaa noin 400 dollaria kuussa. Riippuu tietysti minne päin olette muuttamassa.

Tsemppiä järjestelyihin. Lähteminen takuulla kannattaa! Palaatte koko perhe paljon uutta ja kokemusta repussanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi