Mitä ajattelet kun näet ruokakaupoissa ja busseissa 1-2-vuotiaita, jotka on istutettu puhelin kädessä katsomaan videota?
Mitä ajattelet, kun näet että 1-2-vuotiaat istuvat rattaissa puhelin kädessä ruokakaupassa, bussissa, kadulla kävellessä?
Lastenohjelma tai muu video päällä ja voi uppoutua katselemaan sitä, jotta ei tylsistyisi tai häiritsisi vanhempaa.
Kommentit (97)
En anna lapsen katsoa ruutuja muuten, mutta jos lapsi huutaa esim. ravintolassa tai bussissa eikä ole mahdollisuutta päästä pois, niin todellakin mieluummin annan ruudun lapselle katsottavaksi. Lapselle on paljon vähemmän haitallista katsoa hetki ruutua, kuin altistua aggressiiviselle ulkopuoliselle aikuiselle, joka tulee raivoamaan ja valittamaan lapsen huudosta!
Vierailija kirjoitti:
Se on myö se pointti, että sitten kun alkaa antaa kaupassa ja bussissa sen puhelimen tai padin käteen päästäkseen itse helpommalla (ja joo ne kanssamatkustajatkin) se lapsi alkaa vaatia sitä älyviihdykettä joka kerta, silloin se vinkuminen ja huuto alkaa aina jos sitä viihdykettä ei tule. Sitten ei enää kelpaa maisemasta juttelu tai muu. En itse sano että olisin parempi kun muut, mutta kyllä pikkulapsiaika sinniteltiin ilman. Silloin joutui itse tekemään toki enemmän työtä, osallistamaan lasta kaupassa juttelemalla, tai antamalla jotain tehtävää, tai jakamalla huomioita ympäristöstä esim siellä bussissa. Lapsi oppikin kyllä tosi aikaisin puhumaan ja saanut kehuja laajasta sanavarastosta. Eikä vaadi edelleenkään älylaitetta bussissa tai kaupassa (nyt 8 v)
Näin se menee. Se lapsena ekojen vuosien aikana annettu aika ja huomio maksavat itsensä takaisin.
Vain vajaaälyiset vanhemmat antavat lasten katsoa puhelinta julkisilla paikoilla ja vieläpä kaiuttimen kautta, niin että kaikki muutkin joutuvat kuuntelemaan jotain ylilevotonta lastenohjelmaa. Mieluummin sitä kuuntelisi vaikka lasten kitinääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta, lastensuojeluun ilmoitus
Onko se nykyään lapsettomien "virka".??? 😄😄😄😄
Korkki kiinni ja lopeta sössöttäminen.
Mutta jooo... Toki pointti... Älkää vastatko enää tälle lapsi hullulle mitään. Oa saa kyllä vastata itselleen... Mutta joo sairas... 👍👍🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Oletko ulosoton asiakas, vai miksi kuljet työmatkat bussilla??
Ihan tosissaanko sanot noin hänestä? Mä kuljen junalla työmatkat. Luottotiedot on tallella.
Ei ole sinun ongelmasi. Keskity omiin tekemisiisi
Aapee mene tekemään taas uusi lapsi aloitus jossa olet MUKAVIISAS... 😆😆😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää. Ei haluta enää edes keskustella lasten kanssa.
Järkyttävä sana kertoo sinusta kaiken.. 😄😄😄🤣🤣🤣🤣
Mikä järkyttävä sana? Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on myö se pointti, että sitten kun alkaa antaa kaupassa ja bussissa sen puhelimen tai padin käteen päästäkseen itse helpommalla (ja joo ne kanssamatkustajatkin) se lapsi alkaa vaatia sitä älyviihdykettä joka kerta, silloin se vinkuminen ja huuto alkaa aina jos sitä viihdykettä ei tule. Sitten ei enää kelpaa maisemasta juttelu tai muu. En itse sano että olisin parempi kun muut, mutta kyllä pikkulapsiaika sinniteltiin ilman. Silloin joutui itse tekemään toki enemmän työtä, osallistamaan lasta kaupassa juttelemalla, tai antamalla jotain tehtävää, tai jakamalla huomioita ympäristöstä esim siellä bussissa. Lapsi oppikin kyllä tosi aikaisin puhumaan ja saanut kehuja laajasta sanavarastosta. Eikä vaadi edelleenkään älylaitetta bussissa tai kaupassa (nyt 8 v)
Näin se menee. Se lapsena ekojen vuosien aikana annettu aika ja huomio maksavat itsensä takaisin.
Jos antaa lapselle kiukkukohtauksen yhteydessä ipadin käteen esimerkiksi kerran kuukaudessa, niin ei lapsi sitä joka kerta vaadi, ei meillä ainakaan. Eikä lapsen kehitys siitä vaurioidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ulosoton asiakas, vai miksi kuljet työmatkat bussilla??
Ihan tosissaanko sanot noin hänestä? Mä kuljen junalla työmatkat. Luottotiedot on tallella.
No aika pahasti saa asiansa sössiä, jos joutuu bussilla kulkemaan. Ellei sitten asu hesan ydinkeskustassa, jossa ei autoa kannata pitää, mutta about kaikkialla muualla on merkki elämän hallinnan ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Aapee mene tekemään taas uusi lapsi aloitus jossa olet MUKAVIISAS... 😆😆😆😆😆😆
Tunnistan tämän jokaisesta lapsi ketjusta ja näköjään muutkin tunnistaa ja jättää omaan paskaan arvoonsa 💩💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
En anna lapsen katsoa ruutuja muuten, mutta jos lapsi huutaa esim. ravintolassa tai bussissa eikä ole mahdollisuutta päästä pois, niin todellakin mieluummin annan ruudun lapselle katsottavaksi. Lapselle on paljon vähemmän haitallista katsoa hetki ruutua, kuin altistua aggressiiviselle ulkopuoliselle aikuiselle, joka tulee raivoamaan ja valittamaan lapsen huudosta!
Tämä. Kuka haluaa kuunnella, kun ravintolassa on lapsi joka huutaa suoraa huutoa 15 min?
Vierailija kirjoitti:
Eli opetat lapselle kun huutaa ja riehuu saa jotain kivaa kuten leffan tai piirretyn?
Tajuatteko te puhelimen lapselle antavat vanhemmat ollenkaan, että se videoiden katselu häiritsee muita ENEMMÄN kuin lapsen mahdollinen kiukuttelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta läpi umpeen ja mee runkulle Vanhapiika, et ole kenenkään neuvoja. Sua ei kukaan oikea äiti kuuntele. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta läpi umpeen ja mee runkulle Vanhapiika, et ole kenenkään neuvoja. Sua ei kukaan oikea äiti kuuntele. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli opetat lapselle kun huutaa ja riehuu saa jotain kivaa kuten leffan tai piirretyn?
Lapsi saa kiukkukohtauksen julkisella paikalla vain todella harvoin, ja näillä kerroilla olen antanut katsoa ohjelmia. Ei minun 2-vuotias lapseni ainakaan ole osannut nähdä näissä syy-seuraus-suhdetta niin, että olisi alkanut huutaa joka kerta saadakseen puhelimen.
Kerran kun lapseni huusi julkisella paikalla, joku nainen tuli tylyttämään todella aggressiivisesti, hyvä ettei käynyt päälle. Oli pelottava kokemus sekä minulle että lapselle. Yritän kaikin keinoin välttää huutamisen julkisella paikalla, vaikka sitten viimeisenä vaihtoehtona sillä lastenohjelmalla. Te lapsettomat ette voi edes kuvitella, miten ulkopuoliset suhtautuvat julkisella paikalla huutavaan lapseen.
En tiedä missä noita näet. Minä en ole onnistunut näkemään yhtään.
Sun aloituksestasi tulee mieleen yksi toinen aloitus jo muutaman vuoden takaa. Ap silloin valitti, että kun vanhemmat eivät osaa lapsiaan kasvattaa käyttäytymään hyvin julkisella paikalla. Paitsi oli nähnyt yhden n. 6 kk ikäisen hyvin käyttäytyvän lapsen, joka oli tyytyväisenä vaunuissaan istunut ja katsellut ympäristöään. Jep, todellinen asiantuntija siinä kertomassa kokemuksiaan.