Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alun perin Helsingistä kotoisin. Silti minua oikein v**uttaa, kun jotkut kirjoittavat puhekieltä sekä slangia palstalla

Vierailija
24.06.2024 |

Jostain syystä v**uttaa oikein vitosen päälle nämä "Mä mä mun mun, mun mutsi, mun faija, mun broidi, mun systeri, mun duuni" ja ylipäätään tuo puhekielen viljely palstalla. Ihan normaalia livenä ja itsekin puhun livenä niin, mutta vauva-palstalla tuollainen on jotenkin ihan sairaan rasittavaa! 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimosen*

Vierailija
2/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, aivan. Todellakin, todellakin, todellakin, todellakin

(Terveisin Ymmi Hinaaja)

Vierailija
5/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et siis osaa käyttää kieltä ja koet sen muiden syyksi, kielen ainoa funktio on tulla ymmäretyksi ja sinun yliherkkyys ja mt-ongelmat tulevat sen tielle.

Autistinen tulkinta peruskoulun kieliopista on tosi monelle tosi tyhmälle iso kompastuskivi, kyllä se siitä kun pääset eroon narsismistas tai sitten ei.

Vierailija
6/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että puhekieli näyttää aivan hirveältä kirjoitettuna. Oli kyse sitten mistä murteesta- tai kielestä tahansa.

Vierailija
7/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että puhekieli näyttää aivan hirveältä kirjoitettuna. Oli kyse sitten mistä murteesta- tai kielestä tahansa.

Eli sinun estetiikan taju, eli MAKU, tulee ymmäryksen tielle?

Fiksua! :' D

Vierailija
8/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mist sie tiesit et mie oon statist ?

Vierailija
9/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mutsi diggaa, kun puhun reteesti, ku oon käymäss Heseiss. Rock Rock! Skeidalauta on kainalos nääs.

Vierailija
10/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan up joors miten ketä puhuu Heseis?! Eiks va?

Vierailija
11/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot seko.

Vierailija
12/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä AP-junttieinarin vit uttamiset ei kiinnosta ketään.

Vierailija
13/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Olen tamperelainen, ja mun on vaikea saada selvää, varsinkin työpaikalla (jossa on ihmisiä koko Suomesta), kun kieli vilisee näitä eivätkä selitä, mitä ne tarkoittavat. Yleisimmät toki tiiän, mutta..

Vierailija
15/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan Ap... täällä toinen oikea hesalainen monta sukupolvea ja ties mitä jota en viitsi mainita... Kyllä olisi kamalaa jos täällä pitäisi kirjoittaa täyttä kirjakieltä ilman minkäänlaista puhekielen vivahdetta. 

Mun - huomaa 'mua' ei minua - häiritsee se että ihmiset kirjoittaa sellaista tekstiä että siitä puuttuu rytmi kokonaan. Kuulen kaikki tekstit korvissani kun luen tai kirjoitan. Tässä syy miksi en vaivaudu edes miettimään jotain pilkkusääntöjä. Ilman niitä kuulen tekstin paremmin korvissani kuin se puhuttaisiin. Jos noudattaisin pilkkusääntöjä niin kaikki olisi vain yhtä töks töks töks tekstiä josta ymmärrettävyys kärsiin.

Olen miettinyt tätä kolmen pisteen 'juttuakin'... Itse aloin sitä yllättäen käyttää ja sitten huomasin että sitä käytetään telkkarin sanoituksissakin. Mulla se liittyy myös tohon rytmiin. Jos laittaa pelkän pisteen niin paha töksähdys tulee heti kohtaan johon töks töks ei sovi ollenkaan.

Olisin valmis romuttamaan kaikki pilkkusäännöt sillä ainakin minun maailmassani niistä on tullut vain hirvittävän häiritseviä.

Sori nyt kovasti että ei aleta kirjoittaa täällä mitään kirjakieltä vaikka kuinka haluaisit. Jos joku haluaa niin voi tietysti 'kääntää' nämä kaikki tekstit kirjakielelle ja julkaista opuksen 'Vauva-palstan kootut teokset'... sitähän voitaisiin pitää oikein mielenkiintoisenakin.

Vierailija
16/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä slangia, mutta sanon Hesa vain sinun kiusaksesi. Tosin lähinnä landepaukkuhan siitä suivaantuu, ei aito hesalainen.

Vierailija
17/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Terveisin Ymmi Hinaaja)

Puhu vaan puhu vaan puhu vaan... Ei se maailma pyöri sillä tavalla että...

Vierailija
18/18 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Terveisin Ymmi Hinaaja)

Puhu vaan puhu vaan puhu vaan... Ei se maailma pyöri sillä tavalla että...

Miulla on oikeus miun omiin tunteisiin.

(Terveisin Antsku Imatralta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi