Kokoomus Otto Meri haluaa kuuden pöivän työviikon
Kreikassa otetaan käyttöön ja somessa kaahari kertoo että tännekin pitäisi moinen ottaa käyttöön.
Persut pääsevät kohta tekemään kuuden päivän työviikkoja 9€/pöivä palkoilla ;P
Kommentit (81)
Sa mun sanoneen, v. 2030 siirrytään 4-päiväiseen työviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo nyt 6 päivän työviikkoja. Mutta sitten mulla on myös 3 päivän työviikkoja. Kokoomuslaiset on niin ajastaan jäljessä.
T. Kaupan myyjä / Been there, done that
Ja mulla enimmäkseen 6pv viikkoja, koska työvuorot on 6h tai 7h. Palkalla elääkseen on tehtävä lisävuoroja. T. Toinen kaupan myyjä
Vierailija kirjoitti:
Tuon idi00tin löytää Twitteristä, jos joku haluaa käydä antamassa kritiikkiä.
Miinusäänten antaminen tulisi mahdollistaa vaaleissa. Nyt sinne eduskuntaan päätyy todellisia riemuidiootteja ja psykopaatteja kun aina löytyy se 5000 sekopäistä ja häiriintynyttä tai kognitiivisilta kyvyltään tosi rajoittunutta ihmistä noita pellejä äänestämään. Mutta miinusäänisysteemillä pahimmat vihanlietsojat, kiusaajat ja muille pahaa toivovat saataisiin pysymään sieltä poissa.
Missä Otto Meri on sanonut, että Suomeen pitäisi ottaa 6pv:n työviikko?
Ainoan viitteen näen hänen x-tilillään, jossa Meto ei puhu 6pv:n työviikosta ja suomalaisten keskuudessa alkaneesta vinkumisesta paikallisesta sopimuksesta ja linkkaa artikkeliin, jossa kreikkalaiset tekevät Euroopassa pisintä työviikkoa.
En näe tuota kannanottona 6pv:n työviikkoon vaan suomalaisten valittamiseen
Terv.Kokkari päivääkään en ole töitä tehnyt enkä kyllä aio tehdäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotan 7 päivän työviikkoa ja 24h päivässä töitä!
T. Petteri
Muille.
Vierailija kirjoitti:
Otto voi alkaa tekemään 6 päivästä viikkoa vaikka heti.
Mutta jotain muuta kuin politiikkaa.
Ajatella, että Suomessa on oikeita ihmisyksilöitä, jotka ovat äänestäneet tätä tyyppiä. Siis oikeasti?
Otto voi ihan vapaasti tehdä vaikka 10 päiväistä työviikkoa omassa lakimiehen hommassaan jos haluaa. Muuten otto voisi muistaa että jos pitää suunsa kiinni niin ihmiset ympärillä ei ehkä tajua miten tyhmiä ajatuksia siellä pään sisällä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Otto voi ihan vapaasti tehdä vaikka 10 päiväistä työviikkoa omassa lakimiehen hommassaan jos haluaa. Muuten otto voisi muistaa että jos pitää suunsa kiinni niin ihmiset ympärillä ei ehkä tajua miten tyhmiä ajatuksia siellä pään sisällä pyörii.
Lakimiestoimistonsa yhtä vakuuttava kuin Taviollakin.
Töitä ei riitä edes nyt läheskään kaikille, täysin harhainen esitys.
Oikea suunta olisi 4-päiväinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassareitako pitäisi äänestää?
Kyllä, juuri niitä.
Loppuosa viestistäsi oli olkiukkoilua eli sitä en vaivaudu edes lainaamaan saati kommentoimaan.
Jos siis ihmiset tekevät 6 päiväistä työviikkoa raskaassa ja fyysisessä työssä. Miten ihmeessä saa nollattua tilanteen, että jaksaa taas. Entä jos on lapsia, niin jäävätkö ilman vanhempien hoivaa ja mihin lapset sillä välin? Vanhemmat varmasti muutenkin väsyneitä työpäivän jälkeen, jossa oma koti, ehkä lapset, siivous työt, omat eläkkeellä olevat vanhemmat ym. Ihan kuin kiva olla jokin vain orja tässä yhteiskunnassa, jossa ei ole edes takeita vakituisesta työpaikasta, kun tuli potkulaki? Tästä vielä unohtui, että pitää hymyillä 24/7, että olipa tympeä asiakaspalvelija, ei ollut lainkaan reipas ja oma-aloitteinen ja niin, niin väsynyt ilme. Minä poliitikko järjestän sille potkut jne.
Herra Meri voi haluta ihan mitä vain, vaikka paluuta sääty-yhteiskuntaan.
entäs jos työtä ei ole niinpaljon ja jos jossain paikoissa tehdään jo sitten ensi viikon töitä niin jossain vaiheessa tulee viikkoja kun ollaan vaan paikallaan
Olen yrittäjä ja tottunut tekemään pitkiä viikkoja joustavalla palkalla. Vuosiansiot ovat olleet 5000-40000 eur. Tänä vuonna olen tehnyt enemmän töitä kuin koskaan ja saan olla onnellinen jos tienaan edes sen 5000 eur vuosi. En kuitenkaan valita, ihan itse olen valinnut tämän tien.
Ei se työttömyys sillä vähene, että ne jotka ylipäänsä ovat vielä töissä, puristavat vielä yhden työpäivän viikossa lisää. Hehän vain uupuvat entisestään. Työt pitäisi kyetä jakamaan useammalle ja näin työllisyys kasvaisi ja työttömyys vähenisi. Neljän päivän työviikko voisi olla hyvä ratkaisu. Palkat pitäisi kyetä pitämään entisellä tasolla. Elinkustannukset myös.
Vierailija kirjoitti:
Missä Otto Meri on sanonut, että Suomeen pitäisi ottaa 6pv:n työviikko?
Ainoan viitteen näen hänen x-tilillään, jossa Meto ei puhu 6pv:n työviikosta ja suomalaisten keskuudessa alkaneesta vinkumisesta paikallisesta sopimuksesta ja linkkaa artikkeliin, jossa kreikkalaiset tekevät Euroopassa pisintä työviikkoa.
En näe tuota kannanottona 6pv:n työviikkoon vaan suomalaisten valittamiseen
Otto on kokkare ja vieläpä mies, joten hänestä saa tietenkin lausua mitä tahansa väärää todistusta. Tämän periaatteen vastustaminen olisi jotain öyhötystä, naisvihaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon idi00tin löytää Twitteristä, jos joku haluaa käydä antamassa kritiikkiä.
Miinusäänten antaminen tulisi mahdollistaa vaaleissa. Nyt sinne eduskuntaan päätyy todellisia riemuidiootteja ja psykopaatteja kun aina löytyy se 5000 sekopäistä ja häiriintynyttä tai kognitiivisilta kyvyltään tosi rajoittunutta ihmistä noita pellejä äänestämään. Mutta miinusäänisysteemillä pahimmat vihanlietsojat, kiusaajat ja muille pahaa toivovat saataisiin pysymään sieltä poissa.
No sitten ei yksikään poliitikko enää puhuisi muuta kuin ympäripyöreyksiä. Miinusääniä pelkäisivät nekin, jotka ovat kanssasi samaa mieltä. Tosin et enää sitten tietäisi, että he ovat kanssasi samaa mieltä.
Maksetaanko kunnon palkkakin 6x8 tunnilta??
Raskasta lapsille kun joutuvat olemaan päivähoidossa 6pv viikossa ja pikkukoululaiset yksin kotona.
Eikä tuokaan malli lisää muuta kuin ongelmi, ei tuottavuutta eikä työpaikkoja kun niitä ei riitä edes 5pv viikossa haluaville!