Jos teitä itkettää tilanteessa jossa ei saisi itkeä, miten pystytte estämään itkun?
Mitä konkreettisesti teette silloin?
Haluaisin apua siihen miten voisin estää itseäni itkemästä väärissä paikoissa.
Kommentit (15)
Lähden pois. Täytyy soittaa puhelu tai jotain. Takavasemmalle ja nopeasti.
Tulipas tyhmä sanavalinta otsikkoon, eli ettei SAISI itkeä. Toki aina saa, mutta olisihan se näky jos esim asiakaspalvelija itkee kyyneleet silmissä kun pitäisi palvella asiakkaita... ap
Masennuslääkkeet vie kaikki tunteet.
Ei itkemisessä ole mitään hävettävää. Itke pois, se helpottaa. Jos tilanne on asiakaspalvelutilanne, niin mene sen jälkeen itkemään vessaan tms.
Asian keskeytys. Sanot palaavasi hetken päästä.
Asiakaspalvelussa? Mikä siellä voi itkettää?
Vierailija kirjoitti:
Tulipas tyhmä sanavalinta otsikkoon, eli ettei SAISI itkeä. Toki aina saa, mutta olisihan se näky jos esim asiakaspalvelija itkee kyyneleet silmissä kun pitäisi palvella asiakkaita... ap
Minä olen itkenyt asiakkaiden edessä. En näe siinä mitään pahaa. Ei siltä töistä poiskaan päässyt vaikka oli paha olla niin mitä muuta sitä tekisi.
Useammin käy niin, että naurattaa sopimattomissa paikoissa.
Asiakas yrittää auttaa, jos asiakaspalvelija itkee.
Sen oppii aika nopeasti. Myötätuntoinen, mutta ammattimainen ote tekemiseen ja tietty "kalvo" omien tunteiden ja sen, mitä kuulee tai joutuu kertomaan väliin. Vaikea selittää kirjallisesti, mitä tarkoitan.
t. syöpäosaston sairaanhoitaja
Tässä taannoin eräs henkilö oli todella kamala. Sain onneksi oltua itkemättä. Toiset ne vaan on luonnostaan ilkeitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itkenyt asiakkaiden edessä. En näe siinä mitään pahaa. Ei siltä töistä poiskaan päässyt vaikka oli paha olla niin mitä muuta sitä tekisi.
Jossain Prisman infossa ehkä ei olekaan mitään pahaa, mutta esim. hoitoalalla ei monissakaan tilanteissa voi itkeä asiakkaiden edessä. Hoitoalan ammattilaisen tehtävä on kannatella asiakasta vaikeassa tilanteessa, ei lisätä hänen kuormaansa pillahtamalla itse itkuun. Itkut itketään sitten, kun ei olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.
t, eri
Etäännytän itseni tilanteesta tunnetasolla ja ottaa ammattiroolin entistä vahvemmin päälle. Jos lähtee liikaa asettumaan toisen asemaan tai miettimään tilanteen kamaluutta, pulassa ollaan. Ammattirooli, joka keskittyy toimintaan tunteiden sijaan auttaa myös pitämään fokuksen olennaisessa. Siitä ei tulisi mitään, jos me ensihoitajat itkisimme työtehtävän aikana. Itku pidetään vaikka väkisin poissa kunnes on sen verran taukoa, että voi päästää tunteet valloilleen.
Up